Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei!

 

Jeg er helt ny her på forumet, og håper dere kan hjelpe meg litt...

 

Kjøpte en 2002 mondeo stv i juni, som nå har gått 220k.

Motor: 2.0 diesel(130hk).

 

Første gang jeg kjører dieselbil, så forundringen var stor når varmeren startet første gang siden våren.

Det røyk noe helt for J****g!

 

Ringte Ford, og de mente det bare var de to tre første gangene jeg ville oppleve noe slikt, da den "brenner seg ren" etter litt stillestand..

Det stemte bra, og varmeren fungerte prikkfritt en periode.

 

Senere opplevde jeg at sikring nummer F23 gikk, og bilen stoppet.

Dette er jo sikringen til releet på dieselpumpa(etter hva jeg har forstått), og dieselvarmeren.

 

Bilen går bra igjen nå, men etter denne opplevelsen, har ikke varmeren gått i det hele tatt.

Har forsøkt å koble vekk batteriet et par timer, i håp om at dette skal "nullstille" noe..... Nope!

 

Varmeren ble overhalt i 2009 med ny brenner og filter.

 

Tips?

Posted

Er varmern helt død, eller kan du høre at den prøver å starte og at det tikker i dieselpumpa?

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Posted (edited)

Er varmern helt død, eller kan du høre at den prøver å starte og at det tikker i dieselpumpa?

 

Hører ingenting..

 

Snakket med en på Ford i stad, og han ba meg om å lade batteriet først..

Deretter skulle jeg kortslutte sensoren foran ved grillen, og sjekke om den startet da..

 

Det jeg synes er merkelig, er at den gikk prikkfritt før sikringen gikk, og er helt død nå...

Edited by Ghhoel
Posted

Er det kjørevarmer eller parkeringsvarmer? en sikring som ryker tyder jo på en feil.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Posted

Er det kjørevarmer eller parkeringsvarmer? en sikring som ryker tyder jo på en feil.

 

Kjørevarmer..

 

Men de på Ford mente at sikringen godt kunne ryke, hvis varmeren ikke hadde gått på en stund..

 

Ikke vet jeg..

 

De kunne ta en diagnose, for å se om den hadde gått i "lås".

Posted

Ja, så lenge du ikke hører noe liv i den, så er den nok i lås da. da må den låses opp og så prøvestartes for å få ut en feilkode.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Posted

Ingen feil på kodelesing....

 

Plukket ut varmeren nå, men må ha rep-sett...

 

Noen som vet hvor i Østfold/Oslo-omådet jeg får tak i slikt?

Posted

Evnt ta kontakt med autoutrustning i Oslo. De driver jo med dette dag inn dag ut :)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Posted

Glødeplugg, sil pakninger og brennkammer. Noen velger å rengjøre brennkammera, men vi pleier å bytte dem. Eksospotta må rengjøres eller byttes, visst det er fuktig ved utblås

Posted

Og eksospotta "rengjorde" jeg ved å la varmepistolen blåse igjennom den til det ikke kom røyk mer :)

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Posted

Og eksospotta "rengjorde" jeg ved å la varmepistolen blåse igjennom den til det ikke kom røyk mer :)

 

Det er en metode jeg ikke har prøvd. En skvett med brennbar væske inn, og sett fyr, funker også. Slik som man gjorde på moped pottene i gammle dager hehe

  • 1 month later...
Posted

Denne saken har ligget "død" en periode, da bilen ikke har vært i bruk.

 

Varmeren ble montert i går, med nytt pakningssett og rensing av alt annet(Serviceverksted mente det skulle holde så lenge silen ikke var sotet).

 

Starter fortsatt ikke.

 

Det blir vel å levere den på verksted...

Finnes det noen verksteder som har byttevarmere, på samme måte som dynamoer etc.. :?

  • 11 months later...
Posted

Snart et år siden siste her nå, ser jeg...

 

Kjøpt brukt varmer fra en 2006-modell.

Måtte bytte ut kontakta på den nye, men ellers bolt on.

 

Starter ikke....

Før jeg plukker ut denne igjen, og leverer dern tilbake:

Tips videre?

Sitter det noe relé i bilen som styrer denne varmeren?

Flere sikringer enn tidligere nevnte F23?

 

Begynner å bli småfrustrert nå!

Posted

Snakket med Ford Mysen i går, og de ba meg om å kortslutte tempføler bak grillen et par dager.

 

3 timer, så var varmeren i gang! :D

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...