Huti Posted September 9, 2012 Share Posted September 9, 2012 Begynner å bli rimelig pimpa den bilen din nå.Andre planer?Lakke motorrom? 7" skjerm i dashbordet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spock Posted September 9, 2012 Author Share Posted September 9, 2012 Er stadig ute etter enkle og rimelige mods, det dukker som regel opp noe interessant når man surfer på ebay eller andre steder. Lakkering i motorrom eller skjerm i dashen har jeg ikke tenkt på. Hadde et lite bomkjøp, klarte å bestille feil lampe: Det er en Cree Q5, perfekt å ha til ryggelyset - men jeg var litt rask ved bestilling og valgte rød , og det fungerer dårlig. Men jeg har bestilt ny - denne gangen vit Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spock Posted September 10, 2012 Author Share Posted September 10, 2012 Tenkte å teste noen litt mer "rundtlysende" leds over beina - blå selvsagt Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spock Posted September 10, 2012 Author Share Posted September 10, 2012 (edited) Dobbelpost Edited September 10, 2012 by Spock Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huti Posted September 11, 2012 Share Posted September 11, 2012 Måtte jo seff bestille sånn q5 pære http://www.plastidip.no/productdetails.php?product=32 Sjekk ut denne sia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spock Posted September 11, 2012 Author Share Posted September 11, 2012 Det produktet virker jo genialt Hva kan man bruke det til? Klør nesten i fingrene etter å teste det på noe Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonV Posted September 11, 2012 Share Posted September 11, 2012 Ja leser du databladet så ser du der at det fremkaller kløe S-Max AWD 2016 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huti Posted September 11, 2012 Share Posted September 11, 2012 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spock Posted September 12, 2012 Author Share Posted September 12, 2012 (edited) Ikke så spennende, men kjekk å ha utstyr. En boks med reservesikringer og pærer spesielt til Focus MK2: Kostet under hundrelappen fra ebay.co.uk Lurer på om jeg skal legge i et par blå leds der også Edited September 13, 2012 by Spock Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonV Posted September 13, 2012 Share Posted September 13, 2012 Hmm plastidippe hele bilen var litt drøyt da... S-Max AWD 2016 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mast Posted September 13, 2012 Share Posted September 13, 2012 Noen som har noen fler linker til morro ting til bilene våre på ebay, fått litt dilla Når det gjelder platidipp så kan det være litt kult og fjerne all krom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spock Posted September 13, 2012 Author Share Posted September 13, 2012 Har oppgradert lyset i hanskerommet. Du vet at det er riktig lysstyrke når det blir kraftig opplyst med blått selv midt på dagen Er vel ikke helt sikker på kvaliteten på disse lampene - for de er i overkant billige: http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110876656287 Det følger med opplegg slik at man kopler lampen med plugg rett i kontakten. Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
"Lakkelars" Posted September 16, 2012 Share Posted September 16, 2012 kult men hva er tanken til ford bak den rundingen med utskjæringer ved skruen oppe i høyre hjørnet? på focusen min mangler jeg det "dekslet" som kan skjæres ut eller hva jeg skal si, tror det kanksje kan ha blitt ødelagt av forrige eier eller noe, stygt er det hvertfall da jeg åpner hanskerommet (selvom jeg nesten aldri trenger åpne det) Savnet du aux/usb før du byttet fra orginal spiller? i det "uthuket" som er ved siden av den rundingen jeg skriver om lenger opp sitter det aux hull på bilen min, ser orginalet ut på min så regner med at det er det også trodde det satt på alle modellene jeg:) Mvh Morten 2005 focus 2.0 sport combi MS design1995 mondeo 2.0 4x4 SOLGT 3 stk 1996 mondeo delebiler HUGD1993 corolla 1,3 SPIKER! KJØPES PÅ COOP OBS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spock Posted September 16, 2012 Author Share Posted September 16, 2012 Jeg er ikke sikker - men jeg mener at jeg leste et sted om en av og på bryter for airbag?? Mulig jeg husker feil. Jeg var vant til både bedre lydkvalitet