Jump to content

slett


twin turbo

Recommended Posts

takker for tips ;) skal gji beskjed videre til motorbyggeren så han kan sjekke opp litt,

 

er det noen som vet konkret hva som pleier å bli brukt da det fort er ganske mye å gå gjennom...

Først og fremst; Glimrende avgjørelse fra din side. B)

Dette blir gode saker da større slaglengde er nøyaktig det gamle Ford motorer TRENGER. ;)

Sjekk opp målene på Toyota 3SGTE rådene her:

TOY-220-510-1380F

http://www.pauter.com/toyota.htm

 

VS motor kan nok levere de JE stemplene til Cosworth som passer rett på disse rådene når de står på en 81 mm veiv.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

takker for den skal sjekke mer opp i dette.

 

hehe ja er vs motor som vistnok hadde sat opp motor som denne veiv kom fra... da eg kjøpte dette var det med 3 råder og 3je stempel pga sikkert kolaps på den siste... motorbygger eg bruker snakka med vs, men han var ikkje intresert å hjelpe med noe opplysninger da han "ikkje" husket hva som ble brukt...

Det var "festlig", men når han, som har bestillingsnummeret på stempelet, ikke vil selge ett sett med stempler til deg, så sier det jo alt og hvor effektivt det er. Han vil ikke at andre motorbyggere skal gjør dette fordi resultatene blir så gode.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

ja det kan så vere, men når han virket totalt uintresert i å hjelpe når noe han har bygget tydlivis gjekk til h... så mister eg all intresse for å ha noe som helst mer med han og gjøre... er ikkje noe problem for min motorbygger å finne ut og spece opp custom oppsett som funker 100% men vis det er eit std oppsett som blir brukt så er jo det mer kurant og billigere... og siden eg alerede hadde 3råder og 3stempel som er fine så hadde det vert fint å kun fått kjøpt 1 av hver...

Det er jeg enig i, men jeg tror nok du skal få slite med å skaffe 1 stk. custom stempel.

Slik jeg ser det har du 4 valg.

1. Vanlige råder og Custom stempler.

2. Vanlige stempler og Custom råder.

3. Custom begge deler.

4. Kjøpe stempler og staker til 81 mm strokerkit fra England og så sveise på veiven for å få rådetappene tilbake til original dimmensjon. Mange rynker på nesen av dette, men husk at man sveiser på det som er undersiden når stempelet står i ØD. Belastningen her er derfor lav.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

ja det blir nok ein std type stempel og custom råder kan eg tenke meg... så da blir det sikkert noenlunde rund 133-135mm lange råder blir nokså bra...

 

såg ut som måla på dei toyota rådene var riktige i forhold til veiva, men er litt breiere nede så må ta av dei litt for å passe og er 138mm lange. så takker for hjelpa der.

Det er en god plan.

Disse VS motorene gikk med svær turbo og dro til 8500 o/min og trengte derfor så lange råder som overhode mulig.

Når man bygger mer moderat (les; fornuftig pga mildere kammer og mindre turbo) så trenger man ikke dette.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...