triggerhappy Posted September 3, 2003 Posted September 3, 2003 88 2wd, nesten ny T34, porta topp, overhalt motor, grå dyer og svær ic. 1,5 bar. Hvor langt kan man trekke den på turtall uten at det sliter -for- mye? -x 1988 Ford Sierra Cosworth
Guest RsTurboKim Posted September 4, 2003 Posted September 4, 2003 Dra den te sperra :!: :!: Det er sperra som teller
Guest ykarlsen Posted September 6, 2003 Posted September 6, 2003 Det e bare å dra ivei tell sperra, så lenge blandinga ikkje bli for mager. 8)
triggerhappy Posted November 21, 2003 Author Posted November 21, 2003 Godt jeg ikke hørte på dere da :wink: Guldbrandsen mente at motoren garantert kommer til å rase dersom jeg drar den over 6000 på høyere gir enn 2. -x 1988 Ford Sierra Cosworth
WingDude Posted November 21, 2003 Posted November 21, 2003 Hehe, rase over 6000 ja, den var god. Trukke du skal være så redd for det, da hadde min liggi i grus mange ganger
triggerhappy Posted November 21, 2003 Author Posted November 21, 2003 Guldbrandsen sa det ble så mye baktrykk at det ville ryke over 6000. Han turte iallefall ikke dra den lenger enn 6090 på rulla, som du kan se på bremsepapirene. -x 1988 Ford Sierra Cosworth
WingDude Posted November 22, 2003 Posted November 22, 2003 Ta en tur til Jens du, og spør hva han mener om akkurat det der
Guest Ghia4x4 Posted November 22, 2003 Posted November 22, 2003 Ta en tur til Jens du, og spør hva han mener om akkurat det der lol
Guest ykarlsen Posted November 22, 2003 Posted November 22, 2003 Da burde min oxo være død for lenge siden. Har fådd flytta sperra til ca. 7400. Funker fint på min da. men har vel noe større dyser oxo da......
triggerhappy Posted November 23, 2003 Author Posted November 23, 2003 Begynner å tvile litt på hele autoconsult jeg..? -x 1988 Ford Sierra Cosworth
Guest ykarlsen Posted November 23, 2003 Posted November 23, 2003 Triggerhappy: Ser på be-4-you at du har A/r 0,48. Og da får du ikke så mye effekt over det turtallet dær uansett vil jeg tro.
triggerhappy Posted November 24, 2003 Author Posted November 24, 2003 Mulig det, men hvis du ser på bremsepapirene mine så ser det ikke ut til at hk-kurva har tenkt å flate ut rett etter 6100 heller. -x 1988 Ford Sierra Cosworth
Guest ykarlsen Posted November 24, 2003 Posted November 24, 2003 Ser ut til å stemme det. Men hør med de andre som kan disse bilene på fingertippene. Kan værra lurt det.
triggerhappy Posted December 3, 2003 Author Posted December 3, 2003 Ta en tur til Jens du, og spør hva han mener om akkurat det der Jens var enig med Guldbrandsen. -x 1988 Ford Sierra Cosworth
Panza Posted December 6, 2003 Posted December 6, 2003 Jeg kan ikke skjønne at det ikke skal være nok bensin jeg, og noen annen grunn kan ikke jeg skjønne at det skal være til at de ikke vil dra den lengre. Men det kan jo hende de tar i så de er på den sikre sida. Det er ihvertfall ikke det mekaniske som tar kvelden ved 6100 omdreininger. Orginalbunnen på motoren skal tåle 7200 uten problemer. Med sterkere festematriell så passerer 8000 uten problem. Sa de ikke hvorfor de ikke ville dra den lengre da ? Annet en generell frykt for at den skulle rase..