og å spille musikk fra minnekort - så originalspilleren forsvant fort Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spock Posted September 18, 2012 Author Share Posted September 18, 2012 (edited) Jeg fikk de nye Cree led pærene i dag - som skal brukes til ryggelyset Men det ble ikke bra. På MK2 Focus monteres lyspæren inn fra siden og har en reflektor i bakkant. Dermed så ble denne fremoverlysende Cree pæren en dårlig løsning. Det lyser bedre med den originale glødepæren som jeg dermed beholdt. Har funnet noen andre alternativer som jeg har bestilt - utprøving og eventuelle anbefalinger kommer etterhvert Edited September 18, 2012 by Spock Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted September 21, 2012 Share Posted September 21, 2012 Jeg fikk de nye Cree led pærene i dag - som skal brukes til ryggelyset Men det ble ikke bra. På MK2 Focus monteres lyspæren inn fra siden og har en reflektor i bakkant. Dermed så ble denne fremoverlysende Cree pæren en dårlig løsning. Det lyser bedre med den originale glødepæren som jeg dermed beholdt. Har funnet noen andre alternativer som jeg har bestilt - utprøving og eventuelle anbefalinger kommer etterhvert selger du disse? har du eventuelt link til de vis ikke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spock Posted September 21, 2012 Author Share Posted September 21, 2012 Du finner de veldig billig på ebay, søk på Cree Q5 12V 1156: http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=cree+q5+12v+1156&_sacat=0&_odkw=cree+q5+12v&_osacat=0 Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mast Posted September 26, 2012 Share Posted September 26, 2012 Da har også jeg bestilt litt fra ebay og kan legge ut noen bilder etter landing i postkassa og montering. Men da kjærra ikke starter for øyeblikket så konentrerer jeg meg om og få start på Focusen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spock Posted September 26, 2012 Author Share Posted September 26, 2012 (edited) Ja, legg ut noen bilder når stæsjet kommer Jeg har fått et par nye lyspærer fra Ebay til ryggelyset - men venter på et par til, så jeg venter litt med utprøvingen av nye pærer. Legger ut bilder fra lystestingen med Cree Q5 linsepæren jeg testet. Originalpæren først: Cree Q5: Edited September 26, 2012 by Spock Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonV Posted September 26, 2012 Share Posted September 26, 2012 Har tenkt litt på noe ekstra ryggelys bak på min, dette for å hjelpe orginallyset med å lyse opp litt mer for ryggekamera.. S-Max AWD 2016 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spock Posted September 26, 2012 Author Share Posted September 26, 2012 Har den de samme lysene som MK II ? Jeg ser at man kan få ryggelys på begge sider bak hvis man ønsker dette. Ser at det er noen som har bygget om for å få bedre lys: http://www.fordownersclub.com/forums/topic/29347-guide-fitting-second-reverse-light-ford-focus-mk2-mk25/ Det blir litt mer "clean" look også. Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonV Posted September 26, 2012 Share Posted September 26, 2012 Nei den har ikke lamper i fangeren. Kun oppe i baklampene så skulle hatt en smart ledbar nede under fangeren... S-Max AWD 2016 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spock Posted September 26, 2012 Author Share Posted September 26, 2012 Hvis det er mest til kamera så kan jo IR lys være noe? Kanskje det finnes Cree IR lys? De bruker jo slikt til kameraovervåking. Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huti Posted September 28, 2012 Share Posted September 28, 2012 Får ryggekamera med IR lys til 20$ på ebay Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spock Posted October 5, 2012 Author Share Posted October 5, 2012 (edited) Fikk en pakke fra Ebay her om dagen: En ryggelysarmtur til å ha på førersiden. Synes det blir litt mer clean å ha det symmetrisk bak en originalt: Da får jeg også bruk for den røde Cree Q5 pæren jeg fikk ved en feil: Mulig jeg bygger om slik at jeg også får hvitt lys i den nye armaturen - vi får se. Ellers har jeg mottatt en del lyskilder for utprøving til litt av hvert - og flere er på vei, det er mye å finne på Ebay gitt Testrapporter kommer Edited October 5, 2012 by Spock Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts