Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har nettopp byttet toppakning på bilen, og alt funker helt utmerket og går som normalt helt til jeg kommer opp på 4500rpm. Da begynner den å kutte veldig (ikke noe smell i eksos). Slik har den aldri vært tidligere. Turbotrykket ligger stabilt på ca 1 bar hele tiden fordet om den kutter.

Det blir ingen forskjell hvis jeg kjører bilen med full gass opp til 4500 eller om jeg drar på sakte (slik at det er null turbotrykk)

Den bgynner alltid å kutte på samme turtallet.

 

Har prøvd å bytte pluggene til bcr8es, men dette hjalp ikke noe.

Har også gått over alle sensorer og kontakter, rengjort disse og satt på plass igjen, men blir ingen forskjell. Har også sjekket at fordeleren står "på hakket sitt", og det stemmer.

Kan ikke være noe med bensintrykksreg. eller avstand på veivsensor, for disse har ikke vært plukket noe med.

 

 

Noen som har vært borti lignende?

Posted

Yep, dette er urørt, har ikke skiftet ut noe. Har bare hatt av/på kontakter samt pluggledningene og fordelerlokk..

Posted

sikker på att det ikkje er kommet dritt på veiv sensoren ???

skal ikkje så mye til.

eventuelt fuktighet i fordeleren eller i stikket til fordeleren osv ?

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Posted

Har ikke plukket noe nedi fordeleren, annet enn å ta av fordelerlokket for å se at den sto rett på merket sitt.. kontakten til fordeleren har jeg hatt av og sprayet med bremserens. Har også rengjort veivsensoren. Ble null forskjell.

 

Fordelerlokker skal jeg prøve å skifte i morgen, for det så ut som det var noen små riper osv inni det.. men det er noe jeg vet ikke har kommet nå!

Posted

har nå satt på nytt fordelerlokk og skiftet luftsensoren på innsuget, men ingen forskjell..

Tore, er std 4x4 mener jeg.. Hva er limp home mode, og hvordan fikser man det?

Posted

Når dere mener med dritt så mener dere vel jernspon og ting som er magnetisk? For vanlig olje og klin spiller jo ingen trille, og det bør vel fremkomme her sånn at folk ikke bare tørker lett over sensor og tror at det hjelper.

-Rs Cosworth-

Posted (edited)

har nå satt på nytt fordelerlokk og skiftet luftsensoren på innsuget, men ingen forskjell..

Tore, er std 4x4 mener jeg.. Hva er limp home mode, og hvordan fikser man det?

 

Limp home skjer når ecu'en mangler signal fra en sensor. 4500rpm mener jeg er ca det turtallet man får kutt på.

Er for å bevare motoren hvis en sensor kødder.

 

Jeg ville begynt med å måle ved ecu at du har de verdier du skal på sensorene.

Du kan fort h et ledningsbrudd.

Skjema og verdier finner du her: bigturbo.co.uk

 

Er det multipugger på dette ledningsnettet?

Edited by Tore_TJ
  • 1 year later...
Posted

Fikk du fikset? Har samme problem på min, ser den går rimelig feit på tomgang også når det skjer. Ser ut som at det kommer og går litt. Om bilen blir parkert og startet opp etter noen minutter er den fin igjen, men så kan det komme tilbake etter en stund ved pådrag. 

  • 8 months later...
Posted

jeg slet med det samme på en jeg hadde for noen år siden. der kom symptomene kun når det var kaldt i været så vi fant ut at jeg kjørte med 2 bar map-sensor. byttet til 3bar og problemet forsvant.

 X 93mod Escort Cosworth "WRC"
91mod Sierra Cosworth

14mod Mondeo ikke Cosworth

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...