Cosworth Racing1 Posted October 22, 2012 Author Share Posted October 22, 2012 Hakke peiling,men der en grunn til at det er forskjell,så ikke gjør det. Snakket med Bara hva som var forskjellen, og den var ørliten (1% som Bara sa..). Spilte ingen rolle om du brukte den på 2wd eller 4wd. Så kjøpte likegodt den diffen, så nå har jeg to stykker.. hehe.. Tror jeg setter Eaton diffen helt sammen, så ser jeg om jeg beholder den eller selger den. Kommer til å bruke Bara diffen. Var sinnsyk dyr ny. Cirka 20.000 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted October 22, 2012 Share Posted October 22, 2012 Snakket med Bara hva som var forskjellen, og den var ørliten (1% som Bara sa..). Spilte ingen rolle om du brukte den på 2wd eller 4wd. Så kjøpte likegodt den diffen, så nå har jeg to stykker.. hehe.. Tror jeg setter Eaton diffen helt sammen, så ser jeg om jeg beholder den eller selger den. Kommer til å bruke Bara diffen. Var sinnsyk dyr ny. Cirka 20.000 Sweet! Valgt turbo enda? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted October 22, 2012 Share Posted October 22, 2012 Blei det diffen frå Mt, som jeg linka til? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted October 22, 2012 Author Share Posted October 22, 2012 Sweet! Valgt turbo enda? Ja kjekt med en god diff Ikke valgt noe enda, men blir SANNSYNLIGVIS GTX3071R. Blei det diffen frå Mt, som jeg linka til? Ja ble nok det 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted October 22, 2012 Share Posted October 22, 2012 Ja kjekt med en god diff Ikke valgt noe enda, men blir SANNSYNLIGVIS GTX3071R. Ja ble nok det Blir det en del endringer på kammer å sånt da regner jeg med? Med den utvekslinga bør det bli responsmaskin ihvertfall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted October 22, 2012 Author Share Posted October 22, 2012 Blir det en del endringer på kammer å sånt da regner jeg med? Med den utvekslinga bør det bli responsmaskin ihvertfall. Raimond mente kammene ville fungere like bra pga utvekslingen på kassen, og kan dra den litt lengre på turtall, så bruker kammene videre 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted October 22, 2012 Share Posted October 22, 2012 Spent på resultatet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted October 22, 2012 Author Share Posted October 22, 2012 Spent på resultatet Jeg også.. hehe.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted October 22, 2012 Share Posted October 22, 2012 Blir vell foringer også nå da, så slipepr du ut igjen med motor neste vinter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted October 22, 2012 Author Share Posted October 22, 2012 Blir vell foringer også nå da, så slipepr du ut igjen med motor neste vinter Derfor satser vi på en litt mindre turbo, sånn at det er større sjanse for at det holder.. hehe.. Dumt å ødelegge en hel og bra motor med å sette foringer i nå 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted October 23, 2012 Author Share Posted October 23, 2012 Fikk akkurat vite at Bara diffen, egentlig kun inneholder kronhjul og pinjong fra Bara. Resten var original Ford.. Da er det jo egentlig ikke mye å satse på! Synes det rart å kalle det "Bara diff" når ikke "hovedinnholdet" er fra Bara.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kermit racing Posted October 23, 2012 Share Posted October 23, 2012 Raimond mente kammene ville fungere like bra pga utvekslingen på kassen, og kan dra den litt lengre på turtall, så bruker kammene videre Hvilket turtall snakker vi om Kalle???????? RS 3door 4wd cosworth RS mk1escort cosworth RS focus 09 Scorpio 24v cosworth Bmw X5 09 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted October 23, 2012 Author Share Posted October 23, 2012 Hvilket turtall snakker vi om Kalle???????? Ikke noe sinnsykt turtall, men litt lengre enn originalt 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kermit racing Posted October 23, 2012 Share Posted October 23, 2012 Ikke noe sinnsykt turtall, men litt lengre enn originalt vi drar da ca 7400-7500 på steg en chip. Du skal vel litt lengre en det? RS 3door 4wd cosworth RS mk1escort cosworth RS focus 09 Scorpio 24v cosworth Bmw X5 09 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted October 23, 2012 Author Share Posted October 23, 2012 vi drar da ca 7400-7500 på steg en chip. Du skal vel litt lengre en det? Blir vel kanskje noe deromkring tenker jeg. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted October 23, 2012 Share Posted October 23, 2012 Fikk akkurat vite at Bara diffen, egentlig kun inneholder kronhjul og pinjong fra Bara. Resten var original Ford.. Da er det jo egentlig ikke mye å satse på! Synes det rart å kalle det "Bara diff" når ikke "hovedinnholdet" er fra Bara.. Joda. Pinjongen er det svake leddet ved mye effekt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted October 23, 2012 Author Share Posted October 23, 2012 Joda. Pinjongen er det svake leddet ved mye effekt.. Men hvis selve sperren er 20 år gammel er det jo bare tull.. Smistad innpå her, ødela jo original 7,5" diffen sin nå, med cirka 350. Pinjongen og kronhjulet var helt.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted October 23, 2012 Share Posted October 23, 2012 Men hvis selve sperren er 20 år gammel er det jo bare tull.. Smistad innpå her, ødela jo original 7,5" diffen sin nå, med cirka 350. Pinjongen og kronhjulet var helt.. Hadde ikke du liggende ei ny sperre? Men er enig i at sperra bør oppgraderes.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted October 23, 2012 Author Share Posted October 23, 2012 Hadde ikke du liggende ei ny sperre? Men er enig i at sperra bør oppgraderes.. Ja har en Eaton liggende nå. Bara solgte brukte 4,44 utvekslinger (450£) og nye (700£). De anbefalte ikke å kjøpte brukt siden kilometeren var uviss, og dermed tilstanden også.Da er det like greit at jeg betaler 700£ og kjøper en ny utveksling, sånn at alt blir nytt 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breda Posted October 23, 2012 Share Posted October 23, 2012 (edited) Noen som har kjørt med Bara diff, og kjenner til kvaliteten/funskjonen på bakdiffene..?Jeg har hatt to baradiffer i 9", en 3,64 viskose og en 4,44 lamell. Helt konge funksjon på begge. 3,64 kjørte jeg i 4 år og tok service, så nesten ikke slitt ut inni. Vet du ny-prisen på denne?ca 45-50 tusen for sånn 9" jeg hadde sist jeg sjekket. Må legge til at jeg svarte dette før jeg hadde lest alle de siste innleggene, så får håpe det stemmer med du vil vite Edited October 23, 2012 by Breda Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted October 23, 2012 Author Share Posted October 23, 2012 Jeg har hatt to baradiffer i 9", en 3,64 viskose og en 4,44 lamell. Helt konge funksjon på begge. 3,64 kjørte jeg i 4 år og tok service, så nesten ikke slitt ut inni. ca 45-50 tusen for sånn 9" jeg hadde sist jeg sjekket. Må legge til at jeg svarte dette før jeg hadde lest alle de siste innleggene, så får håpe det stemmer med du vil vite Disse du brukte, var det kun Bara kronhjul og pinjong? Resten originalt? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breda Posted October 23, 2012 Share Posted October 23, 2012 Det skal jeg faktisk ikke uttale meg om, da jeg ikke vet. Men om det så er orginalt, så holder det mer enn nok uansett ser du Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted October 23, 2012 Share Posted October 23, 2012 Disse du brukte, var det kun Bara kronhjul og pinjong? Resten originalt? Visco sperra kan ha vært org, men ikke lamell sperra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted October 23, 2012 Author Share Posted October 23, 2012 Det skal jeg faktisk ikke uttale meg om, da jeg ikke vet. Men om det så er orginalt, så holder det mer enn nok uansett ser du Som nevnt over her, Smistad røk sin 7,5" på 2wd med cirka 350 hester. Kronhjul og pinjong hel.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breda Posted October 23, 2012 Share Posted October 23, 2012 Som nevnt over her, Smistad røk sin 7,5" på 2wd med cirka 350 hester. Kronhjul og pinjong hel..Nå er det jo vesentlig forskjell på en nyoppsatt 9", enn en sliten orginalsperre fra 90 tallet. Jeg har ihvertfall ikke hørt om noen som har rast 9" ennå, bortsett fra motorsportsammenheng. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now