petterw Posted September 7, 2012 Posted September 7, 2012 et 330 oppsett... hva innebærer det? Skjønner at det refererer til hesta liksom, men hva byttes, hva justeres og hva koster det sånn ca?
whroomtssj Posted September 7, 2012 Posted September 7, 2012 et 330 oppsett... hva innebærer det? Skjønner at det refererer til hesta liksom, men hva byttes, hva justeres og hva koster det sånn ca? Chip, grønn dyser og 3 bar map sensor så er du på riktig vei:-) koster en 5- 6 tusen...
Escort RST WRC Posted September 7, 2012 Posted September 7, 2012 Og eksos Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Sierra_2.9 Posted September 7, 2012 Posted September 7, 2012 og større cooler vel '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden
Per Olav Posted September 7, 2012 Posted September 7, 2012 og større cooler velDet er ikke nødvendig. Den orginale er vel og god nok til 330hk. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
Sierra_2.9 Posted September 7, 2012 Posted September 7, 2012 Det er ikke nødvendig. Den orginale er vel og god nok til 330hk. det er jeg klar over, men er vel ganske standard oppgradering i et 330 oppsett '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden
whroomtssj Posted September 7, 2012 Posted September 7, 2012 Bred bånds lamda kan være en go fordel før og sikre seg rett blanding:-) Og en sterkere wasegate og en manuell boost kontroller. Så e det bare og ladde 1,7-1,8...
JHS Posted September 7, 2012 Posted September 7, 2012 Bred bånds lamda kan være en go fordel før og sikre seg rett blanding:-) Og en sterkere wasegate og en manuell boost kontroller. Så e det bare og ladde 1,7-1,8...1,7-1,8 hørtes mye ut... 1,4-1,6 ettersom oppsett/chip bruker og være mer normalt.
Per Olav Posted September 7, 2012 Posted September 7, 2012 Og bensinpumpe!Ja. Dette gjelder forøvrig kun escort da sierrapumpa leverer nok i massevis til grønne dyser om den er i god stand og får den spenninga den trenger. 1,7-1,8 er litt vel mye i overkant om du ikke har tenkt å ha ut og reparere motoren din på ei stund. Det er fint mulig å lade det trykket, men da må du nok til med enda større dyser pluss en del andre ting. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
whroomtssj Posted September 7, 2012 Posted September 7, 2012 Selvfølgelig ha grp.a bensin pumpe og:-)
Per Olav Posted September 8, 2012 Posted September 8, 2012 Hvilke andre ting?Gp.a toppakning, Gp.a strekkbolter eller lignende, kraftigere actuator, sterkere clutch, større intercooler, bensinpumpe er nevnt, 3bar mapsensor... 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
Tore_TJ Posted September 8, 2012 Posted September 8, 2012 (edited) For et normalt steg 3 oppsett holder standard bolter i massevis, det gjør intercooleren og.. Toppakninga og clutchen klarer det nok også men kan lønne seg å bytte.. For å lade stort mer enn standard steg 3 bør man se etter andre dyser enn grønne bosch.. Greit å skille mellom hva man MÅ ha og hva som kunne vært kjekt. Problemet med disse bilene er at det finnes alt for mye stash å kjøpe til de og da tar det av.. Sjekk at bensinpumpa får nok strøm forresten.. Edited September 8, 2012 by Tore_TJ
Sapphy Posted September 8, 2012 Posted September 8, 2012 det er jeg klar over, men er vel ganske standard oppgradering i et 330 oppsett 100% unødvendig! om en på død og liv føler at en må gjøre noe kan en jo mekke til et seperat kjølesystem til den orginale chargecooleren :-)
Cosworth Racing1 Posted September 8, 2012 Posted September 8, 2012 Jeg kjørte bilen min daglig i fire år med 1,8 i trykk uten noe problemer! 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
petterw Posted September 12, 2012 Author Posted September 12, 2012 så konklusjonen er at ved en brukbar oppgradering til 330 oppsett ish er chip, grønne dyer, 3bar map sensor, og eksos mest pga grommere lyd får vi si da eller? hvor får man kjøpt diverse hen da?
Tore_TJ Posted September 12, 2012 Posted September 12, 2012 så konklusjonen er at ved en brukbar oppgradering til 330 oppsett ish er chip, grønne dyer, 3bar map sensor, og eksos mest pga grommere lyd får vi si da eller? hvor får man kjøpt diverse hen da? Eksosen gjør at motoren puster bedre, du vil merke forskjell i spool.. Anbefales sterkt..Du bør og ha ny bensinpumpe da den originale er SØPPEL!
Sapphy Posted September 12, 2012 Posted September 12, 2012 på esc cos er eksosen en viktig oppgradering, tilogmed i standardtrim oppnår du 18hk på 3" eksos kontra orginal.
Sierra_2.9 Posted September 12, 2012 Posted September 12, 2012 100% unødvendig! om en på død og liv føler at en må gjøre noe kan en jo mekke til et seperat kjølesystem til den orginale chargecooleren :-) sa bare at det er en vanlig ting å bytte jeg...gir jo mer effekt... '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden
xXx Posted September 13, 2012 Posted September 13, 2012 en liten liste. 044 eller lign bensin pumpe 3 bars mapchip (anbefale pukkelrygg)dyser størrelse etter behov og hvor mye du sikter etter!!!31 acturatormongoose - blue flame 3" eksosen bra bleed ventil ikkje en til 30 kr !!!!!å sjekk strømm til bensin pumpa bør skal ikkje være under 13,7 v når bilen sviver.nye plugger ngk 8 bcr ting du bør gjøre med en gang synts eg. men du kan gjøre over tid. ny radiator og intercooler med tilhørende slim vifter fra pro alloy eventuelt andre levrandører. for å sikre god kjølingny cluch lamel en orginale trykk plata er ofte mer enn god nok.nye orginale strekk bolter og grp a topp pakning. da den orginale muligens er trøtt å kan ryke for deg.better safe than sorrytennings forsterker (msd/mallroy/osv)motor fester siden denne er 4x4 å drivakslingen på høyre side kan hoppe ut i verste fall.en skikkelig dump ventil en collins eller no sånn som er tett og gjør nytta si.ta deg en sjekk på lednings nett osv til vifter å bensin pumpe som nevnt over da disse har en lei tendens til og være dårlige det selges slike sepperate ledningsnett på ebay bare skriv cosworth loom så popper det nok opp ;-) å så bør du vell kansje tenke på og få tak i forsternings plate til diffen fremme og gear kasser viss du har en hard kjøre stil lykke til ;-) RS Cosworth 1990 Mvh Raymond
Per Olav Posted September 13, 2012 Posted September 13, 2012 Forsterkningsplater til framdiffen har jeg til salgs for 600kr. De motorfestene er jo totalt unødvendig for å hente 330hk, men er ganske nødvendig for at motoren ikke skal vri seg så drivakselen sklir ut av diffen. Med katastrofale følger om du har litt fart på bilen! 3bar map er vel strengt tatt ikke nødvendig på grønne dyser da escort har 2,5bar mapsensor orginalt. Dysene gir sikkert nok bensin til over 1,5 på en sierra der ladetrykket faller ned under 1,5 oppover mot maks turtall pga liten turbo, men escorten sin T34 turbo er stor nok til å lade trykket helt til sperra og da trur jeg de grønne blir for små på ladetrykk over 1,5bar. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
petterw Posted September 13, 2012 Author Posted September 13, 2012 handles? Hvem har mye fint til dissa bila da?
Cosworth_ftw Posted September 13, 2012 Posted September 13, 2012 I norge 909motorsport.noi england: burtonpower.com , woodford og ebay generelt
JHS Posted September 13, 2012 Posted September 13, 2012 handles? Hvem har mye fint til dissa bila da? www.randbmotorsport.co.ukwww.mattlewismotorsport.co.uk
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now