Jump to content

Drifting i ford miljøet


Sondre91

Recommended Posts

mener huske at det var noe snakk om at det var svært få som driver med dette her i ford miljøet pga at de ikke får opp turtallet på hjula nok til å klare langsvingen og ikke får nok røyk som er ett krav også ? rett meg noen om jeg tar feil :)

Mvh Morten

 

2005 focus 2.0 sport combi MS design

1995 mondeo 2.0 4x4 SOLGT

3 stk 1996 mondeo delebiler HUGD

1993 corolla 1,3 SPIKER! KJØPES PÅ COOP OBS ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal gjøre et tappert forsøk når prosjekte mitt er klart. :-)

 

K bil å specs ska du kjøra ? :)

 

 

mener huske at det var noe snakk om at det var svært få som driver med dette her i ford miljøet pga at de ikke får opp turtallet på hjula nok til å klare langsvingen og ikke får nok røyk som er ett krav også ? rett meg noen om jeg tar feil :)

 

Skjønner ikke hvorfor dette skal være noe problem.. Ruud Racing var jo kongen av breisladden i gamledager med sedan cosworten sin..

 

 

Jeg satser stort på drifting nesteår, men det er ikke med Ford :P

 

Nice! K bil du ska kjøra ?

 

Me burde få starta en egen tråd i motorsport kategorien for alle i ford forume som drive med drifting..

 

Har selv meeget lyst å begynne :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

mener huske at det var noe snakk om at det var svært få som driver med dette her i ford miljøet pga at de ikke får opp turtallet på hjula nok til å klare langsvingen og ikke får nok røyk som er ett krav også ? rett meg noen om jeg tar feil :)

 

Her tar du nok feil, Power i en ford en det minste problemet!

 

Ting som rattutslag å selvoppretting er det som gjør for x en Sierra til en konge sladdebil, men ikke like egnet som driftebil.

 

Vil poengere at det å sladde å det å drifte, er IKKE det samme.

 

Her er et typisk eksempel

 

http://www.youtube.com/watch?v=UEpiiogT8lc

 

Ringnes i S13, sku gitt mye for å fått en Ford til å være så lydig som denne

 

http://www.youtube.com/watch?v=gIE_HBGd_xA

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Her tar du nok feil, Power i en ford en det minste problemet!

 

Ting som rattutslag å selvoppretting er det som gjør for x en Sierra til en konge sladdebil, men ikke like egnet som driftebil.

 

Vil poengere at det å sladde å det å drifte, er IKKE det samme.

 

Her er et typisk eksempel

 

http://www.youtube.com/watch?v=UEpiiogT8lc

 

Ringnes i S13, sku gitt mye for å fått en Ford til å være så lydig som denne

 

http://www.youtube.com/watch?v=gIE_HBGd_xA

 

 

vi er nok noen som satser ford i drifting. problemet ligger vel i at de fleste bygger for å få til noe som er brukbart. :)

 

 

Ja bilene er nok ikke rett ut av boksen driftingbiler, men å modifisere litt her og der er jo ikke noe problem, se f.eks på "styggen" sierraen til Kenneth Thorvaldsen.. Han kjører jo nå med 50 grader rattutslag og det er kun modding av det originale såvidt jeg vet...

 

Men det finnes jo andre alternativer til ford driftingbiler, Ponydrift i sverige kjører jo med fox mustanger, har sett mk2 escorter i england.. er jo bare fantsien som setter grenser.. Har selv lyst på en mk2 eller cortina transplantert med en 3s-ge beams motor og girkasse, eller en granada med en amerikansk 3.7L mustang v6er.. har aldri sett på bilen som problemet.. styring går det alltid an å fikse :)

Link to comment
Share on other sites

Ja bilene er nok ikke rett ut av boksen driftingbiler, men å modifisere litt her og der er jo ikke noe problem, se f.eks på "styggen" sierraen til Kenneth Thorvaldsen.. Han kjører jo nå med 50 grader rattutslag og det er kun modding av det originale såvidt jeg vet...

 

Men det finnes jo andre alternativer til ford driftingbiler, Ponydrift i sverige kjører jo med fox mustanger, har sett mk2 escorter i england.. er jo bare fantsien som setter grenser.. Har selv lyst på en mk2 eller cortina transplantert med en 3s-ge beams motor og girkasse, eller en granada med en amerikansk 3.7L mustang v6er.. har aldri sett på bilen som problemet.. styring går det alltid an å fikse :)

 

hvorfor bygge en bil til 50 ish tusen, når du får nøkkel klare dritt/drifte bil til en billigere penge?

 

 

Det blir i mine øyne som å tørke seg i rævva før man driter.

Link to comment
Share on other sites

hvorfor bygge en bil til 50 ish tusen, når du får nøkkel klare dritt/drifte bil til en billigere penge?

 

 

Det blir i mine øyne som å tørke seg i rævva før man driter.

 

Fordi drifting ikke bare handler om å ligge bredt, men å ligge bredt med stil, og hva er ikke kulere enn å gjøre noe anderledes for en gangs skyld, vet ikke hvor mye du har fulgt med, men cressidaen til fredrik sørlie har jo fått massiv positiv respons, det skyldes nok endel att det er noe nytt og anderledes ^_^

 

En shakotan/JDM stil styla granada laav med en grom suge v6er under panseret med massivt rattutslag må jo bare bli gøy !

 

 

Sjekke prosjekt tråden min det;-)

P100, skyline gtr hjuloppheng og supra2jz gte motor :-)

 

I samme ånd som jeg svarte ovenfor, kult att du bygger noe anderledes! det liker jeg ;)

Link to comment
Share on other sites

største problemet de "nye" står over er at nivået på bilene er blitt så høyt,skal du klare å få noen pall plass må du ha 500+hk og GREP! noe man dessverre skal jobbe hardt for å få i en sierra og andre Forder :) dessverre. grunnen til at Sørlie får så mye oppmerksomhet nå er pga han er flink til å kjøre,har sin egen stil osv i motsetning til andre som henger rundt toppen der for tia! Sørlie er ikke ny i gamet han heller,har vært med en runde eller 2 før. :)

1988 Ford Sierra Cosworth
1991 BMW M5
2001 BMW 330i

Link to comment
Share on other sites

største problemet de "nye" står over er at nivået på bilene er blitt så høyt,skal du klare å få noen pall plass må du ha 500+hk og GREP! noe man dessverre skal jobbe hardt for å få i en sierra og andre Forder :) dessverre. grunnen til at Sørlie får så mye oppmerksomhet nå er pga han er flink til å kjøre,har sin egen stil osv i motsetning til andre som henger rundt toppen der for tia! Sørlie er ikke ny i gamet han heller,har vært med en runde eller 2 før. :)

 

 

Helt sant ang sørlie, mannen har peiling. Men trenger man å bygge seg konkurransebil med en gang ? jeg vil bare bygge meg noe jeg kan ha det gøy å trene i foreløpig, så får jeg se om jeg er god nok til å satse skikkelig :)

og det finnes eksempler på at man kan komme langt med lite, Fredrik Øksenvaad sin soaer er jo forholdsvis original, vertfall motormessig

 

Jeg fikk litt blod på tann da jeg besøkte ponydrift academy i sverige, da jeg fant ut att jeg var jo ikke så aller værts til å ratte og det var jo syykt gøy!

 

en klipp fra noe kjøring nede i sverige https://www.youtube.com/watch?v=mllDsKNq4jY

 

Hvis du er har lyst å prøve drifting anbefales ponydrif academy på det sterkeste :)

Edited by Sondre91
Link to comment
Share on other sites

går fint ann å ratte orginal 2,8 rundt banen og..

men er det så ***** gøy i lengden? jeg var iallefall drit lei etter 5 runder med lite effekt. :)

 

idag hadde jeg ikke giddi å begynt å bygge Ford for å konkurere. da hadde jeg heller spart med opp 50-70 og kjøpt meg noe ferdig bygd med 1 eller 2jz :)

1988 Ford Sierra Cosworth
1991 BMW M5
2001 BMW 330i

Link to comment
Share on other sites

går fint ann å ratte orginal 2,8 rundt banen og..

men er det så ***** gøy i lengden? jeg var iallefall drit lei etter 5 runder med lite effekt. :)

 

idag hadde jeg ikke giddi å begynt å bygge Ford for å konkurere. da hadde jeg heller spart med opp 50-70 og kjøpt meg noe ferdig bygd med 1 eller 2jz :)

 

 

Du har nok ikke lest alt jeg har skrevet lengre oppe, for nei jeg ville ikke hatt 2.8ien skulle jeg gått for en slik bil ville jeg hatt mer motor, som f.eks 3.7l v6eren som 2011 mustangene kommer med, greit nok med pulver i de til å starte med :)

 

litt av sjarmen er jo å bygge noe eget :)

Link to comment
Share on other sites

Blir nok å prøve meg på breisladden på ACR med Mustangen til neste år, men noe satsing på drifting tviler jeg på det blir. Bilen er egentlig bygd for drag, så styrevinkel er orginal. Det kombinert med at bakdemperne var innstilt for drag når jeg prøvde bilen på vårtreffet gjorde at grep kjøring var enklere enn sladding :P

Om jeg får ordnet hastighetslisens og lisens på bilen til neste år så kan det hende det blir øving på drifting, selv om det er GT løp jeg har mest lyst å prøve meg på.

Av det lille jeg har prøvd av sladding på bane synest jeg ærlig talt det er morsomst/mest utfordrende med litt for lite motor, enn med moderat motoreffekt som Mustangen har.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Ja, akkurat det jeg liker :) Har aldri hatt det så morsomt på bane som med Sierra med 105-130 hk. Har da muligheten til mange forskjellige teknikker kombinert som scandinavian flick, shift lock og for høy inngangsfart inn i sving :D

Med Mustangen er det stort sett overpower som gjelder :(

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

det er jo det som er gøy! masse fart og en liten weight tranfer med bremsa også flicke den ut. morro!

 

En mk2 med en vass sugemotor hadde vært konge!

 

Jeg har sett etter "billige" sugemotor og gir pakker på ebay, og 2liter 3S-GE Yamaha motoren som sitter i lexus Altezzaen ser ut til å være mest motor for penga. 210 hester og bra momentkurve, med 6 trinns manuell kasse, tror det hadde vært gøy i en lett mk2 :D

 

 

den motorlyden i en escort!

Link to comment
Share on other sites

 

En shakotan/JDM stil styla granada laav med en grom suge v6er under panseret med massivt rattutslag må jo bare bli gøy !

 

 

 

Detta var unødvendig :) Fikk jo ikke lyst på granada nå :)

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...