JoaEscortRS Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 Hei Har en Ford escort rs turbo 1988' Biln min e ganske så tungstartet, både ved varm og kald motor. Nån ganga starte den me en gang, andre ganga kan det ta seg ei tid. Ka kan årsaken være? Pluss når eg e å kjøre så e temperaturnålen i instrumente veldig lav. så det blir ikkje ordentlig varme inne i bilen. Ka e årsaken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 tempratur kan vere att det er fjernet eller att termostat henger... tungstartet er typisk feil på tenning eller bensin... desse er følsomme på begge deler og vis det er noe som ikkje er skikkelig justert blir dei seigstarta... trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoaEscortRS Posted August 16, 2012 Author Share Posted August 16, 2012 Så me andre ord, eg må bytte den termostaten? Kan startern være dårlig og? Når det gjeld bensin, kan det være dårlig bensinpumpe? eller?Og kanskje at tenninga må justeres? Takker for svar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
autronic Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 (edited) Denne har et KE Jetronic mekanisk/eletronisk innsprut. - Sjekk at dysene er tett, at de ikke lekker/"slever"- Sjekk at styretrykksventilen holder korrekt bensintrykk på systemet- Sjekk at bensinpumpen gir nok trykk ( og mengde )- Sjekk at bensinfilteret ikke er tet Disse gamle systemene virker bra så lenge de får stell, men når noe svikter så erdet en utfordring å feilsøke. Edited August 16, 2012 by autronic XR8 ( XR4x4 med 1UZFE ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted August 17, 2012 Share Posted August 17, 2012 Kan også være problem med vanntemp.sensor.Og det er jo kaldstartdyse på denne som kan trøbble litt. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoaEscortRS Posted August 17, 2012 Author Share Posted August 17, 2012 Forrestn, så e termostaten bytta.Eg tænkte åsså det kunne være vanntemp.sensorn. Hva å skrudde av for å se korsn det så ut, og alt hva bare svart og mykje drit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted August 17, 2012 Share Posted August 17, 2012 Hvor er det svart og mye drit?Når du først får gang på den, ryker det mye svart av den da? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoaEscortRS Posted August 18, 2012 Author Share Posted August 18, 2012 (edited) Næi den ryk ikkje nåkka svart. Men no trur eg tøve. Det e svart/drit inni dær luft inntake e. dær "throttle e", og inni dær e jo sensorn som du ser på bilde. Det har vell ikkje nåkka me at det ikkje blir varmt inni bilen?! http://tinypic.com/view.php?pic=2bqlc8&s=6 Edited August 18, 2012 by JoaEscortRS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted August 18, 2012 Share Posted August 18, 2012 Har du mye oljedritt der så regner jeg med du har opplevd litt oljerøyk tidligere?For da er f.eks. turboen litt slitt og slipper olje inn i trykksystemet.Men vanntempsensoren sitter ikke der, den sitter i toppen.Den du har skrudd ut er lufttempsensoren. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoaEscortRS Posted August 18, 2012 Author Share Posted August 18, 2012 Næi, har ikkje opplevd det. E ikkje så længe sia eg har kjøpt den her bilen.Ja skjønne. Veit kor vanntemp.sensrn e no Men korsn veit eg at den e gåen? altså vanntemp.sensorn? Vest det e no den som gjør at eg ikkje får nok varme i bilen.Men den lufttemp.sensorn, kan det ha me nåkka at bilen e tungstarta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
laRS-2000 Posted August 25, 2012 Share Posted August 25, 2012 Prøv å ta av luftfilteret og sett eit flatt skrujern mellom spjeldet under luftfilteret og godset på bensinmengdefordelaren sånn at det såvidt står litt på gløtt. Prøv så å start motoren for å sjå om det går bedre enn uten å gjera dette. Du merkar det best på kald motor om dette hjelper. Er det varmeapparatet eller heile motoren som ikkje blir varm? Eg hadde eit termostathus som tulla seg litt, der mangla det ei slags blending på noko som likna på ein bypass-kanal og den gjorde det til at motoren aldri blei skikkelig varm. Nytt (brukt) termostathus og då blei det straks koselig inni bilen igjen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
escort rs turbo Posted September 25, 2012 Share Posted September 25, 2012 ser at du holder til i troms. hvor hen da? -86 escort rs turbo-89 sierra cosworth-96 mondeo 4x4-10 fiesta 1.4tdci Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoaEscortRS Posted October 4, 2012 Author Share Posted October 4, 2012 ser at du holder til i troms. hvor hen da? Sørreisa. Vurdere å sælge bilen min og. Sia eg har løst på en baktrækkar eller 4 trækkar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
escort rs turbo Posted October 9, 2012 Share Posted October 9, 2012 akkurat. tenkte at jeg kansje kunne stikke innom å hjelpe deg å feilsøke. men blir litt lang å kjøre fra tromsø hva skal du selge den for da? -86 escort rs turbo-89 sierra cosworth-96 mondeo 4x4-10 fiesta 1.4tdci Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoaEscortRS Posted October 14, 2012 Author Share Posted October 14, 2012 akkurat. tenkte at jeg kansje kunne stikke innom å hjelpe deg å feilsøke. men blir litt lang å kjøre fra tromsø hva skal du selge den for da? Ikkje sååå langt. Underkant av 2 timers kjøring E litt usekker. Hadde den nættopp inne på eu-kontroll, og fikk en 2ar feil på lekasje på støtdemper og 2ar på at understellsnummeret ikkje e synlig. Borte? Bilen har blitt tektylbehandla. Men trur eg skal få den eu-godkjent før evt. salg Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted October 14, 2012 Share Posted October 14, 2012 Ikkje sååå langt. Underkant av 2 timers kjøring E litt usekker. Hadde den nættopp inne på eu-kontroll, og fikk en 2ar feil på lekasje på støtdemper og 2ar på at understellsnummeret ikkje e synlig. Borte? Bilen har blitt tektylbehandla. Men trur eg skal få den eu-godkjent før evt. salg understellsnr står jo inni ved pass sete er en luke i teppet. rart det er tectyl der :S Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now