Baboo Posted September 16, 2012 Share Posted September 16, 2012 Hei.Jeg har en Ford Focus 1,8 tddi.Har et problem jeg håper å få hjelp til her.Den ryker kølsvart og mister motoreffekt når jeg har kjørt en stund å den blir varm. Ingen lamper lyser eller noe slikt.Har funnet en oljelekasje på en liten slange som er forgrenet, der ene forgreningen går inn på en boks av noe slag og via den til et spjeld. Noen som har en ide om hva dette problemet kan være? På forhånd takk for svar :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted September 17, 2012 Share Posted September 17, 2012 svartrøyk indikerer i vertfall at den får alt for mye drivstoff i forhold til luft, men akkurat hva som gjøre det er vanskelig å si... men er nok noe elektrisk/sensor som kødder vis den er heilt fin til den blir varm. trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted September 17, 2012 Share Posted September 17, 2012 Hva er denne slangen du snakker om tilkoplet? Har du sjekket rør og slanger fra turbo via ic og til innsug? Link to comment Share on other sites More sharing options...
escort rs turbo Posted September 17, 2012 Share Posted September 17, 2012 høres ut som du har en trykk slange som er lekk. sjekk alle trykk slanger fra turbo til insugs manifold -86 escort rs turbo-89 sierra cosworth-96 mondeo 4x4-10 fiesta 1.4tdci Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baboo Posted September 17, 2012 Author Share Posted September 17, 2012 Skal gå over alle slangene i morgen å se om jeg kan se om jeg kan finne noe sprekk eller lignende. Har fått fikset den lille oljelekasjen, men problemet er fortsatt det samme når den har gått litt og blitt varm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bard Posted September 18, 2012 Share Posted September 18, 2012 (edited) Har funnet en oljelekasje på en liten slange som er forgrenet, der ene forgreningen går inn på en boks av noe slag og via den til et spjeld. Jeg har aldri rørt en slik motor, men jeg synes dette høres mer ut som en luftslange (vakuum). Er du sikker på at det skal være olje der? Minker det på motorolja? Edited September 18, 2012 by bard Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Granada 2.8 Ghia Posted September 18, 2012 Share Posted September 18, 2012 EGR eller spjeld for økt dreiemoment på øavt turtall som krangler? DTC? `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier Link to comment Share on other sites More sharing options...
jakob Posted September 18, 2012 Share Posted September 18, 2012 Mener å huske eg hadde samme problem på focus 1,8.. Da var det stikket til IAT sensoren som ikkje stod på.. Mulig din IAT sensor har tatt kveld da Det aller letteste er å koble til dataen og lese ut feilkoder. Da får du iallefall en pekepinn på hvilken retning du skal lete. Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baboo Posted September 18, 2012 Author Share Posted September 18, 2012 Har sjekket slanger og finner bare den ene leksasjen. Men den har vistnok noe med vakumj til bremser gjøre. Får kansje få verksted til sjekke med dataen om det er noen feilkoder inne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bard Posted September 18, 2012 Share Posted September 18, 2012 Hvis du har olje i en vakuumslange har du sannsynligvis olje i innsuget også. Det kan forklare røyken. Så jeg gjentar: Minker det på motorolja? Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baboo Posted September 18, 2012 Author Share Posted September 18, 2012 Ja, den bruker olje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted September 18, 2012 Share Posted September 18, 2012 Hvis du har olje i en vakuumslange har du sannsynligvis olje i innsuget også. Det kan forklare røyken. Så jeg gjentar: Minker det på motorolja? Det trenger han ikke ha, vakumet er jo ikke tilkoplet innsuget på en diesel, men vakum pumpa, som kan lekke innvendig Link to comment Share on other sites More sharing options...
bard Posted September 18, 2012 Share Posted September 18, 2012 Det trenger han ikke ha, vakumet er jo ikke tilkoplet innsuget på en diesel, men vakum pumpa, som kan lekke innvendigAha, det tenkte jeg ikke på. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baboo Posted September 18, 2012 Author Share Posted September 18, 2012 EGR eller spjeld for økt dreiemoment på øavt turtall som krangler? DTC? er en 1,8 tddi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now