Jump to content

Recommended Posts

Posted

Får et problem på cosworthen når jeg forsøker å bytte oppsett.

 

Tidligere gikk bilen med grådyse oppsett med L6 og ukjent chip.

Da fungerte den som den skal uten problemer.

 

Av forskjellige grunner valgte jeg å bytte til MSD sitt 380 kit.

MSD anbefalte overgang til L8. L8 hjerne ble montert med chipen fra MSD. Sammen med nye sorte siemens dyser.

Når alt var montert og jeg skulle starte opp er det såvidt det er mulig å få liv i bilen. Putrer på noen få hundre omdreininger.

Kan om jeg gir fullgass få den noe opp i turtall men feil tenner veldig. Tydelig at noe er feil.

Det merkelige er at om jeg setter i L6 hjernen med den ukjente grådyse chippen starter den med en gang og fungerer. Går selvfølgelig litt rart grunnet dyse forskjellen.

Å ta av TPS'n ga ingen merkbar bedring.

 

Noen som har en ide om hvor feilen ligger?

Jeg har ikke spurt MSD ennå da jeg antar feilen ikke er i chipen, men det er bare noe jeg antar.

Andreas

Posted

Sjekk det med kontakta til tps ja.

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
 

Posted

99% sikkert at det bare må byttes om på de to ytteste ledningene på tps'n. Er egentlig ulike TPSer på L1/6 og L8, men det funker å jukse det til å.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Posted

Feil TPS?

Er den MDS-chipen for L8 med eller uten lamdastyring og har du L8 med eller uten lamda?

 

Jeg skal forsøke å bytte om på ledningene på tps'n. Da mistenker jeg ledningene allerede er byttet siden det er stått to forskjellige 4x4 motorer i som

har fungert på l6 hjernen.

 

MSD chipen er med closed loop/lambda styring, men i følge MSD vil den fungere helt normalt uten lambda koblet til.

Er det forskjell på L8 med eller uten lambda?

Andreas

Posted

Jeg skal forsøke å bytte om på ledningene på tps'n. Da mistenker jeg ledningene allerede er byttet siden det er stått to forskjellige 4x4 motorer i som

har fungert på l6 hjernen.

 

MSD chipen er med closed loop/lambda styring, men i følge MSD vil den fungere helt normalt uten lambda koblet til.

Er det forskjell på L8 med eller uten lambda?

Ta å bytt ut de to ytre ledningestikkene på ledningen til TPS først du å se da.

Da får vi tro MDS på det :)

L8 med lamda er avhenig av lamdasignal for å få rett blanding. Styringen av dette ligger i chipen. På L8 kan man bruke ECU uten lamda på bil med lamda orginalmontert men ikke motsatt fordi ECU da vil mangle lamdasignal. Dette bør du da ikke tenke på da MSD har tenkt for deg.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...