jakob Posted September 25, 2012 Posted September 25, 2012 Heisann! Ble for ca. en/to uke si stoppet i teknisk kontroll.. Fikk da mangel-lapp og senk var 1 av tinga Lurer da på, om eg skal gå for orginalfjærer eller senk.. Det nermer seg jo vinter, og litt høyde hadde jo ikkje vert feil. Men er så usikker på hva eg skal gå for. Har orginalfjærer forran liggende, men må kjøpe nye bak. Ellers så er jo andre-valget å kjøpe senkesett med Tüv godkjenning. Dette er vell forsåvidt også litt vanskelig da min sierra har koden BAG. Må uansett vise frem hjulstillingskontroll også etter fjærbytte, men dette er noe eg kan gjøre selv på jobben Føler ofte at "billig-senk" blir skikkelig SIræva og er sjeldent fint Hakke råd til å kjøpe dyre- skikkelige fjærer nå heller.. Synes den ble helt perfekt med eibach fremme og 4x4 cossifjærer bak.. Lurer også på om noen har peiling på hvor det er billigst å kjøpe org fjærer.. Mvh Jakob Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt
Truckdriver Posted September 25, 2012 Posted September 25, 2012 AVO fjærer i orginal cossie høye er greit å kjøre med om vinteren Har flere vintre kjørt med 45mm senking uten problem. Det som er viktigst er at den ikke blir for lav bake, for det er da du blir sittende fast. Kunn moderat senk bake og diffbrems kombinert med gode vinterdekk så er ikke framkommeligheten noe stort problem selv om den kan være rimelig lav framme.Husker ene vinteren jeg kjørte med 45mm senk og diffbrems, så kom jeg nedi noen dype hjullasterspor på jobb. Framme ble den hengende på skliplata med minimal kontakt mellom hjul og bakke. Bake var den soppas høy at den ikke ble hengende. Jeg kjørte ca 200m i de sporene uten noe mer problem eller skade enn litt riper i skliplata Du som er fersk sjofør vil jeg uansett ikke anbefale sveisa diff eller dårlige dekk bak i noen kombinasjoner uansett høyde, til normal bruk etter vei. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
jakob Posted September 25, 2012 Author Posted September 25, 2012 Problemet mitt er bare at eg må bestemme meg litt fort.. Må ha etterkontroll innen 10'ende oktober, og da må fjørene/Tüv-papira være iorden! Hvor kan bakfjærer skaffes i orginal dim/høyde til billigest mulig penge? Eventuelt, hvor kan 40/30 - 40/40 senk til sierra skaffes MED Tüv til BAG? Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt
skogly Posted September 25, 2012 Posted September 25, 2012 hva slags fjærer har du på nå? senkesett uten tuv? 86 Sierra RS Cosworth75 Ford Taunus 2d 2,0ist "under construction"79 Mercedes 309d10 Renault Laguna12 Ford Mondeo Titanium 2.0tdci
jakob Posted September 25, 2012 Author Posted September 25, 2012 hva slags fjærer har du på nå? senkesett uten tuv? Jepp.. Eibach forran og orginal/litt signe 4x4 cossifjærer bak. Gule justerbare koni forran og bak Btw.. Har funnet tüv til eibach'a, men nummeret på fjærene er borte... Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt
jakob Posted September 28, 2012 Author Posted September 28, 2012 (edited) Da har eg fått kjøpt meg nye forsterket fjærer bak. Blir vist orginal høyde i vinter Tråd kan forsåvidt stenges Edited September 28, 2012 by jakob Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now