FordPower-Daniel Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 Hei Hei.Jeg lurer på og skaffe en Ford Capri MK3.Men har aldri kjørt, eller eid det. Å Har noen spørsmål om denne bilen. Hvordan er bilen? Komfort? Kjøreegenskaper? Rust? Drivstofforbruk? Hva er kjente feil? Går dem bra? Lette å skru på? Deler lett og skaffe? mvh Daniel Link to comment Share on other sites More sharing options...
grandisjohn Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 Hei Hei.Jeg lurer på og skaffe en Ford Capri MK3.Men har aldri kjørt, eller eid det. Å Har noen spørsmål om denne bilen. Hvordan er bilen? Komfort? Kjøreegenskaper? Rust? Drivstofforbruk? Hva er kjente feil? Går dem bra? Lette å skru på? Deler lett og skaffe? mvh Daniel Er jo karosseridesignet som er Capriens virkelige fortrinn. Komfort er ganske lik som åttitalls Taunus.Ellers er det et forholdsvis godt mcPherson oppheng foran, men stiv bakaksel med bladfjærer bak.Capri ruster, så pass på. 2,8i er tørst motor, men Capri er jo ganske lett bil, slik at forbruket ikke blir så halvgæli alikevel. Og en Capri 2,8i går egentlig veldig bra (de gjorde det i allefall )Veldig lettskrudde og enkle mekanisk. og deler er kurant, særlig hvis man skaffer seg litt kontakter i England. Ellers er det egentlig KIB som er Capri spesialisten her.. Det er ikke en ting jeg kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KIB Posted August 30, 2012 Share Posted August 30, 2012 Er vel ikke bare meg som kan Capri her inne.. Capri er en grei bil vet du.. aldri feil på de og det finnes ikke rust Nei da, skal være litt mer seriøs.. Grandisjohn har mye rett i det han sier.. En Mk III Capri er jo rundt 30 år gammel så kvaliteten på bilen kan man ikke si mye om på forhånd. Man finner det meste fra utrustede, ihjelskrudde "drittbiler" til strøkne utgaver. Jeg vil si det viktigste å tenke på (gjelder de fleste gamle Forder) er rust.. Sjekk bilen nøye, ikke bare utvendig og under, men også under gulvtepper. Teknisk er de enkle og greie. Det meste kan fikses selv. Deler er det fremdeles greit å få tak i. Både nytt brukt og oppgraderingsdeler (foringer/dempere osv). De fleste som eier en Capri vil nok trekke frem kjøreglede som en av Capriens beste egenskaper. Å sammenlikne med Taunus når det gjelder kjøreegenskaper er jeg ikke enig i. Taunus er en "båt" å kjøre i forhold til en Capri... (sikker noen som blir sure nå) En Capri med gode dempere, nye foringer (polyforinger) rundt om og ellers teknisk ok er fast og fin å kjøre.. De aller feste Mk III har gode Recaro seter, så man sitter bra.. Når det gjelder forbruk har jeg for det meste hatt 2.8i biler. Men om du har en 2.8i eller en bil med en midre forgasser motor ligger nok forbruket opp under literen uansett. Helt greit.. Skal du kjøpe Capri er vel det vanskeligste å finne en grei bil som er til salgs. De finnes mange halvgjorte prosjekter rundt å få kjøpt, men det å kjøpe en bil "i esker" er ikke å anbefale.. Det er fort litt vanskeligere å finne en ok bil, men de dukker opp på Finn innimellom. Vet ikke hvor mye du skal bruke på en Capri, men denne ser jo bra ut: Autodb annonse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Taunus S Posted August 30, 2012 Share Posted August 30, 2012 Er vel ikke bare meg som kan Capri her inne.. Capri er en grei bil vet du.. aldri feil på de og det finnes ikke rust Nei da, skal være litt mer seriøs.. Grandisjohn har mye rett i det han sier.. En Mk III Capri er jo rundt 30 år gammel så kvaliteten på bilen kan