Dufman Posted September 17, 2012 Posted September 17, 2012 Jeg har pådratt meg en 95' Fiesta Classic. Det er en 1.3 med manuell kasse.Hvilke motor alternativer kan jeg putte i denna? Har en Zetec 1.8 fra Escort mk6. Hvordan er det å få skivsa den nedi?
Siggy1 Posted September 17, 2012 Posted September 17, 2012 1.8 skal passe nedi Mk2, så då skal det vel la seg gjør i den der og, men meir aner eg ikkje. Fiesta XR2 86 mod SolgtMondeo 1.8 stv 93 mod Tok fyrDucati 999s 03 mod med R motor Ducati 999s 05 bane Escort cab XR3i 1.6 96 modell, skal restaureres.Escort cab XR3i 1.8 130 hk skal plukke motoren i deler og overhales, og modifiseres med porting mm.
bard Posted September 17, 2012 Posted September 17, 2012 Samme karosseri ble levert med Zetec (XR2i og RS1800), så det burde ikke være noe stort problem.Girkasser og akslinger passer om hverandre. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed.
bard Posted September 18, 2012 Posted September 18, 2012 Morro! Er det noe som IKKE passer?Tenker du på deler fra Escortmotoren? Du må sannsynligvis gjøre noe med motorfestet. Det fra 1300'en passer ikke Zetec og Escort mk5/6 har annerledes "boltmønster" på dempertårnet.Radiatoren i bilen har tilkobling øverst på den siden den burde vært nederst og motsatt. Courier diesel har stusser på riktig side, men feil vinkel på den nedre.I begge tilfeller vil deler fra RS1800/XR2i løse problemet. Eksos og ledningsnett må slvfølgelig tilpasses, men ellers har jeg ikke sett noen store utfordringer.Gasswire fra Escort passer til pedalen. Clutchwire må matche girkassa, ellers likt. Kobling til speedometer er likt på alle girkassene osv. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed.
xr2i91 Posted September 27, 2012 Posted September 27, 2012 (edited) Da har du en jobb foran deg å finne xr2i ( 130hk ) delebil/motor. Men finner du xr2i dele/rep bil som ikke er rusta bort, så behold eller den. Får du ikke tak i xr2i delebil. Så spør huggere'ne om de har skjermbredere, fangere og skjørt fra xr2i 89-95. Motor/m ledningsnett og interiør 92-95.Men har du 5dørs fiesta blir det litt verre å tilpasse skjermbreder'n pga bakdørene. Wingback setene får du i xr2i ( 92-95 ) Escort xr3i mk5(6?) Får du tak i seter fra escort er det bare å bytte understelle på setene( enkel jobb ) Driver selv å ser etter ledningsnett/m hjerne fra puma 00-02, er ikke enkelt. OBS! er ikke vits å spørre hugger'n om fiesta RS1800, det ble kun brukt i england. Er samma bil som xr2i 3,5. Selv om enkelte mener de ikke er like pga noe lakk forskjell ( ? ), her i norge ble de ihvertfall solgt som XR2i. Britene brukte RS1800 for å skille zetec 105hk og 130hk. Ønsker deg lykke til og håper du får dette til Edited October 12, 2012 by xr2i91 '07 BMW 120d Msport ( Bruksbil )'88 Ford Escort XR3i ( Prosjekt bil )
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now