Per Olav Posted September 13, 2012 Posted September 13, 2012 Rallydesign.com for motorfester og foringer om du får lyst på det. Disse har myye snacks! http://www.motorsport-developments.co.uk/ 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
grcossie Posted September 13, 2012 Posted September 13, 2012 Forsterkningsplater til framdiffen har jeg til salgs for 600kr. De motorfestene er jo totalt unødvendig for å hente 330hk, men er ganske nødvendig for at motoren ikke skal vri seg så drivakselen sklir ut av diffen. Med katastrofale følger om du har litt fart på bilen! 3bar map er vel strengt tatt ikke nødvendig på grønne dyser da escort har 2,5bar mapsensor orginalt. Dysene gir sikkert nok bensin til over 1,5 på en sierra der ladetrykket faller ned under 1,5 oppover mot maks turtall pga liten turbo, men escorten sin T34 turbo er stor nok til å lade trykket helt til sperra og da trur jeg de grønne blir for små på ladetrykk over 1,5bar. Du må huske på at en 2,5bars og en 3bars map, ikke følger hverandre på scalaen. Du må ha den map sensor, som chipen er laget for, uansett hva du lader
Per Olav Posted September 13, 2012 Posted September 13, 2012 Er klar over det. Men du brenner jo en chip etter hva for slags oppsett du har. Og for mange så er det fint å kunne spare de tusen kronene mapsensoren koster. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
grcossie Posted September 13, 2012 Posted September 13, 2012 De fleste grønn dyse chipene, er mappet til 3bars map, men det finnes noen til 2,5bars også. Så lenge man ikke blander, så går det bra
xXx Posted September 13, 2012 Posted September 13, 2012 nå koster ikkje en orginal 3 bars map flere tusen heller snarere 800 kr på ebay. koster å trimme uansett hvordan du vrir og vender på det. å som de fleste vet så vill mye ha mer og fanden fler så hvorfor ikkje gå for 3 bars map med engang ? så slipper du å henge i selen når du vrir opp litt ;-) RS Cosworth 1990 Mvh Raymond
grcossie Posted September 13, 2012 Posted September 13, 2012 nå koster ikkje en orginal 3 bars map flere tusen heller snarere 800 kr på ebay. koster å trimme uansett hvordan du vrir og vender på det. å som de fleste vet så vill mye ha mer og fanden fler så hvorfor ikkje gå for 3 bars map med engang ? så slipper du å henge i selen når du vrir opp litt ;-) Enig der, men ikke kjøp kopien da det har vært en del krøll der. Matt Lewis motorsport selger org
twin turbo Posted September 14, 2012 Posted September 14, 2012 (edited) sa bare at det er en vanlig ting å bytte jeg...gir jo mer effekt... vel i og for seg så blir det vel også dårlegere respons da det blir større volum å fylle med luft... så når innsugtemp ikkje er noe problem så har dette ikkje noe positiv totalleffekt... men selfølgelig så ser det jo voldsomt tøft ut med svær blank cooler, så du er 100% sikker å få innkalling til teknisk kontroll ved første møte med ein sur politi eller bt figur... ellers er vel også forsåvidt dumpventil ikkje noe oppgradering heller... men er mange meininger rundt dette, men er hovedsaklig for å få den "tøffe" lyden. Edited September 14, 2012 by twin turbo trehjulsykel
xXx Posted September 14, 2012 Posted September 14, 2012 er da ingen begrensning på å montere rs 500 cooler på en cosworth vell. er ingen regler på hvor mye kjøling du kan ha. bt har aldrig sagt noe på det her på vestlandet hvertfall. å en intercooler jo større jo bedre mener eg for du må huske på att når du komprimerer luft blir den nokså varm så all kjøling er god kjøling. å det lille du må fylle ekstra merker du svært lite. eg merka det hvertfall ikkje når eg monterte det på min med orginal t3 turbo å rs 500 cooler fra pro alloy.... RS Cosworth 1990 Mvh Raymond
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now