Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vurderer å montere Eibach senkesett på Mondeoen og lurer på om det er noe hokus pokus å bytte fjærer på disse bilene. Det er en stv. hvis det er noe forskjell bak kontra sedan/kombi. Er det mye forskjell fra f.eks MK3 eller Focus? Kanskje noen har link til guide på dette?

Posted (edited)

De er veldig enkle å bytte fjærer på! Kosejobb rett å slett :)

Anbefaler 50/30 senk isteden for "lowbach" senkesett :smartass:

Edited by Tommen

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Posted

Najs, det høres bra ut :)

Åssen fjærer senker 50/30 da? Bilde av en med denne senken?

Er det ikkje KW a tru? huskar ikkje i farten.. Kjøpte av han Tor Anders på Kongsberg.. Du veit hvem det er regner eg med? :)

Den holder seg slik til og med med campingvogn!

e22b1bd0.jpg

Sender ett på PM også pga skilt..

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Posted

Greit å ta av hjulene også :)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Posted

Veit godt hvem det er ja :)

Kunne du forklart litt hva som må løsnes bak for å få ut fjærene? Er som regel der det er litt knot.

 

 

Holder med å løsne demperen bak,å bryte brua ned å fjæra ut:)

 

Foran må du følge med etter du har tatt ut fjærbeinet,det er 2 tapper som stikker ut fra topplager,den ene står på linje med den lille tappen som går i spindelen,mens den andre skal være litt til siden(ca 6grader) i forhold..

Du ser når du demonterer hvilke side:)

Håper du skjønte hva jeg mente:)

KNAa%20Racing-12925952011261481314-sig.jpg
Posted
Jeg tror du må løsne på bolter og muttere :P

Må jeg ha verktøy også da eller?

 

Greit å ta av hjulene også :)

Regner med jeg må ha jekk for å få av hjula?

 

Holder med å løsne demperen bak,å bryte brua ned å fjæra ut:)

 

Foran må du følge med etter du har tatt ut fjærbeinet,det er 2 tapper som stikker ut fra topplager,den ene står på linje med den lille tappen som går i spindelen,mens den andre skal være litt til siden(ca 6grader) i forhold..

Du ser når du demonterer hvilke side:)

Håper du skjønte hva jeg mente:)

Mange takk for fin forklaring, tror jeg skjønner hva du mener :) Da er det vel bare å komme i gang snart!

Posted

Jekk eller løftebukk :) gaffeltruck funker også da :)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Posted

Polert opp og lakkert opp også :)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Posted

Veit godt hvem det er ja :)

Kunne du forklart litt hva som må løsnes bak for å få ut fjærene? Er som regel der det er litt knot.

Eg måtte løsne på de små støttestaga som går fra stabbstaget (der det er skrudd til bærebrua) enkelt å greit.. :)

Har du stor fjærklemme eller? bare til å si ifra i tlilfelle :)

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Posted

hei, jeg monterte Eibach senkesett 30/30 på min sedan. syns dette fønka bra! Det som er positivt med dette settet er at da kan du bruke di orginale støtdemperene slik at du ikke mister all den goe kjøre komforen som mondeoen har.

Jeg er en person som ikke har skrudd noe serlig bil før og hev meg rett uti det og bytter fjærene på to dager. Bakfjærene ble byttet på 20 min men det var straks verre fremme.. Så belag deg på noen banneord i grarasjen heheh :rolleyes:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...