Hansa Posted May 8, 2005 Posted May 8, 2005 Noen som vet hva tenningen på en 2.8 gasser skal stilles på?Og hve er grunn-innstillingen på gassern?
Hansa Posted May 9, 2005 Author Posted May 9, 2005 12 grader fortenning<{POST_SNAPBACK}> Takker! Var det jeg prøvde på, men den dør/smeller hvis jeg gir gass, må gi på svaaakt for å få opp turtall. Hadde dette syndromet hele veien fra 0-15grader. Kan vel være gassern som er helt feiljustert da. Noen som har gasserinnstillingene i hodet?!(var da noen skruer og på den gassern)2ports gasser, itilfelle det skulle finnes fler typer.
Gran Posted May 9, 2005 Posted May 9, 2005 12 grader fortenning<{POST_SNAPBACK}> Er det ikke 9 grader på gasser? 12 grader er vel på injection motor. Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...
Punter Posted May 10, 2005 Posted May 10, 2005 Ifølge Haynes store klokebok skal motoren være varm før du justerer gassern.Deretter skrur du inn de to blandingsskruene ( en på hver side ) helt inn, så tar du og skrur ut 5 HELE runder ut. Da skal du være på et gunstig utgangspunkt. Kjøp deg en vakum måler, koble den opp og bruk den til å guide deg. Kan høre på gangen til motoren også. Er ikke sikker på graden til tenninga. den er 9 grader på 2,3 forgasser ihvertfall. '11 Focus 2,0 TDCI 140 hk '02 Mondeo 2,0 Ghia TDCI 130hk(solgt) '00 Mondeo 1,8 Trend (solgt) '84 Granada 2.3 L jubileum (solgt) '97 Escort Si 1.6 ( solgt ) '87 Xr3i ( solgt ) '79 Granada 2.8 ( R.I.P ) '78 Granada 2.3 automat ( R.I.P )
Hansa Posted May 14, 2005 Author Posted May 14, 2005 Tror gassern heter Solex 38/38 EEIT... Er en stor skrue på førersiden, å masse andre skruer som det er 2 av. En på hver side...
Gran Posted May 14, 2005 Posted May 14, 2005 Tror gassern heter Solex 38/38 EEIT... Er en stor skrue på førersiden, å masse andre skruer som det er 2 av. En på hver side... <{POST_SNAPBACK}> Sitter og ser på en forgasser nå, det er pierburg, men jeg tror den er lik solexen. Den ene store har sikkert noe med tomgangen å gjøre. Så har du to større på begge sidene, skru de helt inn, så 3 runder ut. Det funket på min. da gikk den, men ikke helt som den skulle. Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now