rakjen Posted September 25, 2012 Posted September 25, 2012 Hei, nylig kjøpt meg cosworth og har eit problem! Under pådrag så kutter bilen ved 3000rpm? Nåken som veit ka som kan vere gale? Har skiftet tennplugger men det hjalp ikkje...Vist eg har halv gass så går den over 3000 men kan ikkje ha full gass! På førehand takk for svar og løysingar
reiwen Posted September 25, 2012 Posted September 25, 2012 Høres ut som den får for lite bensin, når den først kutter- dør den helt selv om du går av gassen?
Ron Posted September 25, 2012 Posted September 25, 2012 Første jeg ville gjort er å sjekket vacumslangen til map sensoren Caution, any attempt to overtake will result in a race!
rakjen Posted September 25, 2012 Author Posted September 25, 2012 Nei, dør ikkje heilt ut når eg går av gassen men ska sjekke bensin tilførsel og vacum slanger imåra Mulig at det kan vere nåke anna?
whroomtssj Posted September 25, 2012 Posted September 25, 2012 Bytt pluggledningen så blir den bra skal du se:-) Har hadd samme plagan sjøl tidligar.
Larcsern Posted September 26, 2012 Posted September 26, 2012 Hadde problemer når jeg henta en Cosworth i Bergen en gang. Riktig nok en litt trimma bil. 1,7bar i trykk. Under ett godt pådrag kutta alt så fort ladetrykk kom, viste seg til å være en liten rift som hadde blitt større på slangen inn på mapsensoren som tidligere nevnt her. Hvis du har bytta til orginal plugger og bilen får bra med turbotrykk kan det hende du må til å banke litt åpning på hver plugg. Dette er ialle fall min erfaring. - Ford Sierra 86` IST (3-dørs) - Prosjektbilen - Ford Sierra 86` (3-dørs) - Lekebil med 24v- Ford Sierra Cosworth Limited Edition (117/700) - Garasjebil Min Selges tråd! Min Ønskes Kjøpt tråd!
Ron Posted September 26, 2012 Posted September 26, 2012 Hadde problemer når jeg henta en Cosworth i Bergen en gang. Riktig nok en litt trimma bil. 1,7bar i trykk. Under ett godt pådrag kutta alt så fort ladetrykk kom, viste seg til å være en liten rift som hadde blitt større på slangen inn på mapsensoren som tidligere nevnt her. Hvis du har bytta til orginal plugger og bilen får bra med turbotrykk kan det hende du må til å banke litt åpning på hver plugg. Dette er ialle fall min erfaring. Ngk BCR8ES, å 0.5mm åpning Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Escort RST WRC Posted September 26, 2012 Posted September 26, 2012 Må du redusere åpningen på pluggene har du et for dårlig tenningsanlegg..Blir litt som å pisse i buksa for å bli varm.. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Smistad Posted September 26, 2012 Posted September 26, 2012 vil målt tps. jeg hadde samme problemet. Busskort.
RS2k Posted September 26, 2012 Posted September 26, 2012 Min fjuska ved fullt ladetrykk(1,8-2 bar) med orginal coil, blei litt bedre etter at GrA coil ble satt på.Satt på MSD coil og tenningsforsterker da ble det helt borte. Kjører du endel høyere trykk og orginalt tenningsanlegg vil jeg tror det er problemet.Men om det skjer på et ganske bestemt turtall er det nok muligens andre ting. Andreas
Larcsern Posted September 26, 2012 Posted September 26, 2012 Beklager OffTopic: Hvilken MSD coil og tenningsforsterker er det snakk om? Hvor får man kjøpt dette? - Ford Sierra 86` IST (3-dørs) - Prosjektbilen - Ford Sierra 86` (3-dørs) - Lekebil med 24v- Ford Sierra Cosworth Limited Edition (117/700) - Garasjebil Min Selges tråd! Min Ønskes Kjøpt tråd!
viggo Posted September 26, 2012 Posted September 26, 2012 (edited) Beklager OffTopic: Hvilken MSD coil og tenningsforsterker er det snakk om? Hvor får man kjøpt dette?står mye her : http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/68219-msd-6-tenning-pa-cosworth/kjører selv msd6a og blaster coil, ngk bcr8es med 1,2 mm åpning Edited September 26, 2012 by viggo Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell.
RS2k Posted September 26, 2012 Posted September 26, 2012 står mye her : http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/68219-msd-6-tenning-pa-cosworth/kjører selv msd6a og blaster coil, ngk bcr8es med 1,2 mm åpning Identisk til mitt oppsett!Kjøp MSD fra Summit, billigste og enkleste jeg vet om. Andreas
Ron Posted September 26, 2012 Posted September 26, 2012 står mye her : http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/68219-msd-6-tenning-pa-cosworth/kjører selv msd6a og blaster coil, ngk bcr8es med 1,2 mm åpning Jeg måtte også ha tach adapter, for å få turteller til å virke. Caution, any attempt to overtake will result in a race!
escort rs turbo Posted September 27, 2012 Posted September 27, 2012 kan høres ut som om du har en kranglete tps, evt feil instilling på tps. -86 escort rs turbo-89 sierra cosworth-96 mondeo 4x4-10 fiesta 1.4tdci
Smistad Posted September 27, 2012 Posted September 27, 2012 kan høres ut som om du har en kranglete tps, evt feil instilling på tps.Min gav helt feile verdier, Det begynte på 5v, så gikk den litt nedover når jeg åpnet, og når jeg nærmet meg halvveis og bunn, spratt den oppigjen Busskort.
dohcboy Posted September 28, 2012 Posted September 28, 2012 mange gode forslag her. men har du sjekka triggern ? kan vær drit på den.. da kutter den på rundt 3000. Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
a.nilsen Posted September 28, 2012 Posted September 28, 2012 Funni ut no?Setter en femmer på lekasje på innsug-MAP slange, defekt MAP sensor eller def./dårlig justert veivsensor.Kan egentlig satse litt mer enn 5ern og om det gjelder en noenlunde vettug bil fra før. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now