Sondre91 Posted November 30, 2012 Author Posted November 30, 2012 elsker den 69 mustangen! sykt rå bil
Torgeir B Posted December 6, 2012 Posted December 6, 2012 Ser ikke problemet med å lage en orntlig sierra bane\driftebil, men det krever en del arbeid pga hjulstilling forran og bak.Froske scorpio forhulstilling og ombygd til justerbar bak, eller nissan S chassi multilink. 86 3dr IS
Sondre91 Posted December 7, 2012 Author Posted December 7, 2012 kan man ikke bare modifisere inn ett wisefab kit som ligner ?
Sondre91 Posted December 8, 2012 Author Posted December 8, 2012 https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=NPjOhvSAVAY Dette går under kategorien motivasjon
Torgeir B Posted December 8, 2012 Posted December 8, 2012 kan man ikke bare modifisere inn ett wisefab kit som ligner ? Kan sikkert tilpasse noe som skall stå på en e30\36.Muligens 200sx s13\14 komplett forhjulstilling, traversen er ganske lik som sierra.Må kanskje flytte støtdemper tårna litt bak for mer caster. 86 3dr IS
Sondre91 Posted December 9, 2012 Author Posted December 9, 2012 Kan sikkert tilpasse noe som skall stå på en e30\36.Muligens 200sx s13\14 komplett forhjulstilling, traversen er ganske lik som sierra.Må kanskje flytte støtdemper tårna litt bak for mer caster. Noe sånt jeg tenke på.. kan da ikke være så vanskelig...
FrodeH Posted August 29, 2013 Posted August 29, 2013 Kjekt å sjå denne igjen Tommy.k.z ! Gått en del kilometer sidelengs denne. Ser du skal selge, gitt deg med drifting?
Tommy.k.z Posted August 29, 2013 Posted August 29, 2013 Kjekt å sjå denne igjen Tommy.k.z ! Gått en del kilometer sidelengs denne. Ser du skal selge, gitt deg med drifting? Bilen er ferdig bygd å klar til å brukes;).Ja, det er på tide å gi seg med driftingen. Skal man være med å konkurrerer må man kjøre alle løp samt trene mye siden nivået er så høyt blitt.Og ikke minst så "tar alderen meg" slik at man tenker hele tiden konsekvenser. I drifting skal man ikke tenke på konsekvenser;)
Turboterje Posted August 29, 2013 Posted August 29, 2013 Bilen er ferdig bygd å klar til å brukes;).Ja, det er på tide å gi seg med driftingen. Skal man være med å konkurrerer må man kjøre alle løp samt trene mye siden nivået er så høyt blitt.Og ikke minst så "tar alderen meg" slik at man tenker hele tiden konsekvenser. I drifting skal man ikke tenke på konsekvenser;)FIkk du prøvd den på dokka forige helg eller? Så atti den så vidt på fredagen.
Tommy.k.z Posted August 30, 2013 Posted August 30, 2013 FIkk du prøvd den på dokka forige helg eller? Så atti den så vidt på fredagen.Fikk prøvd den litt på fredagen. Var litt uheldig å slo nedi med oljefilteret. Hadde ikke det med som reservedel og fikk ikke kjørt løpet på lørdag.
sjurfn Posted October 25, 2015 Posted October 25, 2015 (edited) Hva mener dere er nødvendig å ha justerbart bak på Sierra hjulstillingen? noe mer en camber justering som er nødvendig altså? Edited October 25, 2015 by sjurfn
Caprimaniac Posted October 29, 2015 Posted October 29, 2015 Noen Sierra'er har gått i drifting i Norge. Nå er jo etpar Mustanger også med (som vist over). Personlig mener jeg at en MK2 Escort IKKE passer inn i et driftefelt. Men at bilen er tøff å drifte med, ja det stemmer nok....Hadde satt mer pris på en Grandis som driftebil. Eventuelt Taunus. Escort og Capri blir liksom litt for stutte i formen. Sierraen trenger ofte, i tillegg til camberjustering, finjustering av spissinga bak. 1-2mm shim eller så kan gjøre jobben. Caprimaniac- "RS Euroford". Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk
sjurfn Posted October 29, 2015 Posted October 29, 2015 Ja ka skrever eller ploger den bak orginalt? Event hvilken vei må d skimses?
k3nn37 Posted October 29, 2015 Posted October 29, 2015 (edited) fryktelig enkelt forklart så er prinsippet at når bakdekkene spisses innover vil bilen få mere feste og vil bli mindre villig til å sladde, men hvis du kan se med øyemål at hjulet spisser innover. så er det sansyneligvis for mye spissing. mye spissing fører til en fyktelig nærvøs og uforutsigbar bil eller rett å slett undrestyring. Edited October 30, 2015 by k3nn37
sjurfn Posted October 30, 2015 Posted October 30, 2015 Å normalt sett "ploger" bakhjulene på de? ^ som dette? Å hvordan vil man ha hjulene i drifting da for å si d slik..? Er drifte å ikkje sladde som er måle her...
k3nn37 Posted October 30, 2015 Posted October 30, 2015 drifting og sladding er akkurat det samme hvordan du setter opp bilen og med hvor mye feste du skal kjøre er avhengi av hvor mye motor og baller du kjører med så det må du finne ut av selv.. 1
Ron Posted October 30, 2015 Posted October 30, 2015 (edited) Drifting er strengt tatt det å knytte flere svinger sømløst, det å hive en Sierra rett i kontra i 130km.t pluss krevde en haug med overtalelse i hodet mitt værtfall men mestringsfølelsen var enorm for meg værtfall når jeg knakk koden på å knyte svinger. http://s1179.photobucket.com/user/Csworth/media/Cosworth/Orange2_zpstgnphoff.mp4.html 4 gir å nedoverbakke.. 1.2 mm skiver for å rette camber, GAZ coilovers, sveisa diff. Edited October 30, 2015 by Ron Caution, any attempt to overtake will result in a race!
sjurfn Posted October 30, 2015 Posted October 30, 2015 Okej, så du har ikke gjort noe med spissing bak altså? :-)
Ron Posted October 30, 2015 Posted October 30, 2015 Er sikkert en stor fordel, men jeg har ikke gjort det da bilen funker mere en bra nok som den er til å underholde meg Caution, any attempt to overtake will result in a race!
sjurfn Posted October 30, 2015 Posted October 30, 2015 Okej:) men hvordan er spissingen normaøt sett bak på sierra'en? Event hvordan gjøre noe me den? Kan ikkje en berre shimse den også til litt da?Tanken er å lappe sammen en motor eg har liggende, men noe rundt 400-450 motor hester? Ballene mine skal du få slippe å tenke så mye på ;-) heheBlir som d blir kjøringen.. :-)drifting og sladding er akkurat det samme hvordan du setter opp bilen og med hvor mye feste du skal kjøre er avhengi av hvor mye motor og baller du kjører med så det må du finne ut av selv..
k3nn37 Posted October 31, 2015 Posted October 31, 2015 (edited) Er sikkert en stor fordel, men jeg har ikke gjort det da bilen funker mere en bra nok som den er til å underholde meg bare flisespikkeri, men kan være grit å få med for folk som ikke har skudd på dette før. du har brukt to skiver pr side vel? isafall har du også endret på spissingen boltene står ikke helt perfekt firkant med to på toppen og to i bunn så om du bruker lik dim skiver på di to øverste boltene så påvirker du også spissingen noe. Edited October 31, 2015 by k3nn37
sjurfn Posted November 5, 2015 Posted November 5, 2015 Påvirker de spissing til det positive eller negative med tanke på grep å slikt da?Om en bruker like skiver slik du påpeker opp om her k3nn37?Hvor mye effekt har du ron i denne bilen da?quote name="Ron" post="767998" timestamp="1446224419"] Drifting er strengt tatt det å knytte flere svinger sømløst, det å hive en Sierra rett i kontra i 130km.t pluss krevde en haug med overtalelse i hodet mitt værtfall men mestringsfølelsen var enorm for meg værtfall når jeg knakk koden på å knyte svinger. http://s1179.photobucket.com/user/Csworth/media/Cosworth/Orange2_zpstgnphoff.mp4.html 4 gir å nedoverbakke.. 1.2 mm skiver for å rette camber, GAZ coilovers, sveisa diff.
Ron Posted November 5, 2015 Posted November 5, 2015 605hk / 680nm på hjul. Savner mere rattutslag, men får fortsatt til ok vinkel egentlig. 3 / 4 gir på filmsnutten her http://s1179.photobucket.com/user/Csworth/media/Cosworth/orange1_zpseivyqwrv.mp4.html Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now