donald Posted July 26, 2012 Posted July 26, 2012 Hei. Har ett merkelig problem med min 06 Focus 1.6 Tdci. Den starter og går i ca. 4-5 min før den mister dieseltrykket og stopper. Alle dyser er byttet og programmert, dieselfilter er byttet og dieselpumpa er byttet. Dieselpumpa var brukt. Eneste feilmeldingen som kommer er fuel pressure regulator, men den står jo på pumpa så den ble jo byttet. Bilen er "chippet", altså omprogrammert, kan denne lage noe sånn trøbbel? At det kan være softwarefeil? 2006 Ford Focus 1.6 TDCi1992 Sierra 2.0 DOHC Sedan SOLGT
focusst Posted July 26, 2012 Posted July 26, 2012 FPR sitter på fuelrailen (og hvis du har en sk powerboks er jo den koblet mellom kontakten til FPR og selve FPR). Nå forteller du ikke om hva slags feil du får på FRP, men feil trykk kan jo komme av chip/programmering.Men det kan helt klart være en softwarefeil Over til fienden...
donald Posted July 26, 2012 Author Posted July 26, 2012 Er ikke powerbox i denne nei. Fikk beskjed om den føleren som står i pumpa er FPR jeg. 2006 Ford Focus 1.6 TDCi1992 Sierra 2.0 DOHC Sedan SOLGT
A-Karlsen Posted July 27, 2012 Posted July 27, 2012 (edited) Arestert! FRP- fuelrailPreasuresensor sitter i railen. Og doseringsventilen sitter i pumpa. I hvem verden har man doseringsventil i railen på en dv6? Men over til problemet, du får ikke mer utfylende feilkode? Ville prøvd å bytte til org sw i pcm først. Og hvis ikke det hjelper så er det vel videre feilsøk som gjelder. Men har vært borti doseringsventil, dårlig kontakt i ledningsnettet doseringsventil og pcm side, og selve trykkføleren i railen ved et tilfelle. Edited July 27, 2012 by A-Karlsen
donald Posted July 27, 2012 Author Posted July 27, 2012 Med den leseren jeg har brukt står det fuel pressure regulator performance. 2006 Ford Focus 1.6 TDCi1992 Sierra 2.0 DOHC Sedan SOLGT
donald Posted August 2, 2012 Author Posted August 2, 2012 Ford sa i dag at "hjernen" i bilen min må byttes. Pris på ny med montering og programering kommer på ca 24000,-Er det noen billigere "måte" å gjøre dette på? 2006 Ford Focus 1.6 TDCi1992 Sierra 2.0 DOHC Sedan SOLGT
Sten Andrè Posted August 2, 2012 Posted August 2, 2012 Ford sa i dag at "hjernen" i bilen min må byttes. Pris på ny med montering og programering kommer på ca 24000,-Er det noen billigere "måte" å gjøre dette på?Kan spare litt på å skaffe hjeren selv ifra tyskland eller england, men sørg for å få rett..
grcossie Posted August 2, 2012 Posted August 2, 2012 Hør med Simen på Simco racing, han er flink til å fikse moduler
Recommended Posts