Forden Posted September 26, 2012 Share Posted September 26, 2012 Har slitt veldig med kjøre støy i sierraen min.. Og nå er det nok siden jeg har konstant pipelyd i ørene, så noe må gjøres! Hva slags lyddemper matter er å anbefale? gjerne under 3000 kr for alle mattene.Vurdert å understells behandle bilen også, men vet ikke om det er noen vits siden det alt er bittelitt over flate rust der. Så kom med forslag om hvilken matter jeg kan kjøpe så jeg slipper hørselvern Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted September 26, 2012 Share Posted September 26, 2012 Du må nok legge godt med penger i en sierra skal du få den stille nok til å være behagelig når du har øresus. Hvis du kikker hos en bilstereo butikk på nettet så ser du priser. Les litt om de forskjellige mattene så du forstår hva de er til Du kommer til å trenge en stor pakke av hver type for å få redusert lyden ned på ett godt nivå. Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caprinut Posted September 26, 2012 Share Posted September 26, 2012 (edited) Jeg har tenkt å bruke dette på mitt prosjekt: http://www.ebay.com/...ad0ce3e&vxp=mtr Finns mange sjapper som selge slike matter, men du må regne med å betale mer for mindre... Her er av sjappene og produktet: http://www.gasolin.n...roducts_id=3407 Har forresten øresus jeg også, er skikklig irriterende og plagsomt.Har hatt det i snart 10 år nå :-( Edited September 26, 2012 by Caprinut 94' Mondeo 2.0GLX Stv01' Mondeo 1.8 125hk78' Capri Mk3 2.3S Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forden Posted September 26, 2012 Author Share Posted September 26, 2012 Ja, jeg er snart 19 år og hatt det over 1 år.Og merker at hørselen min på det høyre øret er litt redusert allerede så tenkte å være på den sikre siden og er nok billigere for meg og kjøpe matter og få ned støyen i sierraen en å kjøpe en ny bil med bra støy nivå... Men de mattene du linket til, blir ikke de litt tynne? så nesten ut som et trekk bare Men den siste så grei ut, men blir jo fort 9000 kr for å dempe hele bilen :/ Tenkte og ta absolutt alt som lar seg gjøre mens jeg alt er i gang Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caprinut Posted September 26, 2012 Share Posted September 26, 2012 De jeg linket til skal vist funke svært bra, mye bedre enn asfalt matter fra Biltema o.l som er tunge som fy og veldig knotete å jobbe med. I bilstereo bruker de 3-4 lag der det er mest vibrasjon. Pakka jeg linket til dekker nok en hel kupee, men er du i tvil bestiller du dobbel mengde.De selger pakker som er dobbelt så store og da kan du legge dobbelt i hele bilen, eller enkelt i gulv og dobbel i dører og hjulhus for å dempe veistøy. Jeg kommer iallefall til å bestille den pakka der til min Capri, og evt bestille mer hvis jeg føler jeg må ha mer.. Jeg er født med nedsatt hørsel og fikk øresus for ca 10 år siden, det gikk helt greit, men jeg har gradevis mistet mer hørsel, og fikk en sinnsyk ørebetennelse for 2 år siden, da fikk jeg enda dårlige hørsel, så ille faktisk at jeg nesten ikke hørte en dritt lengere.Så pr idag går jeg med høreapparat. Råder alle til å ta vare på hørslen sin, for får du først øresus (tinnitus som det heter) så går det skjeldent bort, som regel værre med alderen.. Litt mye OT, men hørsel er viktig!!! 94' Mondeo 2.0GLX Stv01' Mondeo 1.8 125hk78' Capri Mk3 2.3S Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forden Posted September 26, 2012 Author Share Posted September 26, 2012 Ja, med engang jeg la merke til pipelyden sluttet jeg å gå på fest, spille bass i bilen osv ( kastet ut det nå )Ikke fått diagnose tinnitus enda, men skal dit nå å ta hørseltest osv Men det blir litt over 3000 kr da for å isolere hele bilen? inkludert tak, gulv, dører, og sikkert foran dashbord også eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted September 29, 2012 Share Posted September 29, 2012 Står mye om det du spør etter i DENNE tråden. Jeg fikk pris på ca 30.000kr for å dempe Mondeoen min hos ett prof firma. De hadde gjort flere slike jobber for NAV tidligere. Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted September 29, 2012 Share Posted September 29, 2012 Glemt å legge til link kanskje kimsa? Plages også av tinnitus, som jeg har hatt mesteparten av livet, pga flere år med kronisk ørebetennelse som liten. Har tenkt å støydempe nåværende bruksbil en del bedre, så takk for linker For en tid tilbake siden så leste jeg om ett forsøk med behandlingsform for tinnitus som det forskes på. Tror det var i ilustrert vitenskap. Tror ikke det var en fulstendig kur, men med behandlig blir lydene helt borte, slik at også hørselen forbedres. Om det blir godkjent som behandlingsform så er det en god nyhet for de som er veldig plaget - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted October 18, 2012 Share Posted October 18, 2012 (edited) Her er linken som manglet Har også en tråd til som omhandler det samme, men rettet mot dekk. Min link Glemt å legge til link kanskje kimsa? Plages også av tinnitus, som jeg har hatt mesteparten av livet, pga flere år med kronisk ørebetennelse som liten. Har tenkt å støydempe nåværende bruksbil en del bedre, så takk for linker For en tid tilbake siden så leste jeg om ett forsøk med behandlingsform for tinnitus som det forskes på. Tror det var i ilustrert vitenskap. Tror ikke det var en fulstendig kur, men med behandlig blir lydene helt borte, slik at også hørselen forbedres. Om det blir godkjent som behandlingsform så er det en god nyhet for de som er veldig plaget Denne kuren vil jeg gjerne høre mer om. Fortell.Jeg har forøvrig gått i behandling hos Ullevoll Øre Nese Hals i over ett år nå, og i sommer skjedde det litt utvikling. Jeg har fortsatt like mye piping, MEN jeg sover nå bedre, samt att jeg har klart å slutte nesten helt med øreklokker for å støvsuge inne osv. Så for meg så er det en kjempe forbedring. Klarer også bilturer opp mot 1 time uten hørselvern nå på tørt føre, og med mine plager så er det en STOR forbedring. Om du går i gang med demping av bilen FORDEN så kan du si ifra så kan jeg om du ønsker det bli med deg å gjøre jobben. Jeg kom aldri i gang skikkelig med min egen bil da det var meningen att den skulle byttes ut, men skal gjøre det samme på den nye bilen som jeg kjøper til våren. Edited October 18, 2012 by kimsa Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts