Smistad Posted September 17, 2012 Share Posted September 17, 2012 Var ute å herjet litt i dag, men bilen spinner bare på 1hjulet på lonk motor, når jeg herjet mer, begynte den å sperre, å da plutselig virket det som det skal. Kan dette ha noe med kald olje til diff? Eller bør den kjimses på nytt? Busskort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xXx Posted September 18, 2012 Share Posted September 18, 2012 spørs jo hva diff du har men den mest normale er jo atb åatb diffen skal jo fungere slik att viss du mister feste på ett hjul så blir den på en måte satt ut av drift.eksempel : viss du får hjul løft så overføres alle kreftene til det hjulet som er i lufta. men viss du stod godt planta på asfalten med begge hjula så skal den da virkelig rive løs begge det gjør hvertfall min!!!har ingenting med olja å gjøre hvertfall da dette er en drev sperre som ikjje blir påvirket om oljen er varm eller kald. RS Cosworth 1990 Mvh Raymond Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smistad Posted September 22, 2012 Author Share Posted September 22, 2012 Diagnosen var rast diff.. Busskort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted September 22, 2012 Share Posted September 22, 2012 Bilder av raset? Dem tåler jo mye disse quife...... Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted September 22, 2012 Share Posted September 22, 2012 Bilder av raset? Dem tåler jo mye disse quife...... Min røk igår.Knakk pinjongen inn på diffen. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
R.S Posted September 22, 2012 Share Posted September 22, 2012 (edited) Pinjongen er jo normalt en `orginaldel` som ikke ofte blir byttet når man dytter inni en sterkere diff ,ikke ukjent at den knekker med quiffe innmat eller annen sterkere diff når man har litt `krutt` i motoren. men lurer litt på hva som har skjedd med diffen til Smistad tåler jo normalt sett masse bank disse diffene her . Edited September 22, 2012 by R.S Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted September 23, 2012 Share Posted September 23, 2012 Min røk igår.Knakk pinjongen inn på diffen. hvilken utveksling? 7 eller 7,5 tommer på din bil? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted September 23, 2012 Share Posted September 23, 2012 Min røk igår.Knakk pinjongen inn på diffen.Men pinjongen hannes er ikke problemet, selve diffen som e dau pinjongen er din egen feil Kalle Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted September 23, 2012 Share Posted September 23, 2012 hvilken utveksling? 7 eller 7,5 tommer på din bil? Er 7" med 4,44 utveksling. Ifølge Raimond skulle disse ikke ryke,så han mente den var feil satt sammen. Men pinjongen hannes er ikke problemet, selve diffen som e dau pinjongen er din egen feil Kalle Min feil? Kjørte jo bare jeg. Må jo tåle det.. Men uansett bytter jeg til 7,5" nå i vinter. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted September 23, 2012 Share Posted September 23, 2012 Hehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
R.S Posted September 23, 2012 Share Posted September 23, 2012 (edited) Er 7" med 4,44 utveksling. Ifølge Raimond skulle disse ikke ryke,så han mente den var feil satt sammen. Min feil? Kjørte jo bare jeg. Må jo tåle det.. Men uansett bytter jeg til 7,5" nå i vinter. Skal ikke ryke sier du hehe med din effekt,du ber vel om bråk med deler i drivlinjen din du Kalle,, jeg har plukket noen såkalte skuddsikre differ der motor har endel effekt, og i alle tilfellene som jeg har vært borti er det pinjongen som er knekket,og igjen drept resten av diffen.(kunne i noen få tilfeller kjøpe nye deler til de som var defekt) Mannen eller damen bak rattet hjelper ofte litt på når ting går `litt` galt i drivlinjen.Ikke sant Kalle . Men Smistad da,hva har sagt god natt i diffen din. Edited September 23, 2012 by R.S Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smistad Posted September 23, 2012 Author Share Posted September 23, 2012 Bilder av raset? Dem tåler jo mye disse quife......Ja skal få lagt ut noen bilder i kveld. Den ene tannen på det "mellomstore" drevet var knekt tvert av. Busskort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted September 23, 2012 Share Posted September 23, 2012 Skal ikke ryke sier du hehe med din effekt,du ber vel om bråk med deler i drivlinjen din du Kalle,, jeg har plukket noen såkalte skuddsikre differ der motor har endel effekt, og i alle tilfellene som jeg har vært borti er det pinjongen som er knekket,og igjen drept resten av diffen.(kunne i noen få tilfeller kjøpe nye deler til de som var defekt) Mannen eller damen bak rattet hjelper ofte litt på når ting går `litt` galt i drivlinjen.Ikke sant Kalle . Men Smistad da,hva har sagt god natt i diffen din. Hehe.. Bare håper det er noe helt inni der. Må fikse den opp og selge den. Hehe.. Bare håper det er noe helt inni der. Må fikse den opp og selge den. Skjedde under pådrag i første, når jeg girte over i andre. Smeden sin diff har vært dårlig en stund. Den har bare spunnet på ett hjul bak. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
R.S Posted September 23, 2012 Share Posted September 23, 2012 (edited) Har vært en tur nedom for å se på diffen til smistad, tror dette ender i en liten prat med han som Smistad kjøpte bilen hos en gang for Smistad skal vistnok ha blitt fortalt at det skulle være en quaife diff montert på bilen(kommer sikkert ikke så langt med praten,mange cowboyer der ute desverre som sier hva som helst for å selge bilen,men det kan jo hende at denne karen er en god fyr), men det som satt inne i diff huset var en orginal 2wd Cosworth diff Edited September 23, 2012 by R.S Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted September 23, 2012 Share Posted September 23, 2012 kunne ikke forstå noe annet nei, kipe greier.. Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted September 23, 2012 Share Posted September 23, 2012 Har vært en tur nedom for å se på diffen til smistad, tror dette ender i en liten prat med han som Smistad kjøpte bilen hos en gang for Smistad skal vistnok ha blitt fortalt at det skulle være en quaife diff montert på bilen(kommer sikkert ikke så langt med praten,mange cowboyer der ute desverre som sier hva som helst for å selge bilen,men det kan jo hende at denne karen er en god fyr), men det som satt inne i diff huset var en orginal 2wd Cosworth diff jotakk! Kjenner til disse cowboyene. Orginal t5 med lager ras, som visstnokk var en ny overhaldt kasse med drevsats, derav "ulyden" i kassa..strøkne orginale cosworth differ som har vært åpne scorpio enhet. Senest i forrige uke åpna jeg diffen på en kompis sin bil, en vingebil som ble kjøpt DYRT for et par år siden, den sku visstnokk ha en oppshimsa cosworth LSD. noe som viste seg å være en bøtte orginal scorpio diff..porta topper i fra jens/ebb you name it, som er kliiin orginale..gromme kammer med ford stemplingblokk med smidde je/wisco stempler osv, smidde orginale mahle er som regel realiteten, sammen med en klin orginal bunn del med romme lager å oppbrukt veiv.. Ved en konfrontasjon ved selger, så har jeg kun dårlige erfaringer. da blir jeg send vidre til en engelsk mann på passionford, du får ta det med han osv osv.. Nei det var han som jeg kjøpte det av som sa det, bla bla bla.. Har man ikke gjort det sjæl, så må man ikke tro på det heller.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smistad Posted September 24, 2012 Author Share Posted September 24, 2012 Det er helt sant Busskort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smistad Posted September 29, 2012 Author Share Posted September 29, 2012 Busskort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smistad Posted September 29, 2012 Author Share Posted September 29, 2012 Busskort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted September 29, 2012 Share Posted September 29, 2012 Huff kipt Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Granada 2.8 Ghia Posted September 29, 2012 Share Posted September 29, 2012 Det solhjulet var vel brukt opp, jaja, blir vel sikkert litt grommere etterhvert nå... `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted September 30, 2012 Share Posted September 30, 2012 Nesten å regne for et veldig vanlig diffhavari på Cosworth'er det der De pleier igrunn å ryke mer enn det der faktisk Skikkelig kjipt, det er det. Vertfall når det skulle være skikkelige saker. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomnsr Posted October 1, 2012 Share Posted October 1, 2012 Se her ja. Nok en orginal åpen scorpio diff. Har selv kjøpt en vingebil hvor det skulle være Org 7,5" diff med ekstra lammeller i. Fikk ulyd ved sving her i vår, så da ble det til at jeg bytta til en eaton.I ettertid ble den orginale diffen åpnet for å finne ut hva som var galt. Viste seg at det var en standard diff hvor solhjula var ganske så tannløse. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted October 1, 2012 Share Posted October 1, 2012 Se her ja. Nok en orginal åpen scorpio diff. Scorpio? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted October 1, 2012 Share Posted October 1, 2012 Prater ikke om gamle min nå?? '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now