Hardangermannen Posted September 27, 2012 Posted September 27, 2012 Hei. Er ny her og har idag kjøpt meg en Ford Kuga Titanium med NAV, ryggekamera etc. Det er en 2012 modell så den er jo rimelig ny. Hva bør jeg passe på med denne bilen ? Tenker på forebyggende arbeid. En forhandler anbefaler Tectyl under, andre anbefaler det ikke.
Kverna Posted September 28, 2012 Posted September 28, 2012 Hei og velkommen til forumet.Vet ikke om det kun var de tidligere modellene, men kan lese noe om det herhttp://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61831-parikkelfilter/ Sleng gjerne opp bilde av bilen hvis du har. Min fotoblogg
grcossie Posted September 28, 2012 Posted September 28, 2012 Hei og velkommen. Vil anbefale tectyl, skal behandle min i høst. Er ikke tectyl i det hele tatt org, bare en voks, som ikke tørker, denne forsvinner over tid. Har du diesel varmer, så bør du la den brenne seg skikkelig rein og slå den av, visst du bare skal en liten tur, da de kan sote ned ved småkjøring
raimop Posted October 14, 2012 Posted October 14, 2012 Deaktiver ekstravarmeren dersom du har mye småkjøring. Ellers er det en fordel med å ladde batteriet innimellom dersom det er grisekaldt der du bor og du bruker den programmerbare dieselvarmeren mye fant jeg ut i vinter... Ellers er det en knakende god bil, jeg hadde en 2008 modell fra 2008-2011 fra 0-90000km, hadde en feil på den tiden og det var en ESP sensor som tok kvelden og koblet ut 4x4 systemet. På min nåværende Kuga som er en 2011 modell med Powershift har det ikke vært annet enn en innkalling på partikkelfilteret.
Hardangermannen Posted October 14, 2012 Author Posted October 14, 2012 Min har ikke ekstra diesel varmer. Den har elektriske elementer i ventilasjonsanlegget som man kan booste. Hadde dette på min forrige bil, en Volvo og det var det aldri tull med. Ulempen er at man må vente to minutt til el vinduet tiner is og det tar ikke mer før det er varme i innluften.
Strutlur Posted October 14, 2012 Posted October 14, 2012 Min har ikke ekstra diesel varmer. Den har elektriske elementer i ventilasjonsanlegget som man kan booste. Hadde dette på min forrige bil, en Volvo og det var det aldri tull med. Ulempen er at man må vente to minutt til el vinduet tiner is og det tar ikke mer før det er varme i innluften. Jeg lot være å bestille min 2010-modell med dieselvarmer nettopp på grunn av alt tullet jeg har hørt om slike. Har ikke savnet det i forhold til tidligere biler, men skjønner at det er en fin ting når det funker. Har derimot varmetråder i frontruta og denne elektriske boosteren, men det er ytterst sjelden jeg har brukt den. Lading av batteriet bør etterses ofte ser jeg. Har montert slike hurtigplugger med led-lys som forteller statusen. Jeg må lade ganske ofte synes jeg, selv om kjøremønstret skulle tilsi noe annet, men det er hverken jeg eller Kugaen min alene om å oppleve. 2014 Ford Kuga Titanium X 140hk2010 Ford Kuga Titanium 2.0 TDCi 136hk2010 Ford Fiesta Titanium 1,6TDCi 95hk
Stian MH Posted October 14, 2012 Posted October 14, 2012 Det kan sies med en gang, dieselvarmer er virkelig å anbefale, har hatt min bil i over et år nå, og den brukes daglig både som P-varmer og tilleggsvarmer. Ikke hatt noe problemer med hverken varmeren eller batteriet [] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå. [] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue [x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red
Oscar Posted December 28, 2012 Posted December 28, 2012 Er på min femte ford med dieselvarmer. Tre Mondeo og har nettopp byttet min første Kuga til en ny. Måtte bytte noen lagere på den første, men ikke noe problem siden den gang. Det eneste jeg savner er fjernkontroll på oppstart av varmeren. Partikkelfilter har vært kluss en gang på min første Kuga. Hva angår understellbehandlig fikk jeg vite at det ikke er nødvendig før etter noen år.
grcossie Posted December 28, 2012 Posted December 28, 2012 Er på min femte ford med dieselvarmer. Tre Mondeo og har nettopp byttet min første Kuga til en ny. Måtte bytte noen lagere på den første, men ikke noe problem siden den gang. Det eneste jeg savner er fjernkontroll på oppstart av varmeren. Partikkelfilter har vært kluss en gang på min første Kuga. Hva angår understellbehandlig fikk jeg vite at det ikke er nødvendig før etter noen år. Gratulerer med ny bil. Tectyl vil jeg anbefale på bilen fra den er ny, visst ikke forhandleren har ny bil sprøyting. Er ikke noe tectyl fra fabrikk. Er du sikker på at det var lager, som ble bytta på dieselvarmeren? Fjernkontroll kan man få, men det koster en del
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now