Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei, nylig kjøpt meg cosworth og har eit problem! Under pådrag så kutter bilen ved 3000rpm? Nåken som veit ka som kan vere gale? Har skiftet tennplugger men det hjalp ikkje...

Vist eg har halv gass så går den over 3000 men kan ikkje ha full gass!

 

På førehand takk for svar og løysingar ;)

Posted

Første jeg ville gjort er å sjekket vacumslangen til map sensoren

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Posted

Nei, dør ikkje heilt ut når eg går av gassen men ska sjekke bensin tilførsel og vacum slanger imåra ;)

Mulig at det kan vere nåke anna?

Posted

Hadde problemer når jeg henta en Cosworth i Bergen en gang. Riktig nok en litt trimma bil. 1,7bar i trykk. Under ett godt pådrag kutta alt så fort ladetrykk kom, viste seg til å være en liten rift som hadde blitt større på slangen inn på mapsensoren som tidligere nevnt her. Hvis du har bytta til orginal plugger og bilen får bra med turbotrykk kan det hende du må til å banke litt åpning på hver plugg. Dette er ialle fall min erfaring.

- Ford Sierra 86` IST (3-dørs) - Prosjektbilen

- Ford Sierra 86` (3-dørs) - Lekebil med 24v

- Ford Sierra Cosworth Limited Edition (117/700) - Garasjebil

 

Min Selges tråd!

 

Min Ønskes Kjøpt tråd!

Posted

Hadde problemer når jeg henta en Cosworth i Bergen en gang. Riktig nok en litt trimma bil. 1,7bar i trykk. Under ett godt pådrag kutta alt så fort ladetrykk kom, viste seg til å være en liten rift som hadde blitt større på slangen inn på mapsensoren som tidligere nevnt her. Hvis du har bytta til orginal plugger og bilen får bra med turbotrykk kan det hende du må til å banke litt åpning på hver plugg. Dette er ialle fall min erfaring.

 

Ngk BCR8ES, å 0.5mm åpning :)

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Posted

Min fjuska ved fullt ladetrykk(1,8-2 bar) med orginal coil, blei litt bedre etter at GrA coil ble satt på.

Satt på MSD coil og tenningsforsterker da ble det helt borte.

 

Kjører du endel høyere trykk og orginalt tenningsanlegg vil jeg tror det er problemet.

Men om det skjer på et ganske bestemt turtall er det nok muligens andre ting.

Andreas

Posted

kan høres ut som om du har en kranglete tps, evt feil instilling på tps.

Min gav helt feile verdier,

Det begynte på 5v, så gikk den litt nedover når jeg åpnet, og når jeg nærmet meg halvveis og bunn, spratt den oppigjen

Busskort.

Posted

Funni ut no?

Setter en femmer på lekasje på innsug-MAP slange, defekt MAP sensor eller def./dårlig justert veivsensor.

Kan egentlig satse litt mer enn 5ern og om det gjelder en noenlunde vettug bil fra før.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...