HKSPEED Posted August 18, 2012 Share Posted August 18, 2012 Er ute etter grenrør med ekstern wastegate. Skal ikke har noe Kina skrap eller jalla kopier. Er det noen som har noen gode anbefalinger? --COSWORTH MOTORSPORT-- Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted August 18, 2012 Share Posted August 18, 2012 Voldenracing lager proffe grenrør på bestillinng. pris osv. kommer annpå om du skal 321,316 osv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted August 18, 2012 Share Posted August 18, 2012 jepp. kontakt Kenneth Volden (tlf:90062605) . Han lager det akkurat som du vil ha det. bygger alt fra svart stål til inconel "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted August 18, 2012 Share Posted August 18, 2012 Martin Schanche har også. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
HKSPEED Posted August 18, 2012 Author Share Posted August 18, 2012 Hva med priser? Takk for svar --COSWORTH MOTORSPORT-- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted August 18, 2012 Share Posted August 18, 2012 Hva med priser? Takk for svar Jeg betalte vel cirka 12.000 kr for mitt, men det er noen år siden 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted August 18, 2012 Share Posted August 18, 2012 Mobeck, ikke billig, men rå kvalitet http://www.mobeck.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted August 18, 2012 Share Posted August 18, 2012 Er ute etter grenrør med ekstern wastegate. Skal ikke har noe Kina skrap eller jalla kopier. Er det noen som har noen gode anbefalinger? Skal du ha avsindig effekt eller split-puls? Hvis ikke duger 2wd manifolden lenge.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HKSPEED Posted August 18, 2012 Author Share Posted August 18, 2012 Er ute etter grenrør som tåler 600+ Har vurdert splitpuls. --COSWORTH MOTORSPORT-- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted August 18, 2012 Share Posted August 18, 2012 Er ute etter grenrør som tåler 600+ Har vurdert splitpuls. Hvilken turbo og oppsett ellers da? Har en del å si når man skal ta sånne valg.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HKSPEED Posted August 18, 2012 Author Share Posted August 18, 2012 Har sett spr60 gir gode tall. Men vurdere flere type turboer --COSWORTH MOTORSPORT-- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted August 18, 2012 Share Posted August 18, 2012 Har sett spr60 gir gode tall. Men vurdere flere type turboer Den turboen hadde jeg. Lader tregt, og holder ikke til 600 hester.. Tror jeg ville satset på noe annet 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
HKSPEED Posted August 18, 2012 Author Share Posted August 18, 2012 (edited) Hva slaks oppsett hadde du? Edited August 18, 2012 by HKSPEED --COSWORTH MOTORSPORT-- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted August 18, 2012 Share Posted August 18, 2012 Spørs med hva slaks oppsett da? Turboen vil alltid begrense effekten Kan ikke ta en T3 og tro den leveren til 600 hester selv om andre deler du har gjør det Satt litt på spissen da.. hehe.. Men jeg ville styrt litt unna den. Som sagt ladet tregt, og gikk ikke lange tiden før det begynte å bli slark i den.. 1 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
HKSPEED Posted August 18, 2012 Author Share Posted August 18, 2012 (edited) Veit du spec på den turboen du hadde? Turbo lista her er lang og mange vurderinger. Edited August 18, 2012 by HKSPEED --COSWORTH MOTORSPORT-- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted August 18, 2012 Share Posted August 18, 2012 Veit du spec på den turboen du hadde? Turbo lista her er lang og mange vurderinger. VELDIG usikker! Fant ikke igjen salgstråden på den.. Husker ikke AR, husker bare det var spr60 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
xXx Posted August 19, 2012 Share Posted August 19, 2012 spr 60 er gammel teknologi å fungerer heller dårlig på cosworth du har hvertfall ikkje noe ladetrykk før 4500 rpm RS Cosworth 1990 Mvh Raymond Link to comment Share on other sites More sharing options...
møffe Posted August 19, 2012 Share Posted August 19, 2012 Skal du ha avsindig effekt eller split-puls? Hvis ikke duger 2wd manifolden lenge.. prøv at kontakte jacob der har powerpage.dk for mere info. Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted August 19, 2012 Share Posted August 19, 2012 SPR kan vel kalles ur-/steingammelt ja. Den delen av gammelt som ikke var noe særlig. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted August 19, 2012 Share Posted August 19, 2012 Ja, den kommer LANGT ned på liste av turboer jeg ville valgt til den effekten ja! Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
xXx Posted August 19, 2012 Share Posted August 19, 2012 spør du meg skulle den ikkje kommet på lista ein gang ;-) RS Cosworth 1990 Mvh Raymond Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 jepp. kontakt Kenneth Volden (tlf:90062605) . Han lager det akkurat som du vil ha det. bygger alt fra svart stål til inconelSvart stål er ofte mer holdbart enn billig rustfritt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kh turbo Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 TG racing i sverige har gode grenrør som tåler varme og vibrasjon uten å sprekke. 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted August 23, 2012 Share Posted August 23, 2012 Svart stål er ofte mer holdbart enn billig rustfritt. hehe ja. Har kjørt med svart stål grenerør i "alle" år. men jeg skulle være tøff som di store gutta å kasta bort masse penger i rustfrie flenser og rørdeler. Bygde grenerør , kjørerer litt hardet , grenerørert sprekker 1 gang i måneden var i 316 legering dette da.. "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted August 23, 2012 Share Posted August 23, 2012 hehe ja. Har kjørt med svart stål grenerør i "alle" år. men jeg skulle være tøff som di store gutta å kasta bort masse penger i rustfrie flenser og rørdeler. Bygde grenerør , kjørerer litt hardet , grenerørert sprekker 1 gang i måneden var i 316 legering dette da.. 316 bøyer seg veldig i varme så det anbefales generelt ikke å lage grenrør av dette (selvom mange gjør det). Selv ved sveising er det et helvete å få 316 rør til å holde seg "der de skal" pga de deformeres av varmen. 304 eller soleklar favoritt 321 er bedre å tilvirke. 321 oppfører seg som svart stål - deformeres ikke det heletatt ved sveising. 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now