Cosworth Racing1 Posted September 23, 2012 Share Posted September 23, 2012 Må ha meg ny bakdiff, og tenkte i utgangspunktet å kjøpe Quaife, men ser Eaton også har til en mye rimeligere peng. Noen som har noen meninger om disse to, eller erfaringer med dette? Skal på min 4wd. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted September 23, 2012 Share Posted September 23, 2012 Jeg har kjøpt Eaton til min, dette da jeg vil ha en leken bil. Jeg kjørte noen runder med deg på Rudskogen i år, å trur nok du burde gå for Eaton med den kjøre stilen din.Du la den bl.a sidelengs i venstre svingen etter langstrekka, da lurte vi fælt på om du hadde 2 eller 4WD Hår Ball har kjørt med Eaton i 2 sesonger nå, å han gir virkelig den diffen alt juling som er mulig, tåler den han så er det en bra diff! Trur ene å alene den er han som står for julebordet til dekkonline.com Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted September 23, 2012 Author Share Posted September 23, 2012 Hehe.. Til å begynne med var det jo helt umulig å kjøre med den, den ville bare rett fram i alle svinger! Tok ut litt luft av hjulene, og det hjalp Vil i utgangspunktet ha en diff som gir bra grep, og ikke for mye sladding.. hehe.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted September 23, 2012 Share Posted September 23, 2012 Hehe.. Til å begynne med var det jo helt umulig å kjøre med den, den ville bare rett fram i alle svinger! Tok ut litt luft av hjulene, og det hjalp Vil i utgangspunktet ha en diff som gir bra grep, og ikke for mye sladding.. hehe.. Må ha en del mindre trykk i dekka på bane ja.. Har brukt 1,8bar.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted September 23, 2012 Share Posted September 23, 2012 (edited) Rettelse, jeg har hatt eton i samtlige av bilene mine di siste 5-6 årene. Kan ikke si annet enn at jeg er kjempe fornøyd. Har prøvd quaife samt gripper, og eton er den som funker best for meg. Gripper er som ei sveisa sperre, og quaife blir for snill igjenn. Ikke noe problem og bruke eton om du skall kjøre runde tider, men igjen så er den me på morroa, om det skulle være intresse for litt slædding. Kjetil/KNA racing kjører med eton i esc cossin, kun hørt gode ord også i sammenheng med 4wd. Jeg har kun hatt det på rwd, å dær funker det eksemplarisk! I alt så har jeg vell satt sammen 5-6 eton differ di siste åra, å har tilgode og høre at diff klumpen raser. Har sett knekte pinjonger og rasa kronhjul, men det har i samtlige tilfelder opphav i "stepping" Edited September 23, 2012 by hår ball Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted September 23, 2012 Author Share Posted September 23, 2012 Det høres jo greit ut Må vel slipes litt for å få plass i Scorpio 7,5" hus?Og alle typer utveksling passer vel overens i Eaton differ?Lurer bare på kvaliteten siden den er så mye billigere enn Qauife sine differ.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted September 23, 2012 Share Posted September 23, 2012 Det høres jo greit ut Må vel slipes litt for å få plass i Scorpio 7,5" hus?Og alle typer utveksling passer vel overens i Eaton differ?Lurer bare på kvaliteten siden den er så mye billigere enn Qauife sine differ.. må slipe litt i huse for å få smetta den inn, men slik er det på gripper også, quaife husker jeg ikke, da det ble montert i et allerede maskinert hus eton er et annerkjent merke i statene, og blir brukt til alt fra stripa til offroad kjøring.Alternative er true track, som er drev sperre, leveres også fra mc2racing, denne har ikke jeg prøvd selv, men volvo gutta skryter bra av den, MEEEEN jeg vill tro at den har omtrent samme funksjon som quaifen.. Pris forskjellen ligger i at eton diffen opprinnelig er til en GM 10 bolts aksel, og har ikke noe med verken ford eller cosworth og gjøre.Gripper/quaife derimot er laget kun til det spesifike miljøet, og som kjent så koster cosworth deler gjevnt over MYE mer enn f.eks amrikanske/japanske deler.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted September 23, 2012 Author Share Posted September 23, 2012 må slipe litt i huse for å få smetta den inn, men slik er det på gripper også, quaife husker jeg ikke, da det ble montert i et allerede maskinert hus eton er et annerkjent merke i statene, og blir brukt til alt fra stripa til offroad kjøring.Alternative er true track, som er drev sperre, leveres også fra mc2racing, denne har ikke jeg prøvd selv, men volvo gutta skryter bra av den, MEEEEN jeg vill tro at den har omtrent samme funksjon som quaifen.. Pris forskjellen ligger i at eton diffen opprinnelig er til en GM 10 bolts aksel, og har ikke noe med verken ford eller cosworth og gjøre.Gripper/quaife derimot er laget kun til det spesifike miljøet, og som kjent så koster cosworth deler gjevnt over MYE mer enn f.eks amrikanske/japanske deler.. Ser ut til at det blir Eaton da Blir vel ikke noe problem å hive en annen utveksling i den gjør jeg regning med? