Truckdriver Posted August 12, 2012 Share Posted August 12, 2012 (edited) Av nysgjerrighet spør jeg. Hvordan ville du gjort det med den tykke slangen som går opp fra pumpa og til termostathuset på 4x4?Jeg skjønner ikke hvordan du kan få det til å fungere uten å bygge om termostathus Edit: Blir kanskje den man må koble til radiator ja Edited August 12, 2012 by Truckdriver - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted August 12, 2012 Share Posted August 12, 2012 Hmm... rart det skal være så stor forskjell på tenningsbank fra 8:1 komp til 8.5:1 komp som jeg har da, men det problemet løser jeg med megasquirt nå Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted August 12, 2012 Share Posted August 12, 2012 til tråd starter: personlig ville jeg bygget ohc sånn ca. her:is motorcosworth stempler og råder.garret t34 turbo eller gt3071r4stk ca.500cc dyser(ved gt3071r, større dyser)kentcams fr34 kam kit.(mulig catcams sin turbo kam til ohc)justerbart kamhjulstor kina intercooler(gjerne rs500 kopi)Megasquirt 2fordeler tenning med amerikansk tenningskabeler,forsterker og coil.justerbar bensintrykkregulator av kjent merke(glem alt kina billig kopi dritt her)044 bosch bensinpumpe.4wd cosworth vannpumpe.(husk å borre et hull i termostaten pga.pumpa)gr.a topp-pakning til cosworth12.9 bolter til topp.Aem bredbåndslambda3" eksossvinhjul fra 2wdcosworth som har blitt endret boltmønster til ohc veiv og samtidig er dreiet ned til ohc startkransen går på.(pga. bruke 240mm klusj og trykkplate i type9 eller mt75 girkasse) når det gjelder turbo manifold eller grenrør. lag sånn eksos bøy til å skru på org. manifolden. billig og bra. med dette oppsette bør man få en holdbar motor og ca.350hk med t34 turboen. da begynner denne motoren gå godt. mulig jeg har glemt noen deler nå, men dette er en god start. pris må du finne ut selv;) jeg kjører med samme lista, Men med garrett gt3071r , et godt grenerør men 44mm ekstern wastegate, godt portet topp med 44.5 innsug og 38mm eksos. arp studs til toppen og en kam fra kmcams med "engen"spec, pace rs500 cooler.750cc dyser. Ble funkene godt og ser ut til å holde ganske så bra. "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted August 12, 2012 Share Posted August 12, 2012 nå er ikke en ohc direkte plaget med dårlig sirkulasjon da samt alt for varm. om man har et problem med varme så bytt ut radiatoren til en alu radiator istede..turbo vogna mi når jeg veldig skjelden 90 grader på olja ved vanlig kjøring, kunn hardkjør på bane at jeg er i nærheta av den tempen. å motoren er vel aldri over 90 grader på vannet etter jeg bytta til 60mm airtech radiator,samt 70mm airtech "500" cooler Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossyman85 Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 (edited) jeg har laga og herja maaange is't både med org sprut og hjemme laga tillegsprut, osv, enkel maskin som er lett og trimme, Har hatt div cosw motorer, morsom maskin, men syntes helt erlig att is-t har litt mere sjarm, men pris messig, biligste prosjektet, mitt tips er ohc lavcomp maskin (egr maskinen som egentlig ikke er egr. eller transit)stramm toppboltene, eventuelt koste på 12/9 bolter en ca 300.- (bytt en og en så slipper du og bytte topakning)bensin pumpe fra sierra 2,8L k-jetog ms datasprut, koster deg 5000.- så ca.går helt greit på 0,7 - 1 kg med org clutch. turbo er finn eller huggerm. (bør ta en t3) intercooler er finn hugger,. nå har jeg en fra opel vivaro tror jeg, om man skal ta helt av kan man ta org oljekjøleren fra en ford, cosw eller v6 eller noe.bruk sierra vannpumpe, funker fint den, jeg har ikke kjøleproblemer. aldri hatt.eventuelt 2wd pumpa, for 4wd pumpa er dyr, og mareritt og tilpasse, ( men bilen kommer aldri til og bli varm med disse cosw pumpene) om og kjøpe cosw motor til 25000.- så må den overhalles for 10000.- for den er ferdig brukt opp!+ alt til de er dyrt, Edited August 13, 2012 by Cossyman85 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 (edited) hei er det noen som vet hvor jeg kan få tak i turbo grenrør til is motor ? vuderer og bygge turbo på motoren min se lyst på en holbar motor men ikke så sykt mye hest. og ikke alt for dyrt. noe gode råd og tips? Hvorfor vil du ha ett oppskrytt og skrøpelig grenrør?Har du vurdert eksosmanifold? GIK hadde dette til OHC motoren før og kanskje enda? Kan være verd å sjekke. I forhold til å kjøpe brukt Cosworthmotor i Norge så må man være ekstremt forsiktig. Jeg kjenner flere som har kjøpt motorer som i følge selger m.fl. har vært i god stand, men som i sannhet har vært grovt mistbrukt, stygt utnyttet og grusomt behandlet til det bare er oppbrukt skrot igjen.Andre motorer er satt sammen av overskuddsdeler og solgt videre som "nyoverhalt". Ett skamløst miljø i enkelte tilfeller. Hvis du får tak i en Cosworthmtor i genuint GOD stand til kr. 20 000,- så bør du definitivt slå til og så levere inn lotto for å utnytte den utfattelige flaksen du har. Man kommer ikke langt med kr. 10 000,- hvis man skal OVERHALE en Cosworthmotor. Edited August 13, 2012 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 (edited) stemmer nok at d var GIK i Sverige som hadde slike manifolder men d var bare t25 flenser på dem. var i kontakt med dem fordi jeg vurderte å kjøpe en derfra Edited August 13, 2012 by dohcboy Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now