Spock Posted October 5, 2012 Posted October 5, 2012 (edited) Akkurat da jeg trykket inn clutchen for å svinge inn foran garasjen sier det ploing og noe faller på foten min. Fant denne saken liggende på gulvet: Ser ut som kvalitetsansvarig i fjæravdelingen hos Ford ikke har gjort jobben sin Jeg regnet med at dette skulle være veldig enkelt å fikse, men et raskt søk på nett forteller noe annet. Flere tusen for å få fikset det på verksted eller ødelagt rygg, hender fulle av sår etter timesvis av plundring hvis man gjør det selv Forstår at dette ikke er en uvanlig feil på Focus - noen som har byttet denne og kan fortelle at det egentlig er en 5 minutters enkel jobb? Edited October 5, 2012 by Spock Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005
grcossie Posted October 5, 2012 Posted October 5, 2012 Dette er ikke helt unormalt, det samme skjer på Volvo V50, som er så og si samme bil. Har ikke gjort denne jobben selv, men vi har hatt flere innom for å fikse dette.
Spock Posted October 6, 2012 Author Posted October 6, 2012 (edited) Volvo har samme feilen.. kanskje Mazda også da Men jeg har prøvd meg på en liten reparasjon. Jeg har ved tidligere tilfeller når slike småfjærer har knekt, kunnet fikset de ved å forsiktig bøye til en ny løkke. Det gikk veldig greit å gjøre det med denne også. Ryktene om verdens verste plundrejobb, for å få fjæren på plass igjen, var litt oppskrytt. Men jeg sitter her nå med en hånd med papir surret rundt med flere fingre fulle av blødende sår Metalldelene oppi pedalopplegget er sylskarpe. Men jeg fikk den på plass med kun et kvarters plundring. Jeg brukte en haug med enkroner som jeg ved bøying plaserte inne i fjæren slik at den ble lenger og var lettere å montere. Det var et par koner jeg ikke fikk ut igjen, men regner med at de faller ned etterhvert. Pedalen ble veldig tight og fin. Så får man se hvor lenge det holder da Jeg fortjener ihvertfall en cognac i kveld Edited October 6, 2012 by Spock Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005
Spock Posted October 6, 2012 Author Posted October 6, 2012 Takk Skål! Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005
Recommended Posts