Jump to content

Må ha Grenrør av god kvalitet


HKSPEED

Recommended Posts

Jepp, vi blir aldri utlært og lærer så lenge vi lever!

Det er en fin, korrekt og nødvendig instilling for dette er det mest vanvittige jeg har sett på lenge:

To forskjellige motorer, men tallene som teller!

Tallene tilhørende de røde kurvene her er større (564 Nm og 475 hk) enn tallene tilhørende de blå, men de røde viser ett revva oppsett som i praksis er defekt.

20121016_124102_zps75a87d82.jpg

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Hehe.........tror ikke du engang skal tenke tanken engang på å sammenligne din og Arve sin......... Ordet natt og dag kunne ikke blitt beskrevet bedre....

 

Tidigste er vel at om du hadde kjøpt en slik motor som Arve så hadde du sikkert spart mangen 1000lapper og frustasjon og allt arbeidet med inn og ut med motor :whistling:

 

Ser på det som en hobby, og jeg fullfører ALLTID det jeg begynner på, i motsetning til bl.a... deg :whistling:

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Er ikke meningen å tråkke noen på tærne, men det jeg vil frem til er at måten du ordlegger deg om Dynapack ikke godt nok får frem at det er kritikk til operatør du ofte prøver å få frem.

Når det ofte går på ærlige hk, faktisk bremsing av motor etc. så tipper jeg dette lett oppfattes som noe annet enn det du prøver å få frem, hos andre enn meg også.

Det er slikt som dette jeg mener. Flere innlegg enn de i denne tråden ser jeg ikke noen grunn til å hente frem :)

Jeg skjønner hva du vil frem til, men tipper at andre med mindre kjennskap til de faktiske egenskapene til utstyret blir litt i stuss av det du skriver.

 

I tillegg viser sistnevnte også ærlig bremset effekt.

En BREMSING hadde vært interessant ja. Spesielt av de norskbygde motorene.

Din bil ble effektmålt på samme plassen og på samme måte som så mange andre slik at tallene dine er direkte sammenlignbare med alle de som det er naturlig å sammenligne seg med. :)

 

En BREMSING derimot, det er noe annet enn effektmåling på svep. BHP står for BRAKE Horse power. Motoren må altså BREMSES slik at turtallet holdes stabilt mens man leser av effekten.

 

Synes at dynapack er gull, men når man holder motoren på maks effekt i ca. 0,02 sek. så blir det ikke akkurat pålitelig synes jeg.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Intr å lese her, men denne tråden har jo sporet helt av, fra trådstarters begynnelse

Dersom trådstarter ønsker det kan vi godt dele opp tråden i to, slik at den opprinnelige diskusjonen blir holdt for seg selv :)

 

 

Hehe, finner ikke et bedre eksempel på at det er helheten som er viktig, ikke bare max hk :lol:

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Hehe, finner ikke et bedre eksempel på at det er helheten som er viktig, ikke bare max hk :lol:

Presis og legg derfor gjerne merke til hvor lett sannhenten tydeliggjøres ved å holde fokus på effekten v/ 4000 o/min.

En 8 sekunders BREMSING på 4000 o/min. hadde avslørt "det blå" oppsettets fulle potensialet som sannsynligvis er 300 + hk her.

Det vil si en 100% økning av dreiemomentet på dette turtallet og derfor dobbelt så hard akselerasjon som det røde oppsettet.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Er den effekten målt gjort ved sveip, eller ved step?

Til tross for at det tydelig står i Dynapack manualen at dynapack ikke er kalibreringsutstyr og at man MÅ bremse på step om man skal foreta effektmålling så har jeg tilgode å høre om eller sett at noe annet enn sveip blir brukt i praksis.

Jeg var ikke tilstede her, men oppfattet det slik at det var sveip. :(

Kombinasjonen, høykomp., pumpebensin, turbo og ønske om "flotte tall" er ikke spesielt begeistret for stepbremsing pga tenningsbank og/eller retadert tenning som stjeler effekt.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Ser på det som en hobby, og jeg fullfører ALLTID det jeg begynner på, i motsetning til bl.a... deg :whistling:

 

Glad i deg og :nerd:

 

Bare vent hehe :blush:

 

Jepp, like useriøst som svaret jeg fikk av vedkommende.

 

 

Om du fikk med deg linjen under i den posten så stod det at jeg OGSÅ skulle holde kjeft hehe :smartass:

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Ja, det har vært litt lite av diskusjoner om motor i det siste :)

 

Ja må nesten understreke at det er den tekniske diskusjonen som har vært savna. Har vært svært lite av sånt her inne på en god stund..

 

Når vi først er inne på bremsing.. Er det noen genuint dyktige når det gjelder cosworth? Har montert Vipec på escorten og vil gjøre dette skikkelig når det skal bremses..

Link to comment
Share on other sites

Ja må nesten understreke at det er den tekniske diskusjonen som har vært savna. Har vært svært lite av sånt her inne på en god stund..

 

Når vi først er inne på bremsing.. Er det noen genuint dyktige når det gjelder cosworth? Har montert Vipec på escorten og vil gjøre dette skikkelig når det skal bremses..

 

Raimond er vel den som har bremset flest Cosworther, og bygget mye motorer. Jeg har bare brukt han og er fornøyd :)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Ja må nesten understreke at det er den tekniske diskusjonen som har vært savna. Har vært svært lite av sånt her inne på en god stund..

 

Regnet med det ja ;)

Ja, dessverre... Vi får prøve å gjøre noe med det :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

ler meg faktisk ihjel av de tallene, rått B)

Kan presisere at det er OVER 800 Nm i gjennomsnitt fra 4500 - 6000 o/min. ;)

 

Når vi først er inne på bremsing.. Er det noen genuint dyktige når det gjelder cosworth? Har montert Vipec på escorten og vil gjøre dette skikkelig når det skal bremses..

Norge er så lite at det blir vrient hvis du snevrer det ned til bare Cosworth.

Hvis du heller spør om hvilke motorer og biler som faktisk har prestert noe som helst i praksis og om hvem som er ansvarlig for resultatet, hva og hvem står man igjen med da?

 

Hvem har PRESTERT?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Kan presisere at det er OVER 800 Nm i gjennomsnitt fra 4500 - 6000 o/min. ;)

 

 

Norge er så lite at det blir vrient hvis du snevrer det ned til bare Cosworth.

Hvis du heller spør om hvilke motorer og biler som faktisk har prestert noe som helst i praksis og om hvem som er ansvarlig for resultatet, hva og hvem står man igjen med da?

 

Hvem har PRESTERT?

 

Nei det er jo akkurat det da.. Volden virker jo som om gjør en bra jobb.

Caprien til as må da sies å ha fungert utmerket etter det jeg har fått med meg, og virker som om de fleste er fornøyd med servicen der.

 

Får slepe escorten landet rundt til våren :lol:

Link to comment
Share on other sites

Volden har også bremsa OHC-turboen til ford-racing. Riktignok ingen cosworth, men det fungerer i allefall bra!

89-Ford sierra Doch - Solgt. 90-Sierra cosworth 4x4 - Solgt

97-Bmw 325 tds touring - Solgt. 07-Jeep Commander

88- Sierra sedan IST - vraka

75- Escort Mk2 2.0L

Link to comment
Share on other sites

Nå syntes jeg det begynner å høres ut som at det ikke finnes noen som kan bremse biler i Norge.

Det var ikke det som var meningen iallefall.

Poenget var å få folk som vet om velfungerende biler til å nevne hvilke og hvem som er ansvarlige for suksessen.

Tilsammen blir det en stor kontaktflate så det bør kunne forventes å fremkomme mye god og nyttig info.

Capri Spesial og Reven2, som nevnes her, er gode eksempler som det også er lett å finne info om.

 

Du har jo selv endel erfaring med forskjellige biler og folk så hva mener du?

Hafsengen satt bakkerekord i korketrekkeren, men presterte skuffende på 402M under DHB. Hvordan skal man konkludere her?

 

Hvem står for rallycrossgutta? Det er vel noen der som har resultater å vise til.

Det lille jeg kjenner til av rallycross kommer fra Julian Godfrey i England, fra Sverige og fra Alf Engh.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...