GTD40 Posted October 11, 2012 Posted October 11, 2012 Har lovet å selge en 95 Suburban 6.5TD for en jobbkollega... Litt om problemet... Bilen gikk som ei klokke sist jeg brukte den....ca 1mnd siden....Skulle starte den igår ifb med at det ENDELIG skulle kommme noen å se på den.....etter mye kiming, startet den plutselig, for å like plutselig stoppe igjen etter bare noen sekunder....etter dette starter den ikke i det hele tatt, uansett hvor mye det kimes... Har hørt rykter om at Fuel shut Off solinoid, samt diesel fødepumpe er vanlige problemområder... Noen som har efaring med disse bilene her ? Setter stor pris på input om noen skulle ha det, da jeg veldig gjerne vil bli kvitt bilen..... NB: Bilen selges forøvrig veldig billig om noen skulle være interessert ...... Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.
twin turbo Posted October 11, 2012 Posted October 11, 2012 matepumpa skjekker du med og koble fra tilføring på pumpe på motor eller på filter, slå på tenning, vis den går da så er den grei, er flere år siden eg såg på dette sist, men det du nevner er std problem på desse. på selve dieselpumpa står det også ein elektrisk "hjerneboks" som også er problem... denne går ann å bytte og er den som "alltid" har vert feil på pumpene som er byttet, men trur dei er litt arbeid å bytte og muligenbs vanskelig å få tak i... trehjulsykel
Forden Posted October 11, 2012 Posted October 11, 2012 Kondens kanskje? er ikke sikker på om det er stor fare for kondens på diesel, men kan jo være kondens. ikke bruk mye kondens fjerner siden diesel biler ikke er glad i like mye som bensin biler
Dolk Posted October 11, 2012 Posted October 11, 2012 Kondens kanskje? er ikke sikker på om det er stor fare for kondens på diesel, men kan jo være kondens. ikke bruk mye kondens fjerner siden diesel biler ikke er glad i like mye som bensin biler Du er ikke rare mekanikeren du skjønner jeg. Kondens du liksom, kondens kan være ett problem hvis det er under null grader, ellers ikke. Ta en femliters kanne med vann og koble en vannslange til innsug, start opp og se hva som skjer? Og når du vet dette, så vil du aldri mere komme med noe så teit som det du kom med nå. -Rs Cosworth-
Loffen Posted October 11, 2012 Posted October 11, 2012 Konstruktivt innlegg Dolk... Hva lærte han av å lese det trur du? Ikke en dritt... Fortell han heller rett fremgangsmåte, enn å rakke ned på andre som ikke har så mye erfaring som deg... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth
Dolk Posted October 11, 2012 Posted October 11, 2012 Ok, men å slenge ut nonsens hjelper heller ingen. Disse 6.5TD motoren er grove, skikkelig grove, så om det er litt vann i tanken har null å si. Det som er problemet med disse er diselpumpa, eller driveren til dieselpumpa. Jeg hadde fortsatte med å prøve å få fyra den, men jeg hadde vel tatt i bruk litt startgass. Jeg har hatt en 99mod Tahoe, selv når den var ny så var dette ett problem. Litt startgass hjalp som regel med å få liv i bilen og det elektriske i pumpa. -Rs Cosworth-
Forden Posted October 11, 2012 Posted October 11, 2012 Du kommer med veldig dårlige råd selv. Aldri sagt jeg er mekanikker jeg? Og selv om du har hatt gode erfaringer med startgass så skal det brukes minimalt på diesel motorer siden de ikke er så glade i det.Så du er ikke mekanikker selv skjønner jeg..
"Lakkelars" Posted October 11, 2012 Posted October 11, 2012 kul'an nå gutter prøv startgass og funker ikke det så er det nok en som har vært borti problemet og funnet ut av det her på forumet, eller kjenner en som har det Mvh Morten 2005 focus 2.0 sport combi MS design1995 mondeo 2.0 4x4 SOLGT 3 stk 1996 mondeo delebiler HUGD1993 corolla 1,3 SPIKER! KJØPES PÅ COOP OBS
GTD40 Posted October 11, 2012 Author Posted October 11, 2012 Takker for tips....Åpna lufteskruen til dieseltilførselen ista mens jeg kjørte den på starteren- kom diesel ut av slangen, så antar at fødepumpa er i orden......Prøvde litt forsiktig med startgass igår- den tente, mens stoppet raskt igjen.....skal prøve å få noen til å spraye mens jeg kjører den på starteren- kanskje den går litt lenger...... Uansett noe dritt- hvertfall siden den ikke er min- siste jeg har lyst til er å ha denne stående på tunet over vinteren....hehe Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.
