tonyp Posted October 13, 2012 Posted October 13, 2012 Som trådtittel sier, noen som har ett godt tips på hvordan fjerne dette? -tony
FunkyHunk Posted October 25, 2012 Posted October 25, 2012 (edited) Den beste måten å fjerne dette på er å grave det ut med en krok eller et skrujern eller noe lignende. Jeg prøvde å kvitte meg med dette når jeg samtidig skulle sveise bak bakskjermen på min taunus, og INGEN løsemidler løste opp dette skummet.Den beste måten er å kappe/demontere det kvartpanelet som ligger der for da kommer du til alt. Slik så det ut bakom der jeg kappa vekk: Så mye måtte jeg kappe vekk før jeg fant friskt stål igjen: Jeg brukte en kombinasjon av skrujern, kniv og et baufilblad for å bli kvitt det meste. Edited October 25, 2012 by FunkyHunk
tonyp Posted October 25, 2012 Author Posted October 25, 2012 Var det jeg var redd for ja. Hvordan tror du det er å kappe ut fra innsiden?
FunkyHunk Posted February 15, 2013 Posted February 15, 2013 Jeg bytta hele innerstykket samt ytre stykket bak på høyre side, det er ganske greit å få ut, men trangt uten å ta av bensintanken. Og ganske trangt på venstre side da reservehjulsbrønnen og eksosanlegget ligger ganske nært. Høyre side: Før: underveis: Etter sveis og sliping: utsiden: Innsiden etter grunning: Og ferdig produkt etter understellsbehandling:
tonyp Posted February 15, 2013 Author Posted February 15, 2013 Se der ja. jeg skal ikke av med utsiden da det ikke finnes rust der. men er litt på innsiden så får prøve og ta det derifra. eksos og tank er ikke noe problem da dette skal bort.
hår ball Posted February 15, 2013 Posted February 15, 2013 vet bensin tar vanlig byggskum, men aldrig prøvd det på "bil" skum..
FunkyHunk Posted February 16, 2013 Posted February 16, 2013 Bensin funker ikke på denna typen skum. Jeg prøvde.
Recommended Posts