FunkyHunk Posted August 11, 2012 Posted August 11, 2012 Her er noe jeg fikk tak i for noen år siden, lurer på hvor mye effekt man kan hente av denne turboen?Det er en Rotomaster med ekstern eskilstuna wastegate. Ingen slakk tilstede i turboen verken radial eller aksialslakk. Turboen er så liten at den måtte da gi noe trykk ved lavt turtall?
Stianwang Posted August 11, 2012 Posted August 11, 2012 Ville vel tippa på 200+ litt bør vel funke bra på en pinto detta
2.3 GL Posted August 11, 2012 Posted August 11, 2012 Har du mulighet til å ta nærbilde av overgangen mellom manifold å turbo. Skal til å lage en slik en selv å trenger inspirasjon Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd
Kjellsen 2.0L Posted August 11, 2012 Posted August 11, 2012 Jeg vet om en Capri med pinto turbo. Denne har benka 286 hk med rotormaster, doble trykkforgassere osv Ford Sierra 2.0i 86 Coupe, svensk versjonFord sierra 2L 86 coupe = X =(
xr4ti Posted August 11, 2012 Posted August 11, 2012 Ligner på et gammelt GIK sett dette. Ble levert som byggesett for trykk eller sugeturbo. Om turboen er karbontettet så er det en sugeturbosett.Skuddsikkert ved lav effektuttak, men akk så gammelt. Ta vare på det du, begynner å bli skjeldne disse settene nå. Jeg vet om en Capri med pinto turbo. Denne har benka 286 hk med rotormaster, doble trykkforgassere osv Begynnte med med sugeturbo fra GIK den også!
Slåstad RS Posted August 11, 2012 Posted August 11, 2012 Weber dat forgasser , cosworth intercooler , malpassi besintrykksregulator , el pumpe, dobbeluttak vacumklokke på fordeler , tut og kjør! + lavkomp også , så har du det helt riktige under panseret på Taunusen!! Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
FunkyHunk Posted August 11, 2012 Author Posted August 11, 2012 Jeg har en transit lavkomp ohc liggende... hmmmm
RS 1000 Posted August 11, 2012 Posted August 11, 2012 (edited) Her er noe jeg fikk tak i for noen år siden, lurer på hvor mye effekt man kan hente av denne turboen?Det er en Rotomaster med ekstern eskilstuna wastegate. Ingen slakk tilstede i turboen verken radial eller aksialslakk. Turboen er så liten at den måtte da gi noe trykk ved lavt turtall?De gamle Roto-Master T04 turboene ble levert i 3 utgaver, Y4, S4 og V2. Jeg tør anta at GIK brukte den minste Y4 turboen i sine turbokit til Volvo. Jeg er enig med dem i at effektpotensialet til Y4 turboen er rett i overkant av 200 hk og når det gjelder spool up, ta en titt her:http://www.gikturbo.se/performance/konvertering/turbosatser/volvo-b21-23-230-foerg-cis.html Edited August 11, 2012 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Slåstad RS Posted August 11, 2012 Posted August 11, 2012 Jeg har en transit lavkomp ohc liggende... hmmmm Da er det ikke hmmmm engang , bare å få montert i sammen!! Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
FunkyHunk Posted August 13, 2012 Author Posted August 13, 2012 Den hadde også kanskje passa i mk2 rs2k'n min også? Hmmm
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now