Jump to content

Recommended Posts

Posted

trenger skjema på hvordan vakum på forgasser osv henger sammen på en 87 ford 2.o bensin

rep motor generelt er også veldig intressant skjemaer rep boksider osv

vh

jarle

Posted

En tynn slange fra innsug til tenningshjerne og en tjukk slange fra innsug til bremsekraftforsterkeren. Innbiller meg at DFTH ikke har noe vakuumkoblinger på selve forgasseren.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Posted

jeg mener det er litt flere en det som blir beskrevet

og det er noen y stykker der og , bilen jager litt opp og ned på tomgang

den går lenge på choke også men det regner jeg er mere fjær/ justering e.l på gasseren

er påleiteren etter en dobbelt gasser også , vil tro den får litt flere hk da

Posted

Choken er elektrisk og får strøm fra en utstikkende skrue bak på dynamo, går det tregt er det nok dårlig kontakt bak på dynamo tenker jeg.

 

Ang. jagende tomgang så ert det nok tomgangssystemet(stegmotoren) som fusker av en grunn, ofte dårlige kontakter etter min erfaring. Justering av denne er grundig forklart i haynes.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Posted

gasseren her er tempstyrt av vannet

er en enkelportgasser som jeg i utgangspuktet syntes er rart på en bobil

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...