Tommen Posted September 3, 2012 Posted September 3, 2012 Har aldri hatt noe start problemer med vingebilen noen gang.. Men det var meningen at eg skulle bruke den i helga.. åsså byna motorlampa å lyse, turteller å "flakse"åsså døde motoren..Den starter av og til når eg kødder med map sensoren åsså stopper den igjen!Alt av sensorer blei byttet når den var ferdig restaurert i 2006 å den har jo nesten ikkje blitt kjørt! Langs vegen prøvde eg først å bytte 1.Map sensor 2. tennings forsterker3. ECUDa gikk den en stund helt til eg skulle ta siste finnish før den skulle bli brude bil.. åsså kom motorlampa på igjen, åsså stoppa den IGJEN! Så nå er eg egntlig litt trist å lei for at den ikkje går Eg har ikkje målt på pinnene bak på ECU enda, men eg skal sjekke det etter hvert..Er det noen som har hatt samme type problem? Når eg sjekker gnist så er det ingen ting før eg slår av tenning etter kinning.. Da kommer det av og til ett gnist The Golden era.. 1986-1987-1988
Stianwang Posted September 4, 2012 Posted September 4, 2012 Sensor i fordeleren eller triggersensoren ?
Tommen Posted September 4, 2012 Author Posted September 4, 2012 Sensor i fordeleren eller triggersensoren ? Ja det er liksom de to "igjen" men syns det er rart at den gikk litt etter ECU bytte.. Når eg tenker meg om, så har eg faktisk mått bytte den blå sensoren alt også.. Brukte orginal sensor kit når eg satte sammen bilen, å trudde det var bra saker.. men.. The Golden era.. 1986-1987-1988
Tommen Posted September 4, 2012 Author Posted September 4, 2012 Ser ut som veivføleren kan lage slike problemer.. har ein på lur som eg kan prøve The Golden era.. 1986-1987-1988
armani Posted September 4, 2012 Posted September 4, 2012 Sjekket gap mellom TDC-sensor og reimhjul? Gap på phase sensor? Kan nesten høres ut som en av dem er løse. 2wd sierra cosworth
Tommen Posted September 4, 2012 Author Posted September 4, 2012 jordingHar vært ekstremt nøye med jording å slipte alle jordingspunkter og smurte med ford kontaktfett før montering.. Sjekket gap mellom TDC-sensor og reimhjul? Gap på phase sensor? Kan nesten høres ut som en av dem er løse.Var som sagt veldig nøye med monteringen av bilen, å den har jo funket feilfritt helt til eg skulle bruke den til noe nyttig! Har vell kjørt til og fra fordtreff 4-5 ganger etter restaurering uten problem.. Så derfor syns eg det er litt rart at den plutselig krangler..Må være en sensor tenker eg! The Golden era.. 1986-1987-1988
Cossyman85 Posted September 4, 2012 Posted September 4, 2012 Tipper og på trigger (veivsensor) i og med turtelleren hopper,
a.nilsen Posted September 4, 2012 Posted September 4, 2012 +1 på den. Sett i en ny og bruk 0,6 mm avstand. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
Tommen Posted September 4, 2012 Author Posted September 4, 2012 +1 på den. Sett i en ny og bruk 0,6 mm avstand.Håper på den ja merkelig at den starta med annen ecu syns eg men.. det var jo bare ei lita beite så var den dau at.. The Golden era.. 1986-1987-1988
Fredrik92 Posted September 4, 2012 Posted September 4, 2012 Feilen er at den blir sur fordi du bruker den for lite! Sierra 2.0 DOHC prosjekt
ford-racing Posted September 4, 2012 Posted September 4, 2012 Hadde akkurat samme problemet på en oppi dalen her. Det var fasesensor i fordeler som ikke var god . Helt like symptomer som du beskriver. Den føleren var helt ny . Gått ca 50 mil. Den begynner å kødde når dem blir varm . Så når den står så den blir kald igjen. Helt iorden. "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford
Tommen Posted September 5, 2012 Author Posted September 5, 2012 Feilen er at den blir sur fordi du bruker den for lite! Ja det kan nok være noe i det! Hadde akkurat samme problemet på en oppi dalen her. Det var fasesensor i fordeler som ikke var god . Helt like symptomer som du beskriver. Den føleren var helt ny . Gått ca 50 mil. Den begynner å kødde når dem blir varm . Så når den står så den blir kald igjen. Helt iorden.Akkurat! Takker for inspill folkens Skal si ifrå når eg får sjekka det opp.. The Golden era.. 1986-1987-1988
bige Posted September 7, 2012 Posted September 7, 2012 (edited) om du åpner ECU og titter på loddingene på kontakten - eller mål - jordings pinnen - har jeg vært ute for att loddingen var røket men lå mot og virket noen ganger .Fikk den loddet og vips Edited September 7, 2012 by bige
to far gone Posted September 7, 2012 Posted September 7, 2012 jording x 2 HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL
Tommen Posted September 12, 2012 Author Posted September 12, 2012 Det er som sagt ingen skade å se i noen av ECUéne eg har prøvd, men den startet å gikk med ein gang eg byttet veiv sensor Er ikkje jordinga større problem på sedan osv da? Vingebilen har jo ein kraftig jordingsledning på motorstyringsnettet.. Har hvertfall jorda utenom på sedanen for der veit eg det er ett problem The Golden era.. 1986-1987-1988
Tore_TJ Posted September 12, 2012 Posted September 12, 2012 Det er som sagt ingen skade å se i noen av ECUéne eg har prøvd, men den startet å gikk med ein gang eg byttet veiv sensor Er ikkje jordinga større problem på sedan osv da? Vingebilen har jo ein kraftig jordingsledning på motorstyringsnettet.. Har hvertfall jorda utenom på sedanen for der veit eg det er ett problem Loddingene inne i ecuen har vært et problem på mange Weber ecuer dessverre. Godt det ordnet seg!!
armani Posted September 12, 2012 Posted September 12, 2012 Loddingene inne i ecuen har vært et problem på mange Weber ecuer dessverre. Godt det ordnet seg!! Helt klart. En skikkelig feit jording anbefales sterkt på både L1 og L6. 2wd sierra cosworth
a.nilsen Posted September 12, 2012 Posted September 12, 2012 Og aller mest på L8... '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now