alelys Posted October 15, 2012 Share Posted October 15, 2012 (edited) . Edited November 17, 2013 by alelys Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted October 15, 2012 Share Posted October 15, 2012 RS1000 skrev at jeg burde ha minst en kvadratcm med luftfilter pr hk i en annen tråd her. En annen litt dum ting med det orginale lokket er at det er 2,5" slangetilkobling på det. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomnsr Posted October 15, 2012 Share Posted October 15, 2012 RS1000 skrev at jeg burde ha minst en kvadratcm med luftfilter pr hk i en annen tråd her. En annen litt dum ting med det orginale lokket er at det er 2,5" slangetilkobling på det. Bilen min bremset i overkant av 420hk på nav med rs500 luftfilterboks. den har 3toms slange og ei lita kon inne i selve luftfilterboksen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alelys Posted October 15, 2012 Author Share Posted October 15, 2012 (edited) . Edited November 17, 2013 by alelys Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted October 15, 2012 Share Posted October 15, 2012 Finner du repro av 500 lokk så fortell meg hvor du finner det! Jeg leita litt for ett års tid siden men fant ikkeno. 500 bilene kjørte vel noe i landet rundt 500-550hk. Om de brukte orginale lokket vet jeg ikke, men ville tro det. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted October 15, 2012 Share Posted October 15, 2012 Man får alu adapter man monterer i original boks. Fås opp til 4" og selges av randbmotorsport. Brukt dette selv på escorten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alelys Posted October 15, 2012 Author Share Posted October 15, 2012 (edited) .Men hvilken type filter er best å montere i boksen da? Finnes det info på forskjellige filter? Edited November 17, 2013 by alelys Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted October 15, 2012 Share Posted October 15, 2012 (edited) http://www.randbmotorsport.co.uk/shop/Details.asp?ProductID=351 Her er adapter http://www.randbmotorsport.co.uk/shop/Details.asp?ProductID=349 Edited October 15, 2012 by grcossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted October 15, 2012 Share Posted October 15, 2012 Customlaget min ennegen luftboks,med 4" innløp :-)Litt jobb med støping å lakkering,men ble ett greit resultat synes jeg. Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
alelys Posted October 15, 2012 Author Share Posted October 15, 2012 (edited) . Edited November 17, 2013 by alelys Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted October 15, 2012 Share Posted October 15, 2012 Så råstilig ut! prisen på å gjøre dette selv da? Tja,ikke så lett å svare på vist man skal regne timer;-)En bit 4" alurør,sparkel,lim, og lakk koster ikke stort....men det var en god del jobb,måtte modidiser underdelen pga plass mangel til trykkrøret utifra turboen.Bruker KN innsats filter.... Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted October 15, 2012 Share Posted October 15, 2012 Det der så unektelig bra ut! Men for meg som har tolmodighet som ei høne, og aldri tatt i hverken glassfiber eller sparkel så ser jeg på det der som en nærmest umulig oppgave desverre.. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
alelys Posted October 16, 2012 Author Share Posted October 16, 2012 (edited) . Edited November 17, 2013 by alelys Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted October 16, 2012 Share Posted October 16, 2012 Bruk K&N filter.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted October 16, 2012 Share Posted October 16, 2012 ok, da blir det til at orginalboksen skal modifiseres for bedre flow inn og ut. Men kommer ta tilbake til hviket filterinnsats skal jeg bruke? Takker for svar og forslag! Tror ikke KN er noe bomkjøp:-) Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted October 16, 2012 Share Posted October 16, 2012 Customlaget min ennegen luftboks,med 4" innløp :-)Litt jobb med støping å lakkering,men ble ett greit resultat synes jeg. Det der såg veldig bra ut du! Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted October 16, 2012 Share Posted October 16, 2012 (edited) Det der såg veldig bra ut du! Takk:-)Holdt på å gi opp flere ganger,den boksen å 4" innløp hører ikke sammen for å si det sånn,men det ble bra til slutt:-) Har byggebilder fra prosessen vist det er interesse for det... Edited October 16, 2012 by cossie power Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
alelys Posted October 16, 2012 Author Share Posted October 16, 2012 (edited) . Edited November 17, 2013 by alelys Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted October 16, 2012 Share Posted October 16, 2012 Er det bare at alle har hatt positive erfaringer med K&N eller fins det informasjon å få på filterene? Hadde vel 3hester forskjell i benken med og uten boksen med k&n filteret i. Det brukes også på seriøse bygg i england og det er godt nok for meg.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alelys Posted October 17, 2012 Author Share Posted October 17, 2012 (edited) . Edited November 17, 2013 by alelys Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted October 20, 2012 Share Posted October 20, 2012 Kjør på med bilder Har lagt til noen byggebilder på prosjekt tråden min,link under her.... Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted October 20, 2012 Share Posted October 20, 2012 Kn er en sikker vinner. Green er også rimelig safe '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted November 3, 2012 Share Posted November 3, 2012 Hva mener folke er det beste luftfilter å montere i en orginal cosworth 4x4 luftfilterboks med en motor som yter ca 400-500hk? Pipercross, K&N, Ramair, Green, ITG osv......evt blir boksen for dårlig? (har lyst at det skal se orginalt ut i motor-rommet og dermed lite lyst å montere åpent filter) Takker for svar Det meste er i grunnen sagt her, men jeg er helt enig i at man fint kan bruke den originale luftfilterboks hvis man modifiserer.Pkt. 1 er å hullborre den med en hullsag fordi luftfilteret har for dårlig tilgang til luft. Man kan hullborrr den i bunn, frem mot lykten, inn mot innerskjermen osv.2. Ett ekte K&N filter er som det sies her en klar vinner.3. Det originale lokket med 2,5 mm utgang er for lite så her må noe gjøres. Noen velger derfor å montere luftfilterboksen til Escort Cosworth. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted November 3, 2012 Share Posted November 3, 2012 Sånn forstørret jeg innløpet,størrelsen er mangedobblet,og inntaket blir så langt unna eksos manifolden som muig. Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted November 3, 2012 Share Posted November 3, 2012 Sånn forstørret jeg innløpet,størrelsen er mangedobblet,og inntaket blir så langt unna eksos manifolden som muig.Dette er en god og effektiv løsning. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now