Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Lurer veldig på hvorfor min sierra er kjempelett på rattet, men også veldig følsom overfor sporing/humper.. :) Mens andre sierraer eg har kjørt, er mye "tyngre" på rattet og mye mindre følsomme på humper og diverse i veibanen.. :P

 

Finnes det noen forskjell på tannstang, pumpe eller rør som kan utgjøre denne forskjellen?

 

Vet at det er noen forskjell på utvekslingen på tannstanga.. alt etter hvilken type sierra den kommer fra, men det har vell ingenting å si på hvor "lett" servoen er..? :)

Edited by jakob

Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag

Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt

Posted (edited)

Når jeg bytta servo på min sierra (1993 Turbo diesel) så tokk jeg tannstanga og div fra en 89 doch, merka litt forskjell, men legger ikke merke til det lengere.

 

Kan også si at jeg måtte modifisere litt, altså ta noen deler fra 93 tannstanga og sette over på 89 tannstange for og få det til og passe. Alt i alt så funka det fjell.

 

EDIT: Merka størst forskjell da jeg gikk fra "IS Ratt" ti orginal ratt.

Edited by J.Helgestad

34no8l2.jpg

Ford Sierra 87' 2.0 CL

Ford Sierra 93' 1.8 CLX TD

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...