Dolk Posted October 11, 2012 Posted October 11, 2012 (edited) Du kommer med veldig dårlige råd selv. Aldri sagt jeg er mekanikker jeg? Og selv om du har hatt gode erfaringer med startgass så skal det brukes minimalt på diesel motorer siden de ikke er så glade i det.Så du er ikke mekanikker selv skjønner jeg.. Du må slutte med å tro på det som står på broom.no. Startgass går helt fint, selv på diesel. Det er jo ingen som har sagt at han skal kjøre på startgass. Om det er noe hold i det importtør av disse sier så må man være forsiktig med og parkere ved høyspentkabler og lignende, google er din venn på det området, var mye skriv om det på begynnelsen av to tusen tallet. Jeg går utifra at du har prøvd å lukke å låse bilen med sentrallåsen? Du har nok juice på batteriene? Edited October 11, 2012 by Dolk -Rs Cosworth-
twin turbo Posted October 11, 2012 Posted October 11, 2012 http://www.ebay.com/itm/CHEVROLET-GM-6-5-TURBO-DIESEL-FSD-PMD-MODULE-6-5L-/110962600155?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item19d5e2e8db&vxp=mtr er denne eg tenkte på ser det ut som. som det står her så bør den også monteres på ein anna plass pga varme, dette er det som blei gjort før hugsar eg da dei blir varme og da ryker dei. trehjulsykel
sierra "cossi" Posted October 11, 2012 Posted October 11, 2012 Har vært borti mange sånne med feil på pumpe driver.
GTD40 Posted October 11, 2012 Author Posted October 11, 2012 Du må slutte med å tro på det som står på broom.no. Startgass går helt fint, selv på diesel. Det er jo ingen som har sagt at han skal kjøre på startgass. Om det er noe hold i det importtør av disse sier så må man være forsiktig med og parkere ved høyspentkabler og lignende, google er din venn på det området, var mye skriv om det på begynnelsen av to tusen tallet. Jeg går utifra at du har prøvd å lukke å låse bilen med sentrallåsen? Du har nok juice på batteriene? Har ikke prøvd å låse å lukke bilen, men får prøve det imorgen- nok støm på batteriene nå, men har vært tomme fordi den har stått så lenge og tappet seg...... Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.
Granada 2.8 Ghia Posted October 11, 2012 Posted October 11, 2012 Tenker jo litt på den berykta dysedriveren jeg også, http://www.minges.no/ har denne vet jeg. Men siden bilen har stått litt og så ikke vil starte, så ville jeg vel tippa sterkt på luft i dieselen. En liten lekkasje en plass gjør at dieselen siger tilbake, inge problem om bilen er i jevnlig bruk, emn står den ei uke så kan dieselen være vekk, og motoren får knapt nok luft ut av dysene. En dårlig fødepumpe kan gjøre dette problemet verre, om den pumper dårlig eller ikke i det hele tatt. Start med å sjekk inneholdet i dieselfilteret, er det fullt, er det noe annet som ikke burde vært der? Vann i dieselen kan såvisst skape trøbbel, både med dieseldyr, tette dieselfilter, motoren får mere vann enn diesel, men dette er jo om vannutskilleren er full, neppe noe som kommer etter noen ukers stillstand. Kondens i drivstoff er kun ett problem for folk som kjører konstant med lite drivstoff. Kjør tanken tom, fyll den full og kjør den tom igjen. Kondesfjerner skal ikke være nødvendig verken på bensin eller diesel, og er den nødvendig er det noie mere galt, enten med sjåførens rutiner eller teknisk. Man får stoffer som er egnet til å eliminere kondens på diesel også, eks. Alron, Westfrost etc.. Startgass er ikke å anbefale uansett drivstoff, men man får startgass beregnet på dieselmotorer, men noen hyggeli opplevelse er det ikke. Forresten, kobler man ei kanne med vann til innsuget på en slik motor som dette er vel det eneste som vi skje at det blir trykk i kanna når man begynner å kjøre, er jo minimalt med vakuum på en diesel. Litt mye OT, men det skjønner du jo selv hva som er hva... `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier
Kverna Posted October 12, 2012 Posted October 12, 2012 Brukt startgass på diesel før, og da trodde jeg motoren skulle banke seg selv til døde. Ordentlig ufin lyd. Men så fort bilen hadde fått fylt dieselfilteret ett par ganger og kjørt på starter med startgass våkna den til live igjen Min fotoblogg
derekd Posted October 12, 2012 Posted October 12, 2012 http://www.offroad.no/forum/topic/98944-motorproblemer-6265-mulige-loesninger/ Det har du noe a drive med
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now