Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hei jeg er igjen tilbake med en Mondeo etter å ha tilbrakt nmye tid sammen med en fra 95 har jeg startet et nytt forhold til en fra 01. Dama sliter med å gi slipp på bdet "velslitte" belte sitt. Fornann førerside selvsakt. I dag har jegh ræska ut sete sat meg ned å meditert litt, men løs er det fremdeles ikke. Litt viktig med tanke å at jeg planlegger å ha ett i bilen, Stanly er altså ikke en løsning selv om han er rask og god.

Tips og hjelpende infromasjon er helt klart et must for å komme meg videre i forholdet mitt, på forhånd takk!

Edited by Vogata
Posted

Sist jeg gjorde det så var det ikke noe problem. Husker ikke heelt hvordan jeg gjorde det, men først og fremst måtte jeg ta bort den "plastplata" og koblet fra bryteren til seteheisen. Så løsnet jeg torx(mener jeg det var)skruen til beltet slik at det var løst, så skrudde jeg opp de 4 torx skruene som fester setet til bilen og tok ut setet.

Men, hvordan man løsner beltet på B-stolpen er jeg ikke helt sikker på.

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Posted

Hei Stian

Sorry alle sammen, mengte så klart at den var fra 2000 og type II.

Jeg har ut sete og stolpen er rein som bare det belte er ite men under sete så er torxs skrudd inn fra innsiden og rett bak denne sp er det en braketpalte for justering av sete (den elekriske som har den herlige skruestangen) Trodde først at det ville bevege seg når jeg fikk fikset driften av denne men den gang ei

Jeg er nå nesten nede på vinkelslipernivå, får ikke tredd sele gjennom plastdetaljer når jeg ikke får den fri fra sete....

Posted

ahh, Mk2 ja.. Ja, da er jeg til grunn.. Det vet jeg ingenting om :)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red