Jump to content

Utveksling


Cosworth Racing1

Recommended Posts

Hakke peiling,men der en grunn til at det er forskjell,så ikke gjør det.

 

Snakket med Bara hva som var forskjellen, og den var ørliten (1% som Bara sa..). Spilte ingen rolle om du brukte den på 2wd eller 4wd.

Så kjøpte likegodt den diffen, så nå har jeg to stykker.. hehe.. Tror jeg setter Eaton diffen helt sammen, så ser jeg om jeg beholder den eller selger den. Kommer til å bruke Bara diffen. Var sinnsyk dyr ny. Cirka 20.000 :mellow:

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Snakket med Bara hva som var forskjellen, og den var ørliten (1% som Bara sa..). Spilte ingen rolle om du brukte den på 2wd eller 4wd.

Så kjøpte likegodt den diffen, så nå har jeg to stykker.. hehe.. Tror jeg setter Eaton diffen helt sammen, så ser jeg om jeg beholder den eller selger den. Kommer til å bruke Bara diffen. Var sinnsyk dyr ny. Cirka 20.000 :mellow:

 

Sweet! Valgt turbo enda?

Link to comment
Share on other sites

Blir det en del endringer på kammer å sånt da regner jeg med?

Med den utvekslinga bør det bli responsmaskin ihvertfall.

 

Raimond mente kammene ville fungere like bra pga utvekslingen på kassen, og kan dra den litt lengre på turtall, så bruker kammene videre :)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Blir vell foringer også nå da, så slipepr du ut igjen med motor neste vinter :)

 

Derfor satser vi på en litt mindre turbo, sånn at det er større sjanse for at det holder.. hehe.. Dumt å ødelegge en hel og bra motor med å sette foringer i nå :)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Fikk akkurat vite at Bara diffen, egentlig kun inneholder kronhjul og pinjong fra Bara. Resten var original Ford.. Da er det jo egentlig ikke mye å satse på! Synes det rart å kalle det "Bara diff" når ikke "hovedinnholdet" er fra Bara..

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Fikk akkurat vite at Bara diffen, egentlig kun inneholder kronhjul og pinjong fra Bara. Resten var original Ford.. Da er det jo egentlig ikke mye å satse på! Synes det rart å kalle det "Bara diff" når ikke "hovedinnholdet" er fra Bara..

 

Joda. Pinjongen er det svake leddet ved mye effekt..

Link to comment
Share on other sites

Men hvis selve sperren er 20 år gammel er det jo bare tull.. Smistad innpå her, ødela jo original 7,5" diffen sin nå, med cirka 350. Pinjongen og kronhjulet var helt..

 

Hadde ikke du liggende ei ny sperre? Men er enig i at sperra bør oppgraderes..

Link to comment
Share on other sites

Hadde ikke du liggende ei ny sperre? Men er enig i at sperra bør oppgraderes..

 

Ja har en Eaton liggende nå. Bara solgte brukte 4,44 utvekslinger (450£) og nye (700£). De anbefalte ikke å kjøpte brukt siden kilometeren var uviss, og dermed tilstanden også.

Da er det like greit at jeg betaler 700£ og kjøper en ny utveksling, sånn at alt blir nytt :)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Noen som har kjørt med Bara diff, og kjenner til kvaliteten/funskjonen på bakdiffene..?

Jeg har hatt to baradiffer i 9", en 3,64 viskose og en 4,44 lamell. Helt konge funksjon på begge. 3,64 kjørte jeg i 4 år og tok service, så nesten ikke slitt ut inni.

 

Vet du ny-prisen på denne?

ca 45-50 tusen for sånn 9" jeg hadde sist jeg sjekket.

 

Må legge til at jeg svarte dette før jeg hadde lest alle de siste innleggene, så får håpe det stemmer med du vil vite :)

Edited by Breda

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt to baradiffer i 9", en 3,64 viskose og en 4,44 lamell. Helt konge funksjon på begge. 3,64 kjørte jeg i 4 år og tok service, så nesten ikke slitt ut inni.

 

 

ca 45-50 tusen for sånn 9" jeg hadde sist jeg sjekket.

 

Må legge til at jeg svarte dette før jeg hadde lest alle de siste innleggene, så får håpe det stemmer med du vil vite :)

 

Disse du brukte, var det kun Bara kronhjul og pinjong? Resten originalt? :)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Det skal jeg faktisk ikke uttale meg om, da jeg ikke vet. Men om det så er orginalt, så holder det mer enn nok uansett ser du :)

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Som nevnt over her, Smistad røk sin 7,5" på 2wd med cirka 350 hester. Kronhjul og pinjong hel..

Nå er det jo vesentlig forskjell på en nyoppsatt 9", enn en sliten orginalsperre fra 90 tallet. Jeg har ihvertfall ikke hørt om noen som har rast 9" ennå, bortsett fra motorsportsammenheng.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...