triggerhappy Posted December 7, 2003 Author Posted December 7, 2003 egarrett.com -x 1988 Ford Sierra Cosworth
Count Posted December 7, 2003 Posted December 7, 2003 Da er det derfor jeg ikke har funnet den siden.. :oops: 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
WingDude Posted December 7, 2003 Posted December 7, 2003 Snakka med KRB om det rett etter at jeg kjøpte bilen. Han sa at turboen min er den som er god for 380hk. Jeg kunne bare bytte eksoshus så var den god for 420hk, husker ikke hvilken AR, men det er vel ikke umulig at det er den du hadde?Enda et stykke unna min turbo, den var god for over 450hk, og koster hos KRB over 13k. KRB kalte den for steg 5. Men hvis kompressor delen din er det samme, så er det jo bare å skifte eksoshuset.
triggerhappy Posted December 9, 2003 Author Posted December 9, 2003 Var ikke den turboen unødvendig svær med tankte på hvor mye effekt du tok ut med den, kammer osv.? -x 1988 Ford Sierra Cosworth
WingDude Posted December 9, 2003 Posted December 9, 2003 Var ikke den turboen unødvendig svær med tankte på hvor mye effekt du tok ut med den, kammer osv.?Jepp, men så blei planene mine litt endret da jeg kjøpte annen bil, hadde nemlig planer om nytt innsug og andre kammer denne vintern, så "prosjektet" blei aldri fullført, slik jeg hadde tenkt.
triggerhappy Posted December 9, 2003 Author Posted December 9, 2003 Blir det noe futt i vingebilen etterhvert da? -x 1988 Ford Sierra Cosworth
WingDude Posted December 10, 2003 Posted December 10, 2003 Blir det noe futt i vingebilen etterhvert da?Skal foreløbig bare kjøre et grønndyse-oppsett, skal ha karosseriet strøkent før våren. Ny motor skal bygges etterhvert, da er målet 800 NM.
triggerhappy Posted December 10, 2003 Author Posted December 10, 2003 Blir det noe futt i vingebilen etterhvert da?Skal foreløbig bare kjøre et grønndyse-oppsett, skal ha karosseriet strøkent før våren. Ny motor skal bygges etterhvert, da er målet 800 NM. 800nm er rått! Blir det gatebil eller banebil på skilter? Bestemt deg for hvem som skal bygge motorn? Eller gjør du det meste selv? -x 1988 Ford Sierra Cosworth
triggerhappy Posted December 10, 2003 Author Posted December 10, 2003 Snakka med KRB igjen, han sa at det bare var å bytte til ar63 , og at det koster 3100. Er det en god investering, vil jeg merke mye forskjell? -x 1988 Ford Sierra Cosworth
RsTurbo Posted December 11, 2003 Posted December 11, 2003 Snakka med KRB igjen, Har du email eller internettadr hans? Kjetil: 800nm?, hvilket drivverk skal du bruke?. 88' Escort Rs Turbo 86' Escort Rs Turbo -x- I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.
WingDude Posted December 11, 2003 Posted December 11, 2003 Er snakk om gatebil selvsagt, gjør alt arbeidet selv, utenom maskinering og deleproduksjon. Ville nok gått for AR63 ja, ville vel kanskje sjekka andre steder for pris, var jo ikke akkurat billig det der. www.krbtrading.no Har ikke planlagt drivverk eller noen andre ting enda, er et prosjekt som strekker seg et par år frem i tid dette her.
triggerhappy Posted December 11, 2003 Author Posted December 11, 2003 ... -x 1988 Ford Sierra Cosworth
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now