Guest ykarlsen Posted December 6, 2003 Posted December 6, 2003 Skjønner det ikke jeg heller.... Men det kan jo ha å gjøre med turboen, eller tempen på innsugslufta...... Men matriellet skal jo tåle det normalt sett da..
triggerhappy Posted December 6, 2003 Author Posted December 6, 2003 Baktrykk. -x 1988 Ford Sierra Cosworth
WingDude Posted December 6, 2003 Posted December 6, 2003 Må være det lille eksoshuset ditt på turboen som i så fall kan være årsaken, åssen kan du foresten kalle den for det som står i signaturen din ?? Kommer jo ikke særlig lengre unna en T4 enn det der.Min turbonetics (på sedanen) ble kalt for en T4 hybrid, den hadde AR82 eksoshus, eksoshuset ditt passer vel omtrent inni der triggerhappi Uansett er det langt unna en optimal turbo for et grådyse-oppsett.
triggerhappy Posted December 6, 2003 Author Posted December 6, 2003 Hva er riktig betegnelse da? Hva vil jeg tjene på å bytte eksoshus til det du hadde? 15 hester mer, og mye mer lag? -x 1988 Ford Sierra Cosworth
WingDude Posted December 7, 2003 Posted December 7, 2003 Skal jo henge på greip med kompressorhuset også da, men at den turboen din er noe annet enn en T3 (bare i turbonetics-format) ville overraske meg stort, er vel noe KRB har levert som erstatning til en T3 tenker jeg. Men skal man ha mye HK og moment er det ikke en liten turbo som gjelder i hvertfall Klart at en med større eksos lader seinere, men den gir desto mere på høyere turtall da, skulle jeg hatt samme oppsettet igjen hadde jeg nok gått ned til AR63 eksoshus, det er det samme som T35'en har.
triggerhappy Posted December 7, 2003 Author Posted December 7, 2003 Men hvis vi sammenligner bremsepapirene våre, så hadde du 30 hk mer enn meg, og da hadde du skikkelig vivhusventilasjon og plenumsshims. Både Jens og Guldbrandsen mente at med ny veivhusventilasjon ville jeg få ca. 10 hk mer, og med plenumsshims enda 5-10. Og dreiemomentet mitt var det jo ingenting i veien med. Så er det virkelig så stor forskjell? Vet du prisen på å gå opp til AR63? Er det noe mer som må byttes? -x 1988 Ford Sierra Cosworth
Count Posted December 7, 2003 Posted December 7, 2003 Finnes det ei internetside der det står om AR og alt dette pisset..? :wink: Hehe..Jeg er så lei av å sitte her som et spørsmålstegn når temaet kommer opp. :!: 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
WingDude Posted December 7, 2003 Posted December 7, 2003 Men hvis vi sammenligner bremsepapirene våre, så hadde du 30 hk mer enn meg, og da hadde du skikkelig vivhusventilasjon og plenumsshims. Både Jens og Guldbrandsen mente at med ny veivhusventilasjon ville jeg få ca. 10 hk mer, og med plenumsshims enda 5-10. Og dreiemomentet mitt var det jo ingenting i veien med. Så er det virkelig så stor forskjell? Vet du prisen på å gå opp til AR63? Er det noe mer som må byttes?Ikke heng deg for mye oppi talla, det er responsen og på hvilke turtall som også er interessante. Ingen som bare bytter et eksoshus, resten må stemme, aner ikke hvilket kompressorhus du har jeg. Står vel noe på diverse turbo-produsenters sider om dette Count.
triggerhappy Posted December 7, 2003 Author Posted December 7, 2003 Snakka med KRB om det rett etter at jeg kjøpte bilen. Han sa at turboen min er den som er god for 380hk. Jeg kunne bare bytte eksoshus så var den god for 420hk, husker ikke hvilken AR, men det er vel ikke umulig at det er den du hadde? Han snakka om at prisen på det lå på rundt 3000 for større eksoshus. Uansett, så går bilen mer enn bra nok sånn som den er nå. Får lære meg å kjøre en del bedre, så bytte eksoshus til neste vinter. -x 1988 Ford Sierra Cosworth
Count Posted December 7, 2003 Posted December 7, 2003 Garret.com er det jo ikke noe som heter... :roll: 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now