Jump to content

Recommended Posts

Posted

Er ute etter grenrør med ekstern wastegate. Skal ikke har noe Kina skrap eller jalla kopier.

Er det noen som har noen gode anbefalinger?

--COSWORTH MOTORSPORT--

Posted

jepp. kontakt Kenneth Volden (tlf:90062605) . Han lager det akkurat som du vil ha det. bygger alt fra svart stål til inconel

"Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain"

 

~Henry Ford

Posted

Er ute etter grenrør med ekstern wastegate. Skal ikke har noe Kina skrap eller jalla kopier.

Er det noen som har noen gode anbefalinger?

 

Skal du ha avsindig effekt eller split-puls? Hvis ikke duger 2wd manifolden lenge..

Posted

Er ute etter grenrør som tåler 600+ Har vurdert splitpuls.

 

Hvilken turbo og oppsett ellers da? Har en del å si når man skal ta sånne valg..

Posted

Har sett spr60 gir gode tall. Men vurdere flere type turboer

 

Den turboen hadde jeg. Lader tregt, og holder ikke til 600 hester.. Tror jeg ville satset på noe annet :)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Posted

Spørs med hva slaks oppsett da?

 

Turboen vil alltid begrense effekten :) Kan ikke ta en T3 og tro den leveren til 600 hester selv om andre deler du har gjør det :) Satt litt på spissen da.. hehe.. Men jeg ville styrt litt unna den. Som sagt ladet tregt, og gikk ikke lange tiden før det begynte å bli slark i den..

  • Like 1

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Posted (edited)

Veit du spec på den turboen du hadde? Turbo lista her er lang og mange vurderinger.

Edited by HKSPEED

--COSWORTH MOTORSPORT--

Posted

Veit du spec på den turboen du hadde? Turbo lista her er lang og mange vurderinger.

 

VELDIG usikker! Fant ikke igjen salgstråden på den.. Husker ikke AR, husker bare det var spr60 :)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Posted

spr 60 er gammel teknologi å fungerer heller dårlig på cosworth du har hvertfall ikkje noe ladetrykk før 4500 rpm

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Posted

Skal du ha avsindig effekt eller split-puls? Hvis ikke duger 2wd manifolden lenge..

 

prøv at kontakte jacob der har powerpage.dk for mere info.

Posted

jepp. kontakt Kenneth Volden (tlf:90062605) . Han lager det akkurat som du vil ha det. bygger alt fra svart stål til inconel

Svart stål er ofte mer holdbart enn billig rustfritt.

Posted

TG racing i sverige har gode grenrør som tåler varme og vibrasjon uten å sprekke.

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Posted

Svart stål er ofte mer holdbart enn billig rustfritt.

 

 

hehe ja. Har kjørt med svart stål grenerør i "alle" år. men jeg skulle være tøff som di store gutta å kasta bort masse penger i rustfrie flenser og rørdeler. Bygde grenerør , kjørerer litt hardet , grenerørert sprekker 1 gang i måneden :) var i 316 legering dette da..

"Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain"

 

~Henry Ford

Posted

hehe ja. Har kjørt med svart stål grenerør i "alle" år. men jeg skulle være tøff som di store gutta å kasta bort masse penger i rustfrie flenser og rørdeler. Bygde grenerør , kjørerer litt hardet , grenerørert sprekker 1 gang i måneden :) var i 316 legering dette da..

 

316 bøyer seg veldig i varme så det anbefales generelt ikke å lage grenrør av dette (selvom mange gjør det). Selv ved sveising er det et helvete å få 316 rør til å holde seg "der de skal" pga de deformeres av varmen. 304 eller soleklar favoritt 321 er bedre å tilvirke. 321 oppfører seg som svart stål - deformeres ikke det heletatt ved sveising.

2wd sierra cosworth

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...