Spock Posted August 25, 2012 Share Posted August 25, 2012 Virker som forsterkeren forsterker et lav-nivå signal på den ene kanalen? Var det ok en stund for så å forandre seg etterhvert? Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
grandisjohn Posted August 25, 2012 Share Posted August 25, 2012 Kruttet blir aldri gammelt.... Det er ikke en ting jeg kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huti Posted August 25, 2012 Author Share Posted August 25, 2012 Ja funket en stund, bytta fra radio til spotify da holdt den ene som nå spille alt for høyt å gå i lufta.Får forske litt mere på det, skjønner ikke bæra egentlig, hjelper ikke å justere på gain, skal prøve å bytte om kablene bake på forsterkeren å se om problemet flytter seg fra høyre til venstreligger det delefilter mellom orginalspiller og høytalere i døra? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spock Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 På min var delefilteret kun en kondensator koblet direkte på diskanten. Uansett skal ikke et delefilter gi slike forskjeller i lydnivå - hvis de er riktig koblet og i orden. Det virker som forsterkeren gikk over fra å forsterke et høynivåsignal til et lavnivåsignal? Dette styres vel via en bryter? Forsterkeren er 4 kanals og man kan velge hvilke som skal være høy og lav? Kanskje du har fått til en av hver? Du har vel også mulighet til å justere level parvis? Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huti Posted August 26, 2012 Author Share Posted August 26, 2012 Høyttalerne er koblet inn på Front right & Left,Front kan jeg justere for seg selv.Skal i garagen idag å se om jeg finner ut av det, var bare så rart at det fungerte helt til plutselig, sto i ro å testa når det skjedde.Eneste jeg gjorde var å bytte fra radio til aux.Når jeg bruker bluethoot er det åsså mye høyre lyd fra den høyttaleren.Fader og balanse er rett.Var som jeg tenkte ***** møkk å bruke cdspiller uten phono utgang Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spock Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 Virker radio ok nå da eller? Merkelige greier. Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huti Posted August 26, 2012 Author Share Posted August 26, 2012 Høyre forran spiller alt for høyt uansett om jeg bruker radio, AUX , bluethoot , har ikke prøvd med CD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huti Posted August 26, 2012 Author Share Posted August 26, 2012 Tipper forsterkeren er gåen,koblet høyttalerne på rear out på ampenFunker sånn, skal ringe dynabel imårraVirker som ene front høyttaleren ikke blir påvirket av gain justering Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huti Posted August 26, 2012 Author Share Posted August 26, 2012 Da var prosjekt kabel legging unna gjort, helvetes opplegg.Strøm gjennom passasjersidenHøyttaler kabelr og phono gjennom sjåfør siden.Trang og ******Dempet med matter der jeg kom til Under baksetene Uploaded with ImageShack.us Dempe litt Uploaded with ImageShack.us Ut med spiller Uploaded with ImageShack.us Koblingsskjema for høyttalere Uploaded with ImageShack.us Koble strømkabel til batteriDro den gjennom passasjersiden av bilen Uploaded with ImageShack.us Modde batterideksel Uploaded with ImageShack.us Dempe litt fremme Uploaded with ImageShack.us Basskontroller Uploaded with ImageShack.us Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian MH Posted August 27, 2012 Share Posted August 27, 2012 Siden du først er så godt igang, kan du ikke bare gjøre det samme med min i samme slengen da? Dette ser kjempe bra ut Utrolig kjedelig å bli påkjørt.. [] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå. [] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue [x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huti Posted August 27, 2012 Author Share Posted August 27, 2012 Hehe bytte høyttalere var peanuts, kabel trekkinga var noe dritt.Fikk lagt strømkabel i rør helt bak.Du får spørre hvis du skal fjøre noe med din:)Neste steg er å få støpt kasse bak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spock Posted August 27, 2012 Share Posted August 27, 2012 Dette blir veldig bra, morro å se bildene hvor du plukker fra hverandre nybilen Er det en automatsikring du har på plusskabelen? Innfelt montasje og greier Jeg ser at Ford konstruktørene har plasserte bremsevæske påfyllingen like smart som på min Spørs om de ikke får prosenter fra salg av bremsevæske - for det er ganske umulig å ikke søle når man fyller på. Veldig fint å kunne regulere volum på suben fra forsetet - når dette ikke går via spilleren. Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huti Posted August 28, 2012 Author Share Posted August 28, 2012 Autosikkring på 100ABegynner straks med prosjekt subkasse Høyttalerne spiller som pokker, neste mandag leveres bilen inn til opprettingSå da får jeg montert ferdig døra på passasjersiden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huti Posted September 5, 2012 Author Share Posted September 5, 2012 Prosjekt subkasse, er på tynn is da jeg aldri har gjort dette før. Uploaded with ImageShack.us Begynner å ta form Uploaded with ImageShack.us Stagene er skrudd fast å spaklet med glassfiber etter bildet, har kjørt islagsmutter / klomutter for feste av sub Uploaded with ImageShack.us 100% polyester pledd, stiftet fast i kasse Uploaded with ImageShack.us så langt er vi kommet Uploaded with ImageShack.us Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spock Posted September 6, 2012 Share Posted September 6, 2012 Stilig Blir en lukket kasse ser det ut til? Blir det korrekt antall liter i kassen? Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huti Posted September 6, 2012 Author Share Posted September 6, 2012 Kjøre lukket da det funker best etter min erfaring.Vanskelig å få til ei bassrefleks kasse.Vet ikke hvor mange liter den kommer seg på, blir vell litt over annbefalt.Blir det crap bygger jeg ei mindre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huti Posted September 7, 2012 Author Share Posted September 7, 2012 Da er steroen ferdig montert. Lydmessig er jeg kanonfornøyd.8" spiller kanonbra Bilder kommer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spock Posted September 8, 2012 Share Posted September 8, 2012 Så bra - fikk du orden på forsterkeren? Spennende å se hvordan basskassa ble? Nevnte noe om bilder? Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huti Posted September 8, 2012 Author Share Posted September 8, 2012 Pussa kassa så subben passer Uploaded with ImageShack.us Trekke kassa, spraykontakt lim funker fett Uploaded with ImageShack.us Elendig bilde, var det beste jeg fikk med tlf.Kassa montert baki. Uploaded with ImageShack.us Kanon fett lys i basskontrolleren Uploaded with ImageShack.us Ferdig intillvidere, mulig det blir noen justeringer ettervært å ja, bestillte ny forsterker, har sendt inn den gammle.Får se hva de sier på dynabel.Forsterkeren er montert i reserver hjuls brønnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spock Posted September 8, 2012 Share Posted September 8, 2012 Stilig - både suben og lyset Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huti Posted September 17, 2012 Author Share Posted September 17, 2012 Noen som vet hva FSA er på en forsterker ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skybert Posted September 17, 2012 Share Posted September 17, 2012 For mye å forklare hvis det er det jeg tenker på, søk: Front Stage Adjuster Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huti Posted October 26, 2012 Author Share Posted October 26, 2012 Da er det bestillt ny sub da 8" ble for pinglete for meg smeller i en slikhttp://bilstereosenteret.no/product_info.php?cPath=54&products_id=1369Å satser på at det blir knall, forsterkern er på 350rms så det skal holde fint.Mulig kassa til 8" ble litt stor å det er derfor den slår helt ut og "smeller" på enkelte frekvenser.Kassa på ny subben passer perfekt på den minste baksetedelen og høydemessig får jeg 5mm oppTil bagageroms gardin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spock Posted October 26, 2012 Share Posted October 26, 2012 Den så veldig fin ut Men du burde jo kjøpe 2 og koble de i 2 Ohm Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huti Posted October 27, 2012 Author Share Posted October 27, 2012 Har lyst på 2 men må ha det litt praktisk, gidder ikke å drive å ta innOg ut subkassa Håper det blir knall . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts