Jump to content

slett


twin turbo

Recommended Posts

ja som topic. skal ha bigwing på 4x4 motoren min pga høøøøyt turtall. venter på svar fra kvs da han hadde ein som skulle sjekke om han fekk tak på dei spesifikasjonene han trengde for å lage dette på min panne, med att han viste det ble bra(korleis det skal sveises for å ikkje komme i konflikt med noe anna, og kva legering panna er i++). men vis ikkje er det vel noen som har gjort dette før som ikkje lekker og holder overtid... er lett i uk, men da blir det frakt fremm og tilbake++ sikkert ikkje noe problem, men har aldri gjort det før så da blir alt verre..

 

TG Racing i Sverige gjør dette. Men det er slettes ikke noe heksekunst.. Har gode bilder et sted av oppbygningen.

eriksen racing gjorde dette på min bunnpanne..

 

Skal du ha høøøyt turtall er vel tørrsump mer egnet. Bigwing hjelper deg mest med oljetrykk under påvirkning av gkrefter vil jeg tro. Eller er du kun ute etter mengden?

Link to comment
Share on other sites

"TG Racing i Sverige gjør dette. Men det er slettes ikke noe heksekunst.."

 

Må nok si meg temmelig uenig i det. Har man tatt en titt i de beste japse- oljepannene ser man hva man går glipp av når det gjelder oljekontroll....

 

Skvalpeplater, kammere, luker, veivskraper.... Det jeg har sett av big- ving oljepanner til cosworth har vært simple saker; kun påsveisa vinger for å øke oljemengden og DET er ingen heksekunst.

Caprimaniac- "RS Euroford". Facebook-1.png Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk

Link to comment
Share on other sites

"TG Racing i Sverige gjør dette. Men det er slettes ikke noe heksekunst.."

 

Må nok si meg temmelig uenig i det. Har man tatt en titt i de beste japse- oljepannene ser man hva man går glipp av når det gjelder oljekontroll....

 

Skvalpeplater, kammere, luker, veivskraper.... Det jeg har sett av big- ving oljepanner til cosworth har vært simple saker; kun påsveisa vinger for å øke oljemengden og DET er ingen heksekunst.

 

Ja du får vise meg den bigwing panna med innebygd skvalpekammer til cosworth. Dette er en ekstradel som skrues fast.

Hadde trådstarter spurt om SKAVALPEKAMMER hadde han fått et helt annet svar!

Link to comment
Share on other sites

eg sveiste nå vinger på mi bunnpanne og fester til og lage skvalpe plater slik att den ene lukker når den andre åpne og visa versa. dette for og hindre att olja flakse frem og tilbake for mye slik att olje sila går tør i sving eventuelt.

 

å sveise det er hvertfall ingen problem ;-) trenger ikkje vere noe rakett forsker for og få det til ;-9

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

http://www.ebbt.no/big-wing-bunnpanne-til-cosworth/

 

Skikkelig skvalpekammer får man jo tak i tillegg, og det regner jeg med trådstarter skal ha uansett :)

 

Nå skal jeg ikke si at ebb gjør noe galt, men litt av poenget med de hullene ut til det ekstra kammeret er at de skal være hull og ikke store åpninger. Et ekstra skvalpekammer på en måte.. Det jeg har fått forklart ihvertfall.

Hvor mye det hjelper vet jeg ikke..

Link to comment
Share on other sites

En annen innpå her kjøpte ny bunnpanne med ekstra oljekapasitet hos et kjent firma i England (husker ikke navnet), men var jaggu ikke tett det heller.. Er ikke lett å få noe gammelt til å bli tett når du sveiser på det, siden oljen har trukket inni godset etter mange år med olje i.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

ja får vel ta med spm om kva som er bra skvalpekammer også da... eg har hørt noen skrekkhistorier før om biter som har løsnet... er ganske brutal vibrasjon og vridning inni der så må vere noe som henger sammen.

 

 

sjekk ut skvulpe plata til mark1 på focusen.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...