Jump to content

Recommended Posts

Posted

Kjært barn har mange navn :) Når man har 2 triggere som mange andre motorer har, så bruker jeg å skille de med å si veivtrigger og homegiver/kamgiver, osv.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Posted

aha:) for meg er det meste enten en ting, en dings eller en duppeditt, så når noe jeg faktisk vet et navn på plutselig blir kalt noe annet, går hodet litt mer i surr enn vanlig :P

lskdfsdf.jpg

Its not the speed that matters, its the angle;)

Posted

når jeg starta bilen i dag funka den helt fint i ca 10 min ( kansje til den ble orndtli varm?), men så var det tilbake til at den drar utrolig dåli igjen..

lskdfsdf.jpg

Its not the speed that matters, its the angle;)

Posted

Hva med slakt registerkjede, så veivaksel og evt fordelføler ikke stemmer overens, eller har de bare veivakselføler?

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Posted

Hva med slakt registerkjede, så veivaksel og evt fordelføler ikke stemmer overens, eller har de bare veivakselføler?

 

kontaktmotor uten rom for å tanne over.. ;) kun veivsensor ja..

Posted

fikk en teori ista om at det kan vere selve veiva, eller de punktene som sensoren måler (eller noe i den duren) som rett å slett er for slitt til at den får lest rett signal.. kan det stemme?

lskdfsdf.jpg

Its not the speed that matters, its the angle;)

Posted

fikk en teori ista om at det kan vere selve veiva, eller de punktene som sensoren måler (eller noe i den duren) som rett å slett er for slitt til at den får lest rett signal.. kan det stemme?

 

Hvordan skal de bli slitt?

-Rs Cosworth-

Posted

Triggerhjulet skal ikke være i fysisk berøring med noe, så det kan normalt sett ikke bli utslitt.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Posted

jeg aner ikke.. derfor jeg spør:p

 

Dere må slutte å fantasere om ting, ta heller å reparer den her bilen, det er så mye mye greier tenker jeg.

-Rs Cosworth-

Posted

har i dag prøvd å bytte å rengjøre triggersensoren (igjen) men det hjalp lite. det som derrimot "funka" var å nappe ut slangen fra innsuget til mapsensoren.. da gikk den "som den skulle" (hvis man ser bort ifra svart eksos, å at den går ujevn. den hadde ivertfall et helt normalt drag)

lskdfsdf.jpg

Its not the speed that matters, its the angle;)

Posted

har prøvd med flere forskjellige mapsensorer, (2 av de tatt rett ut av andre biler som funker helt fint) men jeg har fortsatt samme problemet. skjønner bare mindre å mindre for hver dag som går.. kansje et dumt spørsmål, men kan det være noe så enkelt som at kammene er utslitt?

lskdfsdf.jpg

Its not the speed that matters, its the angle;)

Posted

Sjekket for brudd i ledningene til mapsensor da?

Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag

Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt

Posted

Sjekket for brudd i ledningene til mapsensor da?

 

hvordan sjekker jeg om det er brudd i ledningene da?

lskdfsdf.jpg

Its not the speed that matters, its the angle;)

Posted (edited)

er det nevnt mulighet for falskluft?

 

hvordan sjekker jeg om det er brudd i ledningene da?

 

sjekk ledningene inn på kontakten.

Finn ut hvor ledningene går, så ohm'er du i hver ende av ledningen.

sjekk også etter sprekke på isolasjonen lengs ledningen

Edited by alelys
Posted

er det nevnt mulighet for falskluft?

 

 

 

sjekk ledningene inn på kontakten.

Finn ut hvor ledningene går, så ohm'er du i hver ende av ledningen.

sjekk også etter sprekke på isolasjonen lengs ledningen

 

 

har tømt en boks med startgass rundt om kring under panseret uten å merke noe forskjell, men det er jo fortsatt en mulighet for at det er falskluft en plass.

lskdfsdf.jpg

Its not the speed that matters, its the angle;)

Posted

kansje et dumt spørsmål, men kan det være noe så enkelt som at kammene er utslitt?

 

Tenk litt etter selv så finner du ut hvor dumt spurt det der var ja...

-Rs Cosworth-

Posted

Falskluft er det vel neppe siden dohc kun har map-sensor og TPS, altså kun måling av hva som faktisk er i innsug, ikke hva som går inn.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Posted

har aldri sett en slitt dohc kam. kjøpte en taxi kjørt dohc motor som var kjørt over 500K, så ny ut inni!!

 

Undrer på hvor langt min doch er godt, for man ser tydelig stygge slitemerker på kammen når man titter inn i oljelokket :P

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...