man ikke si mye om på forhånd. Man finner det meste fra utrustede, ihjelskrudde "drittbiler" til strøkne utgaver. Jeg vil si det viktigste å tenke på (gjelder de fleste gamle Forder) er rust.. Sjekk bilen nøye, ikke bare utvendig og under, men også under gulvtepper. Teknisk er de enkle og greie. Det meste kan fikses selv. Deler er det fremdeles greit å få tak i. Både nytt brukt og oppgraderingsdeler (foringer/dempere osv). De fleste som eier en Capri vil nok trekke frem kjøreglede som en av Capriens beste egenskaper. Å sammenlikne med Taunus når det gjelder kjøreegenskaper er jeg ikke enig i. Taunus er en "båt" å kjøre i forhold til en Capri... DET er faktisk riktig...(sikker noen som blir sure nå) Nei, det blir for dumt! En Capri med gode dempere, nye foringer (polyforinger) rundt om og ellers teknisk ok er fast og fin å kjøre.. Og der har du svaret på en kjørbar Taunus også. ALLE biler som er ihel-kjørt og utslitt, er ubrukelige, Taunus, såvell som Capri. Men det veit jo du også KIB. De aller feste Mk III har gode Recaro seter, så man sitter bra.. Når det gjelder forbruk har jeg for det meste hatt 2.8i biler. Men om du har en 2.8i eller en bil med en midre forgasser motor ligger nok forbruket opp under literen uansett. Helt greit.. Skal du kjøpe Capri er vel det vanskeligste å finne en grei bil som er til salgs. De finnes mange halvgjorte prosjekter rundt å få kjøpt, men det å kjøpe en bil "i esker" er ikke å anbefale.. Det er fort litt vanskeligere å finne en ok bil, men de dukker opp på Finn innimellom. Vet ikke hvor mye du skal bruke på en Capri, men denne ser jo bra ut: Autodb annonse Capri er ein kjempe kul Ford modell, absolutt kjørbar, men bør vel ikkje være "day runner" året rundt? Både fine Caprier og deler er det begynnt og bli både langt i mellom og høg pris på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KIB Posted September 2, 2012 Share Posted September 2, 2012 Capri er ein kjempe kul Ford modell, absolutt kjørbar, men bør vel ikkje være "day runner" året rundt? Både fine Caprier og deler er det begynnt og bli både langt i mellom og høg pris på. He he.. Tenkte du ville kommentere dette Taunus S Helt enig - Capri bør ikke være en "hverdagsbil", ikke Taunus, Escort, Granada eller noen av de andre gode gamle bilene heller. For lite biler igjen til å brukes i saltsuppa om vinteren.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slåstad RS Posted September 2, 2012 Share Posted September 2, 2012 En vanlig Capri med 1,6 er vel ikke guds gave til de kjøreglade den heller , selv om den er holdt i god stand. Skal en ha en Capri som har gode kjøreegenskaper originalt , så må man opp på en 2,8inj.På denne har du Bilsteindempere , grove stabstag , senking og oppgraderte bremser originalt.Men denne kan også være litt "båt" hvis alt er utslitt. Taunus skulle være en komfortabel familiebil med akseptable kjøreegenskaper, og med samme oppskrift som Capri 2,8inj. på Taunusen , så ender du opp med en mere kjøreglad bil men mister mye av komforten. Hovedproblemet med Taunus er at den har mye mere foringer og kuler som kan og blir slitt , og da alt dette er oppbrukt blir den helt forjævlig å kjøre! Største problemet med Capri og alle andre gamle biler er RUST , men Caprin' har ikke det enkleste karosseriet å utføre kvalitetsmessige rustreparasjoner på. Har hatt div av begge modellene , så jeg føler jeg taler med litt tyngde. Aldri noe godt uten at det er galt for noe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now