Jump to content

Recommended Posts

Posted
  On 10/1/2012 at 7:25 PM, Escort RST WRC said:

Scorpio?

 

er vel lsd på sierra cosworth orginalt, men er mange som har fått scorpio åpen diff gjennom åra...

trehjulsykel

Posted
  On 10/1/2012 at 8:10 PM, twin turbo said:

er vel lsd på sierra cosworth orginalt, men er mange som har fått scorpio åpen diff gjennom åra...

Ja, det er jo greit. Men ser ikke på det bildet hva som skal vise at det er en Scorpio diff, og ikke en Cosworth diff?

Ut i fra det jeg ser på bildet, kan dette absolutt være en Cosworth diff..

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted
  On 10/1/2012 at 7:27 PM, a.nilsen said:

Prater ikke om gamle min nå??

 

Jo det er den jeg kjøpte av deg. Mulig du har blitt lurt selv, men jeg kan garantere at det sto i en åpen diff i.

Ingen cosworth som kom uten lsd, så da tar jeg det som en selvfølge at diffen stammer ifra en scorpio.

Posted

Men tomnsr, hvordan ser du at dette er en Scorpio diff da?

En Cosworth diff ser jo akkurat lik ut som det der.

 

Cosworth diffene har jo viskosesperr, som er "skjult" inni enheten..

Har fortsatt åpne solhjul og planethjul..

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted
  On 10/1/2012 at 8:56 PM, Escort RST WRC said:

Men tomnsr, hvordan ser du at dette er en Scorpio diff da?

En Cosworth diff ser jo akkurat lik ut som det der.

 

Cosworth diffene har viskosesperr, som er "skjult" inni enheten..

 

ser veldig lik/ identisk ut utvendig, men det mangler noe vesentlig inne i den..

vanskelig å fåt til en slip/lsd når det kun er 4 solhjul, kron å pinjong i den ;)

Posted
  On 10/1/2012 at 9:01 PM, hår ball said:

ser veldig lik/ identisk ut utvendig, men det mangler noe vesentlig inne i den..

vanskelig å fåt til en slip/lsd når det kun er 4 solhjul, kron å pinjong i den ;)

 

Hehe, selvfølgelig ;)

Men nå tenkte jeg på den aktuelle diffen på bildet :)

Og der lurer jeg på hvordan han kan se at det er en Scorpio diff og ikke en Cosworth diff.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted
  On 10/1/2012 at 8:55 PM, tomnsr said:

Jo det er den jeg kjøpte av deg. Mulig du har blitt lurt selv, men jeg kan garantere at det sto i en åpen diff i.

Ingen cosworth som kom uten lsd, så da tar jeg det som en selvfølge at diffen stammer ifra en scorpio.

Javel, men tror vi kan være enige om at ingen har vært inni det diff huset mellom du nå og jeg tidligere, og der satt det en orginal coworth lsd. Jeg har personlig hatt den i små biter og presset to eller tre ekstra lammeller i den klumpen og den sperret som så fint som ingenting annet, så tror du må ta en kikk til på den. Her er jeg bombe-sikker!!! :smartass:

Skal ikke ha det på meg gitt! Men ved første øyekast ser den ut som en hvem som helst åpen diff. Du må åpne den for å se det. Er som nevnt en totalt lukket viskose enhet.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Posted
  On 10/1/2012 at 9:41 PM, a.nilsen said:

Javel, men tror vi kan være enige om at ingen har vært inni det diff huset mellom du nå og jeg tidligere, og der satt det en orginal coworth lsd. Jeg har personlig hatt den i små biter og presset to eller tre ekstra lammeller i den klumpen og den sperret som så fint som ingenting annet, så tror du må ta en kikk til på den. Her er jeg bombe-sikker!!! :smartass:

Skal ikke ha det på meg gitt! Men ved første øyekast ser den ut som en hvem som helst åpen diff. Du må åpne den for å se det. Er som nevnt en totalt lukket viskose enhet.

 

jeg som åpna den, å jo mer jeg tenker på det, jo mer usikker blir jeg..

For jeg har nokk tolka det i mitt eget hue at denne gikk med oppgradert innmat, og ikke shimsa..

Dobbelt sjekker i mårra :whistling:

Posted

Kan du trygt gjøre. Finner du ikke ut avb det, sjekker du igjen. Du må skru opp alle skruene rundt i "lokket" som kronhjulet igjen er skrudd i. Når du letter på lokket der ligger lammel pakka rett under der i en egen viskoseolje/fett.

Den sperra fungerte alldeles nydelig i 3-4 år jeg hadde den. Trodde dere virkelig at noen hadde vært så tjukk i hue og montert en åpen diff i en sånn bil?

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Posted (edited)

Ja det er bare å dele diffen å riste ut lammelene,, en liten haug, at planetgirene ryker eller bolten som holder to av disse drevene løsner å kommer ut av lokket på en std 2wd cossie diff er vel ikke uvanlig :mellow: er jo blitt gamle deler etterhvert dette . ^_^

Edited by R.S
Posted

Skal jo sies at det er, eller iallefall var, bra tak i den bilen, så noe annet er ikke å forvente etter så mange år nei.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Posted

Hmm... Da må vi ha tatt feil. Den har jo alltid låst på 2 hjul så lenge jeg har hatt den, men trodde det var p.g.a solhjul som låste siden de var såpass deformert. . Får ta en ekstra sjekk på diffen.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...