Spock Posted September 25, 2012 Author Share Posted September 25, 2012 Et bilde som viser beading av Simoniz voksen - nærmer seg 3 uker siden pålegging og det ser fantastisk ut Gummifornyeren fra Chemical Guys ser veldig bra ut etter snart 2 uker. Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spock Posted October 9, 2012 Author Share Posted October 9, 2012 Det er kanskje litt tidlig, men kunne ikke la være å legge på vintervoks når det er så fint vær Etter at den viste seg veldig bra i fjor vinter så blir det Collinite 476s nå igjen: Dekkfornyeren til Chemical Guys funker faktisk litt enda - veldig bra, takk for en bra anbefaling Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spock Posted October 25, 2012 Author Share Posted October 25, 2012 Benyttet der fine været til en bilvask - det er hele 2 uker siden den ble polert - så det var på høy tid. Det er bestandig veldig greit å vaske en bil som er godt vokset, noe Focusen er nå. Et par bilder for å vise vannskrekk - kamera i den en hånda og høyttrykkspyleren i den andre Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian MH Posted October 25, 2012 Share Posted October 25, 2012 Sååå, når har du lyst til å ta min ? [] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå. [] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue [x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spock Posted October 25, 2012 Author Share Posted October 25, 2012 (edited) Mulig jeg er sær - men det er ikke noe gøy å vaske andres bil På tide å gjøre klar underspyleren for bruk i vinter: Jeg har også rigget til en vannslange som går fra kjelleren og ut inngangsdøren - for bruk i vinter. Frossen slange som henger ute fungerer dårlig. Et par bilder til av dingsen: Etter å skumme og så spyle rent under - så påføres det også voks: Edited October 25, 2012 by Spock Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spock Posted October 26, 2012 Author Share Posted October 26, 2012 På tide å plukke frem piggdekkene. Jeg har Nokian Hakkapeliitta 7 piggdekk i originaldimensjon 195/65-R15. De var nye i fjor og har gått bare noen titalls mil. Plukket de frem og satte de inn med Chemical Guys G6 Hyper Coat. Jeg vokset de med Collinite 476s før jeg satte de vekk i våres. Regner med å legge om i morgen. Er jo snøstorm i nesten hele Norge - men ikke her Er veldig spent på om lyddempningen jeg har gjort vil fungere bra. Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spock Posted October 27, 2012 Author Share Posted October 27, 2012 Fikk lagt på piggdekkene i dag. Det ble en skikkelig rengjøring av sommerfelgene - jeg har hoppet over det tidligere - og forrige eier har nok heller ikke gjort disse rene. De så med andre ord ikke ut. Her dynket i Biltema Kaldavfetting: De fikk også en runde med etsende Biltema Felgrens - og enda en runde med avfetting med skrubbing - og tilslutt en runde Iron-X: Felgene ble til slutt ganske så rene Vinterskodd: Tok en prøvetur etter omleggingen - var som tidligere nevnt veldig spent på hvor mye støy det er nå etter alle dempingen jeg har gjort i forbindelse med stereo-installasjonen. Det ble mye bedre. Jeg er ikke 100% fornøyd, men nå går det uten problemer å holde en samtale med vanlig stemmebruk i 100 km/t. Har jo ikke målt - men det føles rett å si at støyen er halvert. Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian MH Posted November 5, 2012 Share Posted November 5, 2012 Du som er glad i alt mulig rart av bilpleieprodukter, prøv ut Sonax Xtreme felgrengjøring, den var faktisk helt rå.! http://www.clasohlson.com/no/Sonax-Xtreme-felgrengj%C3%B8ring/Pr349318000 [] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå. [] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue [x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spock Posted November 5, 2012 Author Share Posted November 5, 2012 Du som er glad i alt mulig rart av bilpleieprodukter, prøv ut Sonax Xtreme felgrengjøring, den var faktisk helt rå.! http://www.clasohlson.com/no/Sonax-Xtreme-felgrengj%C3%B8ring/Pr349318000 Flotte greier - den skal jeg plukke med meg neste gang jeg er på Clasern Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted November 5, 2012 Share Posted November 5, 2012 Flotte greier - den skal jeg plukke med meg neste gang jeg er på Clasern Kan skrive under på at Sonax er bra. Men anbefaler deg P21s sin felgrens. Den er kanon.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spock Posted November 13, 2012 Author Share Posted November 13, 2012 Har tenkt en del på å gjøre det så enkelt som mulig å kunne vaske/spyle av bilen i vinter. Vannslange ut av døren og å måtte bære ut og inn høytrykkspyleren er ikke en optimal løsning. Kjellerdøren er rett innenfor inngangsdøren - så jeg tenkte å permanent plassere høytrykkspyleren i kjelleren, jeg har både strøm og vann der. Har akkurat mottatt denne fra Ebay: Nemlig 12m høytrykksforlengelsesslange (langt ord, heh). Hang opp en slangeholder til å kveile opp slangen på veggen i trappenedgangen - ble perfekt! Nå er det bare å dra slangen ut av døren og sette igang Har også en slik underspyler: Skulle være brukbart sikret mot alt for mye salttæring i vinter! Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik92 Posted November 13, 2012 Share Posted November 13, 2012 (edited) Hyper Coaten til CG var bra ja? Anbefaler deg å prøve Felg rens: Bill Berry også www.scandicshine.no Edited November 13, 2012 by Fredrik92 Sierra 2.0 DOHC prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spock Posted November 13, 2012 Author Share Posted November 13, 2012 Hyper Coaten var veldig bra. Setter opp Bill Berry på listen Bruker helst minst mulig av felgrenser og avfetting. Både bil og felger er satt inn med Collinite 476s Wax, dermed så trengs det ikke slike midler for å få det rent. Samtidig svekker rensemidler voksen så jeg unngår å bruke slikt mest mulig. Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spock Posted November 14, 2012 Author Share Posted November 14, 2012 (edited) Da fikk jeg testet nye opplegget med å plassere høytrykkspyleren i kjelleren. Det fungerte veldig greit. Desverre fungerte ikke skumleggingsfunksjonen via de innebyggde tankene lenger. Går ut i fra at det skjer noe med trykket når man har så lang slange som nå. Tidligere har jeg også brukt denne typen skumlegger, Kärchers egen: Ganske rimelig - men jeg har hatt flere og de har det til felles at de slutter å fungere etter kort tid. Er lei av å gå å reklamere. Så nå reiv jeg i en sak på Ebay med litt bedre kvalitet: Håper å få bedre erfaring med den. Jeg tok også en runde med underspyling og la på understellsvoks. Edited November 14, 2012 by Spock Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted November 14, 2012 Share Posted November 14, 2012 (edited) var en tur over gensen - nordbyen kjøpesenter strømstad - og i en tilbuds kasse hos Rustad - 450gr med mico kluter - størelse som vaskekluter - extra tykke - noe jeg fant ut etter jeg kom hjem - 49skr .Må reise over snart og kjøpe mere DE VAR BRA når ny bilen blei vokset i dag Edited November 14, 2012 by bige Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spock Posted November 14, 2012 Author Share Posted November 14, 2012 Greit å vite På tide Biltema tar inn microfiber av god kvalitet i kilovis til en bra pris! Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spock Posted November 28, 2012 Author Share Posted November 28, 2012 Med tanke på at det nå er meldt kuldegrader en stund fremover, vasket jeg bilen - først ei runde med snøfreseren for å få vekk slapset, så ble det bilvask: Det var friskt å vaske i 1,5 plussgrader Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted November 28, 2012 Share Posted November 28, 2012 Polerte bilen for 14 dager siden. 5+ ute når vi vasket, og uisolert garage med bygg varme kanon i. Funket fett. Blank og pen bil til vintern ble det på oss begge ser jeg. Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian MH Posted November 28, 2012 Share Posted November 28, 2012 Jeg skylder min en god polering Men, uten garasje og sånt så blir det vanskelig. Venter bare på at "verkstedet" skal bli ferdig nå. Da skal den få seg en runde [] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå. [] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue [x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spock Posted November 28, 2012 Author Share Posted November 28, 2012 Åja, en lag med holdbar voks lagt sent på høsten, gjør det veldig enkelt å holde bilen ren resten av vinteren. Min Focus er ikke akkurat noen designperle - men den er veldig blank Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian MH Posted November 28, 2012 Share Posted November 28, 2012 Tror trygt man kan kalle den norges blankeste helt dønn orginale 05 Focus 1.6 [] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå. [] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue [x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spock Posted November 28, 2012 Author Share Posted November 28, 2012 (edited) Tror trygt man kan kalle den norges blankeste helt dønn orginale 05 Focus 1.6 Kanskje den originale med best lyd også? Ihvertfall gatas Må huske å få med at det er en Trend også da Mener det var mulig å få en mer ribbet modell hvis man virkelig ville og jobbet for det? Edited November 28, 2012 by Spock Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian MH Posted November 28, 2012 Share Posted November 28, 2012 Kanskje den originale med best lyd også? Ihvertfall gatas Må huske å få med at det er en Trend også da Mener det var mulig å få en mer ribbet modell hvis man virkelig ville og jobbet for det? Var å på R&S her for ikke så lenge siden for å titte på en fiesta.. Den var helt kliss ny, uregistrert.. Ambiente eller noe sånt.. Sveivevinduer, manuelt AC og 1.25 L motor.. Den var SKIKKELIG ribbet for utstyr Kunne få den meget billig da [] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå. [] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue [x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spock Posted January 28, 2013 Author Share Posted January 28, 2013 Deilig med noen plussgrader - først en runde med freseren, så litt rengjøring av bilen. Endelig fikk jeg testet den nye skumleggeren: Den fungerte meget bra: Ble ikke noen håndvask i dag, bare en kjapp avspyling for å få vekk saltet. Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spock Posted July 30, 2013 Author Share Posted July 30, 2013 Tenkte jeg skulle prøve meg på litt lett korrigering på den gamle kjerra - prøvde meg først med en rimelig roterende sak fra Biltema - det fungerte ikke særlig bra. Etter dette ble det bestilt en 900W Krauss DA maskin i stedet: Skal bli spennende å pusle litt med i sommer Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts