brenne Posted August 6, 2012 Share Posted August 6, 2012 hjelp! kan noen fortelle meg hvorfor min 2,0 dohc dør ut på over 3750 rpm? hvis jeg starter på "0" å gir full gass, så virker det som at jeg slipper gassen halvt ut igjen når jeg kommer litt opp i turtall... noen som har en fornuftig forklaring? å når jeg først er i gang, er det mye jobb å bytte hovedforingene bak? Its not the speed that matters, its the angle;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dolk Posted August 7, 2012 Share Posted August 7, 2012 Hvis du har kat så sjekk etter om kat gløder, hvis den gløder har du funnet problemet. -Rs Cosworth- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted August 7, 2012 Share Posted August 7, 2012 Hvis du har kat så sjekk etter om kat gløder, hvis den gløder har du funnet problemet.Jaha? Og hva er det som gjør at katalysator skulle gløde da. Hvis kat'en gløder så må jo ett eller ana være feil med motor/motorstyring.Mister du effekt helt plutselig, og på nøyaktig samme turtall hver gang? 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted August 7, 2012 Share Posted August 7, 2012 forventer du no mer av en doch? det er det du får '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
brenne Posted August 7, 2012 Author Share Posted August 7, 2012 (edited) katn håper jeg da virkelig at ikke gløder! da blir det plutseli brannfare hjemme i gangen.... ble sånn helt plutselig ja, å på samme turtall hver gang... føles nesten som en honda vtec med for lite olje det er egentli over all forventnig at bilen har holdt så lenge som den har gjort, så at den bynner å krangle litt er egentli helt greit.. hvertfall hvis jeg får den til å funke som den skal igjen:P Edited August 7, 2012 by brenne Its not the speed that matters, its the angle;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossyman85 Posted August 7, 2012 Share Posted August 7, 2012 tipper på triggersensor eller tennings modul Link to comment Share on other sites More sharing options...
brenne Posted August 7, 2012 Author Share Posted August 7, 2012 har prøv å bytte det meste av sensorer osv Its not the speed that matters, its the angle;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted August 7, 2012 Share Posted August 7, 2012 Høres mest av alt ut som ett problem med triggersensor, ettersom problemet følger turtall nøyaktig. Har du byttet den? Prøv uansett å bytt den på nytt, og gjør rein kontakten til den. Sitter i nærheten av oljefiltret om jeg husker rett. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted August 7, 2012 Share Posted August 7, 2012 forventer du no mer av en doch? det er det du får Rimelig seriøst svar igrunn.. Kjeder du deg i dag? 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted August 7, 2012 Share Posted August 7, 2012 Etter å ha både sett, justert og kjørt oppskremte dohc motorer så har jeg etterhvert faktisk fått rimelig høye forventinger til denne typen motor - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krona Posted August 7, 2012 Share Posted August 7, 2012 Tett katalysator, evt løs innmat.. Ford Escort RS Turbo S1 Ford Escort RS Turbo S2 Ford Escort XR3i 1983 Ford Escort RS1600i 1985 replika Ford Escort 1.3 1981 Volkswagen splittbuss 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted August 7, 2012 Share Posted August 7, 2012 katn håper jeg da virkelig at ikke gløder! da blir det plutseli brannfare hjemme i gangen.... Les denne en gang til krona.. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dolk Posted August 7, 2012 Share Posted August 7, 2012 Jaha? Og hva er det som gjør at katalysator skulle gløde da. Hvis kat'en gløder så må jo ett eller ana være feil med motor/motorstyring.Mister du effekt helt plutselig, og på nøyaktig samme turtall hver gang? Tett katalysator får den til å gløde, og når kat er tett så får du sånne symptomer du nevner her. Det er enkelt å finne ut om den er tett, kjør litt hardt mens det er mørkt, lyser det under, eller kniterer mere enn normalt må du nok bytte kat. -Rs Cosworth- Link to comment Share on other sites More sharing options...
brenne Posted August 7, 2012 Author Share Posted August 7, 2012 jeg har fortsatt ikke katalysator... har vel strengt tatt ingenting som kan ha tettet seg under bilen Its not the speed that matters, its the angle;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krona Posted August 7, 2012 Share Posted August 7, 2012 Les denne en gang til krona.. Hehe.. Greit, får skylde på at jeg nettopp hadde våkna Bensintrykk/pumpe da? Ford Escort RS Turbo S1 Ford Escort RS Turbo S2 Ford Escort XR3i 1983 Ford Escort RS1600i 1985 replika Ford Escort 1.3 1981 Volkswagen splittbuss 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
brenne Posted August 7, 2012 Author Share Posted August 7, 2012 kan ikke forstå at det er bensintrykket som gjør det, for det er ikke anntydning engan til fjusking Its not the speed that matters, its the angle;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dolk Posted August 7, 2012 Share Posted August 7, 2012 jeg har fortsatt ikke katalysator... har vel strengt tatt ingenting som kan ha tettet seg under bilen Joda, jeg så det, men det var bare svar til Per Olav. -Rs Cosworth- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Granada 2.8 Ghia Posted August 7, 2012 Share Posted August 7, 2012 Det er ikke snakk om en turteller med fordsyndrom, altså at 4000 rpm tilsvarer nærmere 6000 virkelige runder.... `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted August 7, 2012 Share Posted August 7, 2012 Syns min Dohc også er lat oppe på turtall.Men får bytte bensinfilter og sånt før jeg tar det så tungt Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted August 7, 2012 Share Posted August 7, 2012 kan ikke forstå at det er bensintrykket som gjør det, for det er ikke anntydning engan til fjusking Har du sjekket/prøvd å bytte veivtrigger? Du kan eventult prøve å ta en diagnose. Med en så grov feil som du har er det ikke usansynlig at den har en feilkode som kan være til hjelp. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
brenne Posted August 7, 2012 Author Share Posted August 7, 2012 Det er ikke snakk om en turteller med fordsyndrom, altså at 4000 rpm tilsvarer nærmere 6000 virkelige runder....hvis det er det som er problemet, så har jeg en motor som går opp til ca 10500 rpm, å det høres litt usannsynlig ut Har du sjekket/prøvd å bytte veivtrigger? Du kan eventult prøve å ta en diagnose. Med en så grov feil som du har er det ikke usansynlig at den har en feilkode som kan være til hjelp.veivtrigger? det hørtes ut som noe jeg ikke vet hva er..? Its not the speed that matters, its the angle;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted August 8, 2012 Share Posted August 8, 2012 Regnet egentlig med det ettersom du tydeligvis overså det forslaget tidligere, og skrev at du har skiftet det meste av sensorer. Noe som også betyr at du ikke har skiftet alt av sensorer.Som jeg forklarte lenger opp i tråden skal den sitte skrudd fast i nærheten av oljefiltret en plass, og den er skrudd fast med en torx bolt. Mesteparten av giveren befinner seg inni motoren, så derfor kan den være litt vanskelig å få øye på. Uansett motor, så bruker jeg mistenke problem med trigger om den kutter på ett bestemt turtall hver gang uavhengig av belastning. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted August 8, 2012 Share Posted August 8, 2012 Den sitter helt bakerst på motoren bak oljefilteret. Den har en svart firkantet "bosch" kontakt med to poler. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
alelys Posted August 8, 2012 Share Posted August 8, 2012 (edited) . Edited November 17, 2013 by alelys Link to comment Share on other sites More sharing options...
brenne Posted August 8, 2012 Author Share Posted August 8, 2012 Regnet egentlig med det ettersom du tydeligvis overså det forslaget tidligere, og skrev at du har skiftet det meste av sensorer. Noe som også betyr at du ikke har skiftet alt av sensorer.Som jeg forklarte lenger opp i tråden skal den sitte skrudd fast i nærheten av oljefiltret en plass, og den er skrudd fast med en torx bolt. Mesteparten av giveren befinner seg inni motoren, så derfor kan den være litt vanskelig å få øye på. Uansett motor, så bruker jeg mistenke problem med trigger om den kutter på ett bestemt turtall hver gang uavhengig av belastning.den har jeg byttet ja. ble bare forvirret da den plutselig byttet navn fra triggersensor til veivtrigger har riktig nok ikke prøvd å byttet den med en fabrikk ny en, men har prøvd fra 2 forskjellige delemotorer. alle sierra med dohc motor er vel så ny at dm orginalt har katalysator. har du fjærnet din fra tidligere av da?jeg hadde veldig lignende problem som du beskriver og det var tett katalysator.det er kat på den orginalt ja, men den ble fjernet når jeg byttet til litt grovere eksos Its not the speed that matters, its the angle;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now