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted September 23, 2012 Share Posted September 23, 2012 Ser ut til at det blir Eaton da Blir vel ikke noe problem å hive en annen utveksling i den gjør jeg regning med? det er langt i fra noe dumt valg Utvekslinga kan du leke så mye med som du bare vill Vanskelig og finne 4,44 i 7,5 kanskje? 4,27 finns jo orginalt fra ford.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RCR Posted September 23, 2012 Share Posted September 23, 2012 (edited) På det monteringskitet du kan kjøpe på MC2 racing følger det med noe shim teip til å bruke akslene. Da de har litt litt mindre diameter enn på Eaton diffen.Prøv heller å få noen til å dreie noen tynne hylser der. Har prøvd å kjøre uten dette og det fungerte dårlig.Ellers fungerer Eaton diffen supert Edited September 23, 2012 by RCR Sierra Cosworth 92 evighetsprosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted September 23, 2012 Author Share Posted September 23, 2012 det er langt i fra noe dumt valg Utvekslinga kan du leke så mye med som du bare vill Vanskelig og finne 4,44 i 7,5 kanskje? 4,27 finns jo orginalt fra ford.. Froskescorpio med 2,0l motor har 4,44 På det monteringskitet du kan kjøpe på MC2 racing følger det med noe shim teip til å bruke akslene. Da de har litt litt mindre diameter enn på Eaton diffen.Prøv heller å få noen til å dreie noen tynne hylser der. Har prøvd å kjøre uten dette og det fungerte dårlig.Ellers fungerer Eaton diffen supert Har du prøvd å kjøre uten teipen mener du? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RCR Posted September 23, 2012 Share Posted September 23, 2012 Froskescorpio med 2,0l motor har 4,44 Har du prøvd å kjøre uten teipen mener du?Har prøvd uten ja. Hadde ikke begynt med teip i kitet når jeg kjøpte. Sierra Cosworth 92 evighetsprosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted September 23, 2012 Share Posted September 23, 2012 Froskescorpio med 2,0l motor har 4,44 Har du prøvd å kjøre uten teipen mener du? frosken har 4,27 vell? Jeg har ptøvd uten tapen jeg, det funker og kjøre med, men uten belastning på driv værekt så får du en form for "romling", men d er ikke noe problem så lenge driv værket er under belastning.. Men med tapen på så har jeg ikke opplevd noe problemer Men ja, helt klart, ett sett med shims hadde vært det optimale, men tapen funker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted September 23, 2012 Author Share Posted September 23, 2012 Har hørt at noen har 4,44 utveksling, så leiter litt etter det 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted September 24, 2012 Share Posted September 24, 2012 Jeg ville gått for Eaton, var det jeg skulle da planene var med 7,5 " diff..... Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted September 24, 2012 Author Share Posted September 24, 2012 Jeg ville gått for Eaton, var det jeg skulle da planene var med 7,5 " diff..... Ser ut som det heller mot det ja Må bare få tak i Scorpio-hus, og utvekslingen.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smistad Posted September 24, 2012 Share Posted September 24, 2012 Blir vist en slik på meg og ja Busskort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krona Posted September 24, 2012 Share Posted September 24, 2012 Jeg har en 4,27 diff om noen har en 3,91 eller 4,09 å bytte med Ford Escort RS Turbo S1 Ford Escort RS Turbo S2 Ford Escort XR3i 1983 Ford Escort RS1600i 1985 replika Ford Escort 1.3 1981 Volkswagen splittbuss 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted September 24, 2012 Share Posted September 24, 2012 jeg har 3,91 scorpio...... kalle kan kjøpe den av meg så bytter dere, gi en lyd du kalle, ligger i salgstråden min.. Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted September 24, 2012 Author Share Posted September 24, 2012 jeg har 3,91 scorpio...... kalle kan kjøpe den av meg så bytter dere, gi en lyd du kalle, ligger i salgstråden min.. Jeg må nok ha 4,44 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted September 24, 2012 Share Posted September 24, 2012 oj ja så det nå Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted September 24, 2012 Author Share Posted September 24, 2012 oj ja så det nå Jepp, girkassen er beregnet for 4,44, og drevene i fordelingskassen er også drevet om til 4,44 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smistad Posted September 24, 2012 Share Posted September 24, 2012 jeg har 3,91 scorpio...... kalle kan kjøpe den av meg så bytter dere, gi en lyd du kalle, ligger i salgstråden min..Jeg er interessert Busskort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted September 24, 2012 Share Posted September 24, 2012 hehe ja da tar du kontakt, er hjemme i helgen Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now