Leo Posted May 24, 2005 Posted May 24, 2005 Jeg har alltid limt skivene på mine biler og har aldri fått kast. Jeg ville ikke brukt fett mellom skive og nav. Vel kan det holde korrosjon og smuss borte, men jeg vil helst ha maksimal friksjon der. (teoretisk øker sjangsen for å knekke hjulbolter i uheldige situasjoner) Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
Guest zr50sl Posted May 25, 2005 Posted May 25, 2005 leo:ska berre venn deg t å smørr alt av bolter\muttra t hjul å sånt,på sierran min va d ikke gjort da æ sku legg om t sommerdekk første gang,endte opp me at æ måtte knekk muttra med mutterknuser... å d der me at di kan løsn førr at man smørr dem e berre tull
Leo Posted May 25, 2005 Posted May 25, 2005 Smør gjerne hjulbolter og muttre, kanskje innsiden av felgene også, men skivene bør limes. Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
Guest zr50sl Posted May 25, 2005 Posted May 25, 2005 ser sjøl kor viktig d e på lastebil å smør eks hjulmuttran,e di ikke smurt så kan di faktisk dett av eller at boltan knekk når man skrua dem av,ihvertfall prøva å skru di av, på MAN bruka vi 32mm koppa på hjulmuttran,så bruka vi nåkka så het Kernite unlock 2000 eller no sånt t å smør hjulbolta osv,samt bremesko innfestningan,
RSHansen Posted May 26, 2005 Posted May 26, 2005 Det der med å lime bremseskivene må jo bli et helvette å få av igjen da når de blir skjeve?? - 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V
Leo Posted May 26, 2005 Posted May 26, 2005 Vel, du kan risikere at de sitter såpass fast at du ødelegger dem når du slår dem løse, men du får dem av. Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
RSHansen Posted May 26, 2005 Posted May 26, 2005 Vel, du kan risikere at de sitter såpass fast at du ødelegger dem når du slår dem løse, men du får dem av. <{POST_SNAPBACK}> Den liminga blir vel en smakssak da egentlig. - 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V
Guest zr50sl Posted May 26, 2005 Posted May 26, 2005 e ihvertfall garantert at man ikke får kast i skivan når dem e limt t navet... men di berømmelige sierra skivan e no piss uansett, ta heller å kjøp skiva herfra www.rallydesign.co.uk
Guest sircossie Posted May 26, 2005 Posted May 26, 2005 Bor opp å gjenge opp navet og skru skivene fast. Det funket fint for min del allefall, null risting etter det.
Levi_ailj Posted June 1, 2005 Posted June 1, 2005 Brembo har noen fine skiver i org størrelse som funker veldig bra Har brukt bremsene VELDIG godt , men skivene vil ikke bli skeive... Liker det -03 Ford Mondeo ST220 -83 Ford Granada 302 V8 (langtids-prosjekt) -84 Ford Granada 2.0L, ca 140 hk ohc (solgt)
alibaba Posted June 1, 2005 Posted June 1, 2005 Leo, kan du gi en mer spesifik beskrivelse av limet og legger man limet på hele navet der bremseskiven er i kontakt? Husk å rense skivene med en form for alkohol før bruk og unngå kraftige nedbremsninger den første perioden, kun rolig nedbremsing. x - RS Turbo S2
Leo Posted June 1, 2005 Posted June 1, 2005 Jeg husker ikke navnet, men det var et Loctite-produkt. Prøv å ringe lagret på Ford Kverneland og spørre dem. Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now