Truckdriver Posted August 8, 2012 Share Posted August 8, 2012 Kjært barn har mange navn Når man har 2 triggere som mange andre motorer har, så bruker jeg å skille de med å si veivtrigger og homegiver/kamgiver, osv. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
brenne Posted August 8, 2012 Author Share Posted August 8, 2012 aha:) for meg er det meste enten en ting, en dings eller en duppeditt, så når noe jeg faktisk vet et navn på plutselig blir kalt noe annet, går hodet litt mer i surr enn vanlig Its not the speed that matters, its the angle;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
brenne Posted August 10, 2012 Author Share Posted August 10, 2012 når jeg starta bilen i dag funka den helt fint i ca 10 min ( kansje til den ble orndtli varm?), men så var det tilbake til at den drar utrolig dåli igjen.. Its not the speed that matters, its the angle;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Granada 2.8 Ghia Posted August 10, 2012 Share Posted August 10, 2012 Hva med slakt registerkjede, så veivaksel og evt fordelføler ikke stemmer overens, eller har de bare veivakselføler? `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted August 10, 2012 Share Posted August 10, 2012 Hva med slakt registerkjede, så veivaksel og evt fordelføler ikke stemmer overens, eller har de bare veivakselføler? kontaktmotor uten rom for å tanne over.. kun veivsensor ja.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
brenne Posted August 10, 2012 Author Share Posted August 10, 2012 fikk en teori ista om at det kan vere selve veiva, eller de punktene som sensoren måler (eller noe i den duren) som rett å slett er for slitt til at den får lest rett signal.. kan det stemme? Its not the speed that matters, its the angle;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dolk Posted August 10, 2012 Share Posted August 10, 2012 fikk en teori ista om at det kan vere selve veiva, eller de punktene som sensoren måler (eller noe i den duren) som rett å slett er for slitt til at den får lest rett signal.. kan det stemme? Hvordan skal de bli slitt? -Rs Cosworth- Link to comment Share on other sites More sharing options...
brenne Posted August 11, 2012 Author Share Posted August 11, 2012 jeg aner ikke.. derfor jeg spør:p Its not the speed that matters, its the angle;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted August 11, 2012 Share Posted August 11, 2012 Triggerhjulet skal ikke være i fysisk berøring med noe, så det kan normalt sett ikke bli utslitt. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dolk Posted August 11, 2012 Share Posted August 11, 2012 jeg aner ikke.. derfor jeg spør:p Dere må slutte å fantasere om ting, ta heller å reparer den her bilen, det er så mye mye greier tenker jeg. -Rs Cosworth- Link to comment Share on other sites More sharing options...
brenne Posted August 12, 2012 Author Share Posted August 12, 2012 har i dag prøvd å bytte å rengjøre triggersensoren (igjen) men det hjalp lite. det som derrimot "funka" var å nappe ut slangen fra innsuget til mapsensoren.. da gikk den "som den skulle" (hvis man ser bort ifra svart eksos, å at den går ujevn. den hadde ivertfall et helt normalt drag) Its not the speed that matters, its the angle;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Øggi Posted August 12, 2012 Share Posted August 12, 2012 Defekt map-sensor ja. Går i nødprogram.. Bare å bytte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
brenne Posted August 12, 2012 Author Share Posted August 12, 2012 har prøvd med flere forskjellige mapsensorer, (2 av de tatt rett ut av andre biler som funker helt fint) men jeg har fortsatt samme problemet. skjønner bare mindre å mindre for hver dag som går.. kansje et dumt spørsmål, men kan det være noe så enkelt som at kammene er utslitt? Its not the speed that matters, its the angle;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
jakob Posted August 12, 2012 Share Posted August 12, 2012 Sjekket for brudd i ledningene til mapsensor da? Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
lyrix Posted August 12, 2012 Share Posted August 12, 2012 har aldri sett en slitt dohc kam. kjøpte en taxi kjørt dohc motor som var kjørt over 500K, så ny ut inni!! 08 mondeo titanium X 91 sierra 2,5 turbodiesel prosjekt --> http://www.fordclubn...8-td-til-25-td/76 volvo 242 turbo prosjekt94 pajero GLS 33" dekk <---selges Link to comment Share on other sites More sharing options...
brenne Posted August 13, 2012 Author Share Posted August 13, 2012 Sjekket for brudd i ledningene til mapsensor da? hvordan sjekker jeg om det er brudd i ledningene da? Its not the speed that matters, its the angle;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
alelys Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 (edited) er det nevnt mulighet for falskluft? hvordan sjekker jeg om det er brudd i ledningene da? sjekk ledningene inn på kontakten. Finn ut hvor ledningene går, så ohm'er du i hver ende av ledningen.sjekk også etter sprekke på isolasjonen lengs ledningen Edited August 13, 2012 by alelys Link to comment Share on other sites More sharing options...
brenne Posted August 13, 2012 Author Share Posted August 13, 2012 er det nevnt mulighet for falskluft? sjekk ledningene inn på kontakten. Finn ut hvor ledningene går, så ohm'er du i hver ende av ledningen.sjekk også etter sprekke på isolasjonen lengs ledningen har tømt en boks med startgass rundt om kring under panseret uten å merke noe forskjell, men det er jo fortsatt en mulighet for at det er falskluft en plass. Its not the speed that matters, its the angle;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dolk Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 kansje et dumt spørsmål, men kan det være noe så enkelt som at kammene er utslitt? Tenk litt etter selv så finner du ut hvor dumt spurt det der var ja... -Rs Cosworth- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Granada 2.8 Ghia Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 Falskluft er det vel neppe siden dohc kun har map-sensor og TPS, altså kun måling av hva som faktisk er i innsug, ikke hva som går inn. `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Complexity Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 har aldri sett en slitt dohc kam. kjøpte en taxi kjørt dohc motor som var kjørt over 500K, så ny ut inni!! Undrer på hvor langt min doch er godt, for man ser tydelig stygge slitemerker på kammen når man titter inn i oljelokket Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt Tesla Model 3 AWD LR 2019 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts