RS2k Posted August 6, 2012 Posted August 6, 2012 Får et problem på cosworthen når jeg forsøker å bytte oppsett. Tidligere gikk bilen med grådyse oppsett med L6 og ukjent chip.Da fungerte den som den skal uten problemer. Av forskjellige grunner valgte jeg å bytte til MSD sitt 380 kit.MSD anbefalte overgang til L8. L8 hjerne ble montert med chipen fra MSD. Sammen med nye sorte siemens dyser.Når alt var montert og jeg skulle starte opp er det såvidt det er mulig å få liv i bilen. Putrer på noen få hundre omdreininger.Kan om jeg gir fullgass få den noe opp i turtall men feil tenner veldig. Tydelig at noe er feil.Det merkelige er at om jeg setter i L6 hjernen med den ukjente grådyse chippen starter den med en gang og fungerer. Går selvfølgelig litt rart grunnet dyse forskjellen.Å ta av TPS'n ga ingen merkbar bedring. Noen som har en ide om hvor feilen ligger?Jeg har ikke spurt MSD ennå da jeg antar feilen ikke er i chipen, men det er bare noe jeg antar. Andreas
Per Olav Posted August 6, 2012 Posted August 6, 2012 Må man ikke snu om på de to ytterste ledningene på TPS kontakten når du bytter mellom L6 og L8? 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
LordSnick Posted August 6, 2012 Posted August 6, 2012 Sjekk det med kontakta til tps ja. 91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
xr4ti Posted August 6, 2012 Posted August 6, 2012 Feil TPS?Er den MDS-chipen for L8 med eller uten lamdastyring og har du L8 med eller uten lamda?
a.nilsen Posted August 6, 2012 Posted August 6, 2012 99% sikkert at det bare må byttes om på de to ytteste ledningene på tps'n. Er egentlig ulike TPSer på L1/6 og L8, men det funker å jukse det til å. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
RS2k Posted August 7, 2012 Author Posted August 7, 2012 Feil TPS?Er den MDS-chipen for L8 med eller uten lamdastyring og har du L8 med eller uten lamda? Jeg skal forsøke å bytte om på ledningene på tps'n. Da mistenker jeg ledningene allerede er byttet siden det er stått to forskjellige 4x4 motorer i som har fungert på l6 hjernen. MSD chipen er med closed loop/lambda styring, men i følge MSD vil den fungere helt normalt uten lambda koblet til.Er det forskjell på L8 med eller uten lambda? Andreas
xr4ti Posted August 7, 2012 Posted August 7, 2012 Jeg skal forsøke å bytte om på ledningene på tps'n. Da mistenker jeg ledningene allerede er byttet siden det er stått to forskjellige 4x4 motorer i som har fungert på l6 hjernen. MSD chipen er med closed loop/lambda styring, men i følge MSD vil den fungere helt normalt uten lambda koblet til.Er det forskjell på L8 med eller uten lambda?Ta å bytt ut de to ytre ledningestikkene på ledningen til TPS først du å se da.Da får vi tro MDS på det L8 med lamda er avhenig av lamdasignal for å få rett blanding. Styringen av dette ligger i chipen. På L8 kan man bruke ECU uten lamda på bil med lamda orginalmontert men ikke motsatt fordi ECU da vil mangle lamdasignal. Dette bør du da ikke tenke på da MSD har tenkt for deg.
Cossyman85 Posted August 7, 2012 Posted August 7, 2012 bare og kobel av tps, skal virke fint da, hvordan map sensor står i bilen? det er og mulig du må snu om på phase sensoren i fordeleren,
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now