spN Posted September 27, 2012 Posted September 27, 2012 Har nettopp byttet toppakning på bilen, og alt funker helt utmerket og går som normalt helt til jeg kommer opp på 4500rpm. Da begynner den å kutte veldig (ikke noe smell i eksos). Slik har den aldri vært tidligere. Turbotrykket ligger stabilt på ca 1 bar hele tiden fordet om den kutter.Det blir ingen forskjell hvis jeg kjører bilen med full gass opp til 4500 eller om jeg drar på sakte (slik at det er null turbotrykk)Den bgynner alltid å kutte på samme turtallet. Har prøvd å bytte pluggene til bcr8es, men dette hjalp ikke noe.Har også gått over alle sensorer og kontakter, rengjort disse og satt på plass igjen, men blir ingen forskjell. Har også sjekket at fordeleren står "på hakket sitt", og det stemmer.Kan ikke være noe med bensintrykksreg. eller avstand på veivsensor, for disse har ikke vært plukket noe med. Noen som har vært borti lignende?
Cosworth_ftw Posted September 28, 2012 Posted September 28, 2012 var tenningsanlegget helt urørt siden sist det fungerte?
spN Posted September 28, 2012 Author Posted September 28, 2012 Yep, dette er urørt, har ikke skiftet ut noe. Har bare hatt av/på kontakter samt pluggledningene og fordelerlokk..
spN Posted September 28, 2012 Author Posted September 28, 2012 Innsugspakningen kanskje?innsuget ble aldri tatt av, så kan umulig være denne heller..
Cosworth_ftw Posted September 28, 2012 Posted September 28, 2012 plukket du nedi fordeler? 100% sikker på at alt nedi der er 100%?
xXx Posted September 28, 2012 Posted September 28, 2012 sikker på att det ikkje er kommet dritt på veiv sensoren ???skal ikkje så mye til. eventuelt fuktighet i fordeleren eller i stikket til fordeleren osv ? RS Cosworth 1990 Mvh Raymond
spN Posted September 28, 2012 Author Posted September 28, 2012 Har ikke plukket noe nedi fordeleren, annet enn å ta av fordelerlokket for å se at den sto rett på merket sitt.. kontakten til fordeleren har jeg hatt av og sprayet med bremserens. Har også rengjort veivsensoren. Ble null forskjell. Fordelerlokker skal jeg prøve å skifte i morgen, for det så ut som det var noen små riper osv inni det.. men det er noe jeg vet ikke har kommet nå!
Tore_TJ Posted September 28, 2012 Posted September 28, 2012 Hvilket sprut har du? Mener l8 har limp home mode på rundt dette turtallet..
spN Posted September 29, 2012 Author Posted September 29, 2012 har nå satt på nytt fordelerlokk og skiftet luftsensoren på innsuget, men ingen forskjell..Tore, er std 4x4 mener jeg.. Hva er limp home mode, og hvordan fikser man det?
dohcboy Posted September 29, 2012 Posted September 29, 2012 sjekk trigger føleren du.dritt på den fører til at den kan kutte\sperreevent feil avstand på den Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
Dolk Posted September 29, 2012 Posted September 29, 2012 Når dere mener med dritt så mener dere vel jernspon og ting som er magnetisk? For vanlig olje og klin spiller jo ingen trille, og det bør vel fremkomme her sånn at folk ikke bare tørker lett over sensor og tror at det hjelper. -Rs Cosworth-
dohcboy Posted September 29, 2012 Posted September 29, 2012 dritt og støv som legger seg over den kan føre til at motor fjusker faktisk jo for jeg har opplevd dette selv. bare tørka av triggern så var alt i orden Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
Tore_TJ Posted September 29, 2012 Posted September 29, 2012 (edited) har nå satt på nytt fordelerlokk og skiftet luftsensoren på innsuget, men ingen forskjell..Tore, er std 4x4 mener jeg.. Hva er limp home mode, og hvordan fikser man det? Limp home skjer når ecu'en mangler signal fra en sensor. 4500rpm mener jeg er ca det turtallet man får kutt på.Er for å bevare motoren hvis en sensor kødder. Jeg ville begynt med å måle ved ecu at du har de verdier du skal på sensorene.Du kan fort h et ledningsbrudd.Skjema og verdier finner du her: bigturbo.co.uk Er det multipugger på dette ledningsnettet? Edited September 29, 2012 by Tore_TJ
HansenRS Posted May 11, 2014 Posted May 11, 2014 Fikk du fikset? Har samme problem på min, ser den går rimelig feit på tomgang også når det skjer. Ser ut som at det kommer og går litt. Om bilen blir parkert og startet opp etter noen minutter er den fin igjen, men så kan det komme tilbake etter en stund ved pådrag.
Jan300 Posted May 12, 2014 Posted May 12, 2014 Hadde samme problem en gang og da var det vanntempratur føleren som køddet
[P-Man] Posted January 23, 2015 Posted January 23, 2015 jeg slet med det samme på en jeg hadde for noen år siden. der kom symptomene kun når det var kaldt i været så vi fant ut at jeg kjørte med 2 bar map-sensor. byttet til 3bar og problemet forsvant. X 93mod Escort Cosworth "WRC"91mod Sierra Cosworth14mod Mondeo ikke Cosworth
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now