Tore_TJ Posted August 11, 2012 Share Posted August 11, 2012 Volden har bygget en motor som bremset 1020hk for ca 1 måned siden, så nå vil han prøve 1000 hjulhester i min.Ting går sakte fordi jeg tilbringer mere tid med familie, og da blir ikke bilen prioritert. Men det rykker i foten hver gang jeg nærmer meg bilen så ferdig skal den nok bli. Hadde vært arti med spec og bremsepapir på den 1020hk motoren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted August 11, 2012 Share Posted August 11, 2012 Her er bremsepapiret vertfall: Om det er over eller under 1000hk i den får vel bli en diskusjonssak, men helt sinnsykt bygg 890hk på nav og det registeret i en liten Escort må være helt sykt Spørs om han kommer under 8sek også nå Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
kermit racing Posted August 12, 2012 Share Posted August 12, 2012 (edited) Her er bremsepapiret vertfall: Om det er over eller under 1000hk i den får vel bli en diskusjonssak, men helt sinnsykt bygg 890hk på nav og det registeret i en liten Escort må være helt sykt Spørs om han kommer under 8sek også nå Under 8 sekunder er ubeskrivelig fort.Dette er en karosseri bil,så under 8 vill jeg tro er langt frem. Edited August 12, 2012 by kermit racing RS 3door 4wd cosworth RS mk1escort cosworth RS focus 09 Scorpio 24v cosworth Bmw X5 09 Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted August 12, 2012 Share Posted August 12, 2012 3647 NM????? Å SALTE hehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted August 12, 2012 Share Posted August 12, 2012 Under 8 sekunder er ubeskrivelig fort.Dette er en karosseri bil,så under 8 vill jeg tro er langt frem. Ja, det er det, ingen tvil om det Men han klarte jo 8,6 med den gamle motoren, og denne er jo ganske mye råere Men blir uansett spennende å se 3647 NM????? Å SALTE hehe Dette er moment på nav, så du må dele på utvekslingen for å få moment i motor 887nm Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
kermit racing Posted August 12, 2012 Share Posted August 12, 2012 (edited) Ja, det er det, ingen tvil om det Men han klarte jo 8,6 med den gamle motoren, og denne er jo ganske mye råere Men blir uansett spennende å se Dette er moment på nav, så du må dele på utvekslingen for å få moment i motor 887nm Han har motorkraft i massevis,men ikke særlig mer grep i bilen. Den spinner i 200+.Greier kanskje å forbedre med et par tiere. Han kjører igrunnen i mål med slutthastighet som en bil som kjører 7,6. Hvis jeg ikke tar feil,så er den bremst: 1020hk og 1025nm Edited August 12, 2012 by kermit racing RS 3door 4wd cosworth RS mk1escort cosworth RS focus 09 Scorpio 24v cosworth Bmw X5 09 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted August 12, 2012 Share Posted August 12, 2012 Han har motorkraft i massevis,men ikke særlig mer grep i bilen. Den spinner i 200+.Greier kanskje å forbedre med et par tiere. Han kjører igrunnen i mål med slutthastighet som en bil som kjører 7,6. Hvis jeg ikke tar feil,så er den bremst: 1020hk og 1025nm Joda, jeg er helt med på hva du mener Den bremset den effekten som er på bremsepapiret som jeg la ut Men med omregning til motoreffekt, som de valgte å regne med 15%, noe jeg syns kanskje er litt i overkant mye når det bremses på nav,så ble det utregnet ca 1020hk ja Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
morefun Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 Joda, jeg er helt med på hva du mener Den bremset den effekten som er på bremsepapiret som jeg la ut Men med omregning til motoreffekt, som de valgte å regne med 15%, noe jeg syns kanskje er litt i overkant mye når det bremses på nav,så ble det utregnet ca 1020hk ja husk at i bilen til killingberg så sitter det diger diff og ei enorm girkasse som begge stjeler mye kraft. så 15% er ikke så mye på denne bilen.Er jo ganske mange andre kjente bremsere i norge som bruker 18-20% for å kunne gi kunden bedre motortall. Fartsgrenser er til for å brytes. morefunracing http://www.morefunracing.tk/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 (edited) Joda, jeg er helt med på hva du mener Den bremset den effekten som er på bremsepapiret som jeg la ut Men med omregning til motoreffekt, som de valgte å regne med 15%, noe jeg syns kanskje er litt i overkant mye når det bremses på nav,så ble det utregnet ca 1020hk ja Heia Killingberg, en mann som PRESTERER!! Så over til noe helt annet, effektmålingen.Så vidt jeg forstår har du god kjennskap til dynapack og jeg antar at du har lest brukermanualen og fått med deg hvordan en effektmåling SKAL og MÅ utføres for å få ut ett BHP tall som samsvarer noenlunde med virkeligheten. Tror du at det er gjort i dette tilfellet? Det tror ikke jeg og da blir spørsmålet; hva mener du med :"Den bremset den effekten"? Det hadde vært interessant å sjekket opp fuelflow og airflow. Edited August 13, 2012 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now