escortmk1 Posted July 30, 2012 Posted July 30, 2012 (edited) dette er jo et stort problem på cosworth motoren hva trur folket om og sveise igjen kanalene i toppen og blokka og montere i stusser i blokk og topp til vannet så det ikke går igjennom pakningen men går utenfor blir jo litt jobb men ikke umulig trur det ville tåle mye mere trykk og holde bedre hva trur dere?ellers går jo disse motorene bestandig (nesten i hvertfall)noen som har prøvd eller hørt om det før? mvhHans Ole obs denne havna på feil plass kansje admistrator kan flytte den til bilmodeller og cosworth Edited July 30, 2012 by escortmk1
grcossie Posted July 30, 2012 Posted July 30, 2012 Hvilken topp pakning bruker du og hva mener du er høyt trykk? Er mye annet jeg ville sett på før å gå så drastisk til verks
rattlesnake Posted July 30, 2012 Posted July 30, 2012 dette er jo et stort problem på cosworth motoren hva trur folket om og sveise igjen kanalene i toppen og blokka og montere i stusser i blokk og topp til vannet så det ikke går igjennom pakningen men går utenfor blir jo litt jobb men ikke umulig trur det ville tåle mye mere trykk og holde bedre hva trur dere?ellers går jo disse motorene bestandig (nesten i hvertfall)noen som har prøvd eller hørt om det før? mvhHans Ole obs denne havna på feil plass kansje admistrator kan flytte den til bilmodeller og cosworth Selv om man fjærner kjøleveska fra rundt forbrennings kammer,vil det jo fremdeles være lekasje ut fra sylinder..Man merker det ikke,for man får ikke trykk i kjøleveska. Man kommer langt med en reinslipt topp som er 100% rett,og en toppdekke på blokka som tilsvarer.Har kjørt så høyt som 2.4 bar ladetrykk på Victor Reinz gr.a pakkning med arp studs i 2 sessonger uten noe form for problemer. ca 420 hk på lavkomp motor.For mer effekt er det longstuds og stålppakning som gjelder.(ikke 3 lags cometic) Moutune 4 lags stålpakkning og 10 longstuds holder det tett til 800+ hk Har man di rette forutsetningene,så oppnår man og suksess
a.nilsen Posted July 30, 2012 Posted July 30, 2012 Får mye forskjellige toppakninger og.Tror nok du fjerner en feilkilde og laer 100 nye med den øvelsen der.Hva er "høyt" trykk som nevnt over?2,2 bar går helt fint på grA pakning og orginale strekkbolter, med lav komp. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
escortmk1 Posted July 30, 2012 Author Posted July 30, 2012 jeg syntes 2-2,2 er høyt trykk -er ikke noe jeg skal prøve bare en diskusjon vi hadde noen stykker en kveld var bare nysjerig på hva andre mente -jeg har ikke noe problem der sjøl jeg har nicasil foringer,longstuds,toppdekka blokk og topp,topp pakning med løse gassfylte ringer men har noen kammerater som sliter med og få det til og holde og de har ikke tatt den så langt
bige Posted July 31, 2012 Posted July 31, 2012 (edited) min erfaring er ikke ladetrykket som ødelegger mest men blokka er av jern og toppen av aluminium . gasser og lader du blir mottoren varm -vannpumpa sirkulerer det varme vannet Så stopper du opp og lar motoren gå på tomgang da øker temp i toppen som er av aluminium mere og den vil bøye/vri seg og pakningen klarer ikke og holde tett .Og det letteste er da og skylde på lade trykket og ikke tenke på kjølingen Edited July 31, 2012 by bige
Sapphy Posted July 31, 2012 Posted July 31, 2012 du får jo ikke slike problemer dersom forarbeidet på anlegsflatene er bra, pakning og bolter av god kvalitet og mapping riktig. Ergo, dersom du allerede faller igjennom på kvalitet på arbeid og/eller deler er det siste du bør gjøre å gjøre det mer komplisert!
xXx Posted August 2, 2012 Posted August 2, 2012 Trenger jo ikkje sveise igjen hulla er bare å få maskinert topp og blokk slik att du kan få presset nedi på ein måte det samme som styringer til toppen viss du er med på hva eg tenker på ;-) ;-) RS Cosworth 1990 Mvh Raymond
Escort RST WRC Posted August 2, 2012 Posted August 2, 2012 du får jo ikke slike problemer dersom forarbeidet på anlegsflatene er bra, pakning og bolter av god kvalitet og mapping riktig. Ergo, dersom du allerede faller igjennom på kvalitet på arbeid og/eller deler er det siste du bør gjøre å gjøre det mer komplisert! Kunne ikke vært mer enig!! Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
mr.cossie Posted August 7, 2012 Posted August 7, 2012 piano tråd i blokk.. bankers! aldri hatt noe problem med "defekte" pakninger etter jeg gjorde det. enig med sapphy. -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now