jakob Posted July 21, 2012 Share Posted July 21, 2012 (edited) Lurer på om det går å berekne ca hvor mye hester bilen/motorsykkelen har utifra 0-100 og vekta på kjøretøyet. Eventuelt, hvilke verdier trengs? Mener å ha sett noe i den dur her på forumet..? Edited July 21, 2012 by jakob Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stianwang Posted July 21, 2012 Share Posted July 21, 2012 kommer vel litt ann på sjåfør, veigrep, hurtig giring osv.. mye som spiller inn der... Men RS1000 snakket vel noe om 400 metern jeg for min del har ikke sjans til å få mine 335whp ned i bakken 0 til 100.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted July 21, 2012 Share Posted July 21, 2012 Da kommer all teorien inn i bildet, som ikke alltid stemmer Beste er å få bremset den på rullende landevei eller lignende 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stianwang Posted July 21, 2012 Share Posted July 21, 2012 Helt sant det Cosworth Racing1 sier her.. få den i benken eneste "godkjente" i mine øyne.. da slipper du å ha masse synsing og skryte hester Link to comment Share on other sites More sharing options...
jakob Posted July 21, 2012 Author Share Posted July 21, 2012 (edited) Tingen er den, har en lett motorsykkel så er litt trimmet. Så skulle gjerne vist ca. hvor mye gamp den har Er 15 hest orginalt, og har satt på større gasser, effektanlegg, reed og høykomp stempel. Det eneste som mangler for å få fulleffekt i den er sylinder. Da påstår (i mine øyne) "drømmerne" at det skal være 45 hest.. SELV vil eg TIPPE den har mellom 25->35 hest en plass Holder følge med en sierra 2,9 12v, opp til ca. 100km/t sykkelen som er til salgs btw Edited July 21, 2012 by jakob Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted July 21, 2012 Share Posted July 21, 2012 Det fins jo bremsebenker for sykler også Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted July 21, 2012 Share Posted July 21, 2012 Vekt i kg delt på 0-100 tid gir veldig grov, fingern opp i lufta, ca effekt. Det er veldig mange variabler med på å gjøre dette unøyaktig. Men forutsatt at du ikke kjører i nedoverbakke eller har medvind, så er det heller tvilsomt at du får noen ekstra skrytekeffekt Om den f.eks veier 200kg med deg på, som eksempel, og gjør 0-100 på 8 sek så blir rengnestykket 200/8=25 hk ca.På de bilene jeg har testet det på så har dette faktisk stemt ganske så nøyaktig med orginal oppgitt effekt. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted July 21, 2012 Share Posted July 21, 2012 (edited) Dynolicious til iphone (og android?) gir en grei ca måling hvis du fester tlf så den ikke flytter på seg, og taster inn riktige verdier og lalibrerer Edited July 21, 2012 by cossiemk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted July 21, 2012 Share Posted July 21, 2012 (edited) Da kommer all teorien inn i bildet, som ikke alltid stemmer Beste er å få bremset den på rullende landevei eller lignende Teorien stemmer den om den blir brukt riktig. Forenklinger er den største fallgropa. Tror du motoren din er konstruert på måfå? F1 på måfå? Det er simuleringer alt sammen, og ingen her inne har kunnskapen som trengs for å bruke teorien riktig. Edited July 21, 2012 by armani 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted July 21, 2012 Share Posted July 21, 2012 Teorien stemmer den om den blir brukt riktig. Forenklinger er den største fallgropa. Tror du motoren din er konstruert på måfå? F1 på måfå? Det er simuleringer alt sammen, og ingen her inne har kunnskapen som trengs for å bruke teorien riktig. Stemmer! Derfor nytter det ikke for noen her å regne ut antall hk siden ingen her driver å konstruerer maskiner for F1. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted July 21, 2012 Share Posted July 21, 2012 Lurer på om det går å berekne ca hvor mye hester bilen/motorsykkelen har utifra 0-100 og vekta på kjøretøyet. Eventuelt, hvilke verdier trengs? Mener å ha sett noe i den dur her på forumet..?0 - 100 tid er ikke brukende til mye.Moped og lett MC kan avsløres ut fra toppfart og som alle andre, slutthastigheten over 400 M streken. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jakob Posted July 22, 2012 Author Share Posted July 22, 2012 Vekt i kg delt på 0-100 tid gir veldig grov, fingern opp i lufta, ca effekt. Det er veldig mange variabler med på å gjøre dette unøyaktig. Men forutsatt at du ikke kjører i nedoverbakke eller har medvind, så er det heller tvilsomt at du får noen ekstra skrytekeffekt Om den f.eks veier 200kg med deg på, som eksempel, og gjør 0-100 på 8 sek så blir rengnestykket 200/8=25 hk ca.På de bilene jeg har testet det på så har dette faktisk stemt ganske så nøyaktig med orginal oppgitt effekt. Forstår. Var noe slik som dette eg var ute etter! Trenger ikkje være 100% nyaktig, vil bare ha en liten pekepinn på hvor mye det kan være. Dynolicious til iphone (og android?) gir en grei ca måling hvis du fester tlf så den ikke flytter på seg, og taster inn riktige verdier og lalibrerer Høres spennende ut. Må prøve dette 0 - 100 tid er ikke brukende til mye.Moped og lett MC kan avsløres ut fra toppfart og som alle andre, slutthastigheten over 400 M streken. Skal finne ut av detta da. Hvordan blir regnestykket nå du vet dette? Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted July 22, 2012 Share Posted July 22, 2012 (edited) Skal finne ut av detta da. Hvordan blir regnestykket nå du vet dette? For å klare å dobble hastigheten på ett objekt i luft så kreves det 4 ganger så mye kraft.Dobbelt så mye kraft øker toppeffekten 50%. Gamle mopeder hadde maks 2,5 hk for 50 km/t.10 hk gir da 100 km/t.100 ccm lett mc hadde maks 7 hk for 80 km/t så vi ser at dette stemmer bra. Raskeste mopeden jeg kjenner til gikk 150 km/t. Hvis vi for enkelt hets skyld sier 2,5 hk for 50 km/t så blir det 10 hk for 100 km/t, ikke sant?Dobbelt så mye effekt for 50 % økning i toppfart tilsier 20 hk. Når det gjelder slutthastighet på 402 M så handler det kun om vekt/effekt forholdet og siden vekten er uendret så har man bare én variabel. Edited July 22, 2